Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam mianowicie taki problem , kupiłem auto i wymieniłem stare opony na nowe .Przy wymianie okazało się że jest jakiś problem ze zbieżnością bo wszystkie opony były od wewnątrz przydarte a lewa przednia w szczególności . Wulkanizator zaproponował żeby podjechać do kogoś kto ogarnia zbieżność i BMW bo tu nie taka prosta sprawa, poczytałem trochę i postanowiłem podjechać do serwisu BMW w celu ustawienia zbieżności .Po oględzinach okazało się ze przednie koło od strony kierowcy jest bardziej pochylone do środka ~ 2,5 stopnia ( czy jakoś tak ) ponadto przestrzeń pomiędzy kołem a amortyzatorem ( z przodu auta jest różna ) od strony pasażera wchodzi ręka a od strony kierowcy już nie . Konkluzja w serwisie - nie ma sensu ustawiać bo coś jest nie tak z kołem od strony kierowcy albo skrzywiony amortyzator albo coś innego i najpierw trzeba to ogarnąć a potem ustawić wszystko .

I teraz pytanie , czy jak ustawia się kąt koła to przestrzeń pomiędzy amortyzatorem a kołem też się zmienia ? bo to by tłumaczyło tą odległość ,różnica pomiędzy jedna a druga strona to jak na moje oko z 1,5-2cm . Auto trochę ściąga w prawo po za tym przy prędkościach ~ 160km/h czuć delikatne drgania na kierownicy ( to są inne drgania niż przy nie wywarzonych kołach takie mam wrażenie )

 

Co o tym myślicie , od czego zacząć ?

Opublikowano

Kąt pochylenia koła nie jest regulowany. Może wynikać tylko z tego, że coś jest krzywe. Może to być amortyzator, zwrotnica, sanki. Co prawda można zwrotnicą regulować kąt, ale chyba tylko około 0,3 stopnia. Tak czy inaczej 99% pewności, że auto jest po dzwonie. 2.5 stopnia różnicy to jest bardzo znaczna wartość.

 

Nie martw się. Znaczna większość aut sprowadzonych skądkolwiek jest po dzwonie i ludzie o tym nie wiedzą. Nie jesteś jedyny :)

 

Teraz co bym robił na Twoim miejscu. Pierwsza sprawa to weryfikacja czy sanki są dobrze ustawione. Po