Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jedną z takich cech są łukowate zakończenia tylnych bocznych szyb w miejscu zetkięcia się ich z linią łączącą maskę z klapą bagażnika. Pierwszy raz ten stylistyczny zabieg pojawił się w modelu BMW 1500 zaprezentowanym w roku 1962 i przetrwał do dziś. Inną cechą jest dodatkowy uchwyt na dłoń znajdujący się na prawych przednich drzwiach

(z lewej strony go nie ma). O ile dobrze pamiętam pojawił on się po raz pierwszy w modelu 1600-2 w roku 1966. Nerki w BMW pojawiły się już przed wojną. Kto jako pierwszy udzieli poprawnej odpowiedzi skąd się wzięły ma u mnie piwo:) Dodam może, że pierwsze beeemki ich nie miały, miały je za to niektóre (rzadkie) wersje... DKW.

Co jest jeszcze charakterystyczne dla stylistyki BMW?

Opublikowano
Nerki w BMW pojawiły się już przed wojną. Kto jako pierwszy udzieli poprawnej odpowiedzi skąd się wzięły ma u mnie piwo:)

 

Nerki pojawiły się po raz pierwszy w modelu o oznaczeniu 303 z roku 1933.

Model ten charakteryzował sie dwiema innowacjami.

Pierwsza to taka, że był pierwszym modelem BMW z silnikiem 6 ! cylindrowym z wałkiem rozrządu na łańcuchu oraz tzw. balanserami górnozaworowej głowicy. :8)

Druga to taka, że z obawy przed przegrzaniem silnika, bolączką aut z lat 20-30...co a propos stało się pietą Ahillesa marki BMW zastosowano duze powierzchnie wentylacyjne w postaci nerek a własciwie "ner" bo rozmiary miały słuszne. :mrgreen: :twisted2:

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano
Dla mnie bardzo charakterystyczne są światła w modelach E39
BMW = Będziesz Musiał Wyprzedzać :-)
Opublikowano
Nerki pojawiły się po raz pierwszy w modelu o oznaczeniu 303 z roku 1933

To prawda... choć nie do końca :D

Może ktoś wie skąd się wzięły?

 

jaki uchwyt na drzwiach?? czyzbym czegos nie zuwazyl :D

Na to wygląda... uchwyt na rękę z prawej i lewej strony jest inny :8)

 

Dla mnie bardzo charakterystyczne są światła w modelach E39

Chodzi mi o ponad czasowe cechy charakterystyczne...

Opublikowano

Wracajac do "nerek" oprócz dużych powierzchni chłodzących miały przede wszystkim ograniczyć tarcie powietrza, jednym słowem coś a la pierwszy spojler i pierwsze próby zapanowania nad współczynnikiem Cx. :cool2: Ich twórcą był Peter Schimanowski. :8) BMW style designer.

Można rzec, że nerki pojawiły sie prawie równocześnie w 3 modelach BMW:

1. 3/20 PS AM4 ze sportowym nadwoziem Ihla

2. DIXI Roadster

3. BMW 303

Lata 26-33, przede wszystkim 30-33. :wink:

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

Wybitny polski znawca motoryzacji pan Tomasz Skrzeliński pisze o nerkach tak: "Jednocześnie mała niemiecka firma karoseryjna braci IHLE z Bruchsal oferowała w tym czasie indywidualnie wykonywane sportowe nadwozia do kilku modeli mało-litrażowych samochodów produkowanych w Niemczech: DKW, OPLA, FORDA, HANSY i BMW.

 

Największe uznanie wzbudziły karoseryjne konstrukcje nakładane na małe BMW, a charakterystyczny front pojazdu (tzw. nerki) został w kolejnych modelach przyjęty jako charakterystyczny znak firmy BMW."

 

Z kontekstu reszty nie cytowanej przez mnie wypowiedzi można wnioskować iż pierwszy raz nerki pojawiły się w roku 1929... choć jak wspominałem nie tylko na BMW. Ma je także np. będące w posiadaniu T. Skrzelińskiego DKW.

Kolega Diesel za megadociekliwość ma u mnie piwo :D

 

Charakterystyczna u BMW przez długi okres czasu była także pochylona w kierunku kierowcy część deski rodzielczej. To jedna cech BMW którą lubię najbardziej.

