Skocz do zawartości

320i N46 Dymienie po wymianie sondy lambda


Mlody92

Rekomendowane odpowiedzi

E90 320i N46 - po wymianie sond za katalizatorem dymi z rury z delikatnym niebieskim zabarwieniem. Przy wymianie sond robione również było:

-wymiana końcówki wydechu

-wymiana uszczelki pokrywy zaworów

-wymiana uszczelki miski olejowej

-wymiana uszczelniacza wału przy wyjściu na skrzynię

-wymiana wybieraka + uszczelniacz wybieraka

-czyszczenie hamulca ręcznego bo skrzypiał po zimie

-serwis olejowy + wszystkie filtry

 

Oprócz dymienia wyskoczył błąd czujnika poziomu oleju oraz co chwila wyskakuje niski poziom oleju, nawet po dolewce 1l po przejechaniu 100km.. w garażu są pojedyncze krople rozwodnionego oleju od strony podstawy filtra oleju i tam też jest uwalone olejem plus leci skądś wyżej, tylko nie było jak tam zerknąć bo byłem po trasie u mechanika i gorący silnik był to nie miał jak tam dostać się ani jak zlać oleju i sprawdzić faktyczny stan oleju.

 

Moje pytania brzmią:

1. Czy dymienie po wymianie sond może występować bo mogą się wypalać jakieś resztki oleju czy coś? Bo z czasem chyba mniej dymi.

2. Czy przy wymianie podanych uszczelek mogli coś zbabrać, że zaczęło kapać z drugiej strony silnika?

3. Czy czujnik poziomu oleju oraz uszczelka podstawy filtra oleju po ponad roku użytkowania i ponad 30tys km mogą być do wymiany czy jednak za wcześnie?

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to rozważałem, ale przed wymianą sond nie dymiło, stąd moje pytanie czy wymiana może powodować dymienie? Bo co, akurat po wymianie by padły uszczelniacze?

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile katalizator jest w ogóle hehe

Bo są tam ślady po jakimś spawaniu więc przy poprzednim właścicielu mogli wyciąć..

Przebieg 187tys km

Dolewałem 1l na jakieś 2000-2300km

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś uszczelki z zewnątrz przez które olej wydobywał się właśnie za zewnątrz. Zostały uszczelki w środku które też są stare i teraz olej leci tymi najsłabszymi czyli zaworowymi.

Ewentualnie coś z odmą i wali Ci olej w kolektor. Zdejmij filtr powietrza i kolanko przed przepustnicą i sprawdź czy nie jest mokro od oleju.

Jaki był olej i jaki teraz zalałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Millers 5w30 mam i miałem wcześniej, ponad 30tys temu był jakiś 10w40motorcraft jak kupiłem, ale zrobiłem płukankę i wlałem 5w30

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie dzwonił mechanik, będą wymieniać uszczelkę podstawy filtra oleju, niestety ma podejrzenie że leci z uszczelniacza na łączeniu silnika że skrzynią.. ale chcą najpierw wymienić samą uszczelkę podstawy filtra i zobaczyć czy leci dalej..

Niestety zapowiada się ta gorsza wersja bo przez podstawę filtra nie uciekło by 1.5l stosunkowo szybko, czy się mylę? No i w tej gorszej wersji wyjdzie droga robocizna bo to trzeba będzie skrzynię wyjmować.. czy jakieś inne rozwiązania ktoś ma?

 

Dodam, że uszczelniacze zaworowe są jeszcze okej, nie kwalifikują się do wymiany..

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze zaworowe to podstawa w tym silniku jeśli chodzi o pobór oleju.

Simmering na wale może się pocić ale nie wyleci przez niego 1,5 oleju.

Uszczelka podstawy filtra to grosze i trzeba wymieniać, to samo z uszczelkami elektrozaworów vanosa.

 

Poprzednio ktoś zalewał półsyntetykiem a Ty zalewasz tym co należy więc licz się z tym że silnik ma teraz lepsze smarowanie i odprowadzanie ciepła kosztem wycieków które czeka każde N46. Naprawisz i jeździsz dalej na dobrym oleju a nie zmieniasz i cudujesz z motodoktorami.

 

Kto i na jakiej podstawie twierdzi że "gumki" zaworowe są ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie miałem pisać, że nie zrozumieliśmy się z mechanikiem i powiedział, że on nie ma jak tego sprawdzić :D

Ogólnie to auto odebralem,mam pojeździć i zobaczyć czy coś jeszcze kapie czy nie.

Zastanawia mnie tylko nadal dymienie z tej rury..

Moje BMW E90 :) http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=293073


Sprzedam: -Komplet opon zimowych 205/55/16 - 150zł - do negocjacji!

-2 Opony letnie Dunlop Sport Maxx RT 245/40/17 - 400zł - do negocjacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.