Skocz do zawartości

E39 535 Temperatura dochodzi do 113 stopni


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam taki problem.

Otóż postanowiłem w końcu zrobić klimatyzację w swojej E39 więc odstawiłem auto do szpeców.

Okazało się, że trzeba tam wymienić wszystko, włącznie z pompą klimy i tak też zrobili.

Odebrałem auto, przejechałem kilka km do siebie do domu i wskazówka wyszła na 3/4 skali (w testach po zgaszeniu po chwili 118 stopni).

Telefon do szpeców, okazało się, że ściągali chłodnicę do wymiany kompresora, więc pomyślałem, że może źle odpowietrzyli.

Odpowietrzyłem nieco, ostudziłem silnik i wróciłem do nich, jednak gdy temperatura doszła do 111 stopni na postoju zgasiłem silnik i oddałem w ich ręce

- okazało się, że jest zerwany korek spustowy od chłodnicy. Jako, że szybko potrzebowałem auto, próbowali załatwić korek - załatwili zły, podjechaliśmy do mnie do domu po starą chłodnicę od e36, jednak korek ten też nie pasuje...

Doraźnie wkręcili mi metalową śrubę na silikon, na czas znalezienia ori :duh:

Zamówiłem już ori śrubę u BMW i będzie dopiero na sobotę...

 

Przejechałem ok 30km z włączoną klimatyzacją i wygląda to teraz tak: na teście 7 podczas jazdy ok 108 stopni, na krótkim postoju dochodziła do ok 110 stopni, ale malała z powrotem do 107-108 stopni po ruszeniu. Gdy dojechałem do domu to postanowiłem stanąć na dłużej, żeby zobaczyć czy układ chłodzenia działa prawidłowo i temperatura doszła powoli do 113 stopni po czym spadła do 107 stopni i tak jak już trzymała przez cały postój (ok 10 min).

 

Czy taki zakres temperatur jest prawidłowy? Martwi mnie to dochodzenie do 113 stopni nim spadnie do prawidłowej wartości. Ok rok temu wymieniałem pompę wody i termostat i po tym zabiegu kojarzę, że temperatura wynosiła średnio 108 stopni :)

 

Pozdrawiam serdecznie i wielkie dzięki za pomoc!

 

P.s. Przepraszam za przypadkowe zdublowanie tematu, proszę moda o skasowanie jednego

Opublikowano
Temperatura może się wahać i nawet 113 jest w miarę ok tym bardziej, że później spada. Możesz jeszcze zrobić taki test, czy grzałka w termostacie działa - trzeba ostro pojeździć (bardzo ostro) samochodem i sprawdzić, czy zbija temperaturę poniżej 100st. To trochę głupie, ale to jedyna możliwość sprawdzenia. Ewentualnie montuj termostat z 740d i będziesz miał wreszcie normalną temperaturę pracy (no chyba, że jesteś nawiedzonym ekologiem, to wtedy tego nie rób; ale zdaje się, że nawiedzony ekolog nie jeździłby 535i).
Opublikowano

Sprawdzałem i zbija temperature :) Dodatkowo robiłem test z włączoną klimatyzacją i wyłączoną. Bez klimy temperatury są niższe :)

W niedzielę założyłem ori śrube, odpowietrzyłem i póki co temp nie przekroczyła 110 stopni, w trakcie jazdy waha się pomiędzy 106-108, a przy "przegonieniu" spada poniżej 100 :)

Zagorzałym ekologiem nie jestem, bo tak jak mówisz nie jeździłbym 535, a w dodatku, wstyd się przyznać, bez katów :oops:

Ale byłem sfrustrowany szukaniem przyczyny nierównej pracy na jałowych obrotach i chciałem wyeliminować zapchane katy :)

Dziękuje bardzo za pomoc!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.