Opublikowano

:dance:

Dziękuje za słowa uznania. Czy to piwo...mogę zamienić na przejażdzkę czerwoną 02-ką? :oops:

Zawsze powtarzam, że ciekawość wcale nie prowadzi do piekła :twisted2: , ani "nie zabiła kota" :mrgreen:

Zródła mojej wiedzy nie mogę jednak zdradzić. :wink:

Mogę tylko powiedzieć, że jest jakby z "pierwszych rąk" :8)

 

Z cech ponadczasowych BMW na początek proponuję....końcówkę wydechu w przypadku diesli skierowaną ku dołowi. :cool2:

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

Z cech ponadczasowych BMW na początek proponuję....końcówkę wydechu w przypadku diesli skierowaną ku dołowi. :cool2:

pomijajac ze cechy ktore wymieniacie (poza nerkami i kancikiem tylnej szyby) to nie tylko bmw, to akurat ta rura w dol to jakas tragedia, zwlaszcza jak widzisz e60 prosto z salonu a pod zderzakiem brazowa rura zagieta ;/

Opublikowano
Z cech ponadczasowych BMW na początek proponuję....końcówkę wydechu w przypadku diesli skierowaną ku dołowi. :cool2:

 

To nie jest wymysł BMW ale faktycznie wygląda obciachowo.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Na temat obiaciachowości nie dyskutujmy tak jak nad gustami, wrócmy do głównego wątku i zamysłu autora tego postu. :?

Mają być cechy ponadczasowe w stylistyce, a nie obciachowe lub nie. :doh:

 

O Peterze Schimanowskim wiecej napisze :8) , ale wieczorem - teraz jestem w pracy. :worried: :mrgreen:

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano

nieno spoko, po prostu nie wiem co jest ponadczasowego i stylistycznego w zagietej rurze jak maja takie nawet rozsypujace sie ople i fiaty

 

z konsoli zagietej do kierowcy nie wiem czemu bmw zrezygnowalo, to bylo cos wysmienitego.. ale tez nie tylko w bmw to mialo, i nie wiem czy bmw to wymyslilo

Opublikowano
nieno spoko, po prostu nie wiem co jest ponadczasowego i stylistycznego w zagietej rurze jak maja takie nawet rozsypujace sie ople i fiaty

Wszystko zgoda :wink: Mi po prostu ta zagięta rura w doł kojarzy sie z czytelnym podziałem modeli BMW na wersje benzynowe i diesle :8) .

Natomiast rzęcholoty maja taką na jaka stać ich właściciela - taka jest smutna prawda. :roll:

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano
Wszystko zgoda :wink: Mi po prostu ta zagięta rura w doł kojarzy sie z czytelnym podziałem modeli BMW na wersje benzynowe i diesle :8) .

 

No nie wiem czy takim czytelnym, bo w 518tce mam zagiętą. M40 co prawda pracuje jak klekot, ale jednak leję PB do baku :).

Opublikowano
Wszystko zgoda :wink: Mi po prostu ta zagięta rura w doł kojarzy sie z czytelnym podziałem modeli BMW na wersje benzynowe i diesle :8) .

 

No nie wiem czy takim czytelnym, bo w 518tce mam zagiętą. M40 co prawda pracuje jak klekot, ale jednak leję PB do baku :).

 

Na 1000% masz nieoryginalny wydech :8)

Pozdrawiam

Marcin

Opublikowano
włącznik świateł awaryjnych przy dźwigni zmiany biegów... bardzo dobre miejsce, szczególnie przydatne na dłuższej trasie do podziękowań...:) niestety w najnowszych modelach powędrował on gdzieś wysoko na deske rozdzielczą..... :doh:
Opublikowano

do zalewa. Wiadomo że światła awaryjne służą do czegoś innego, tak samo jak i kierunkowskazy mają inną funkcje...

ale bardziej przyjęło się dziękowanie awaryjnymi... :wink:

Opublikowano

Kierowcy aut ciezarowych dziękują kierunkowskazami a nie awaryjnymi więc nie wszędzie się bardziej przyjęło :nienie:

A wracając do tematu , klakson w wielu modelach miał kilka przycisków na kierownicy i jakoś nie za bardzo przypominam sobie by inni producenci to stosowali :roll:

Nie ma tego złego co by mi dobrze nie wyszło!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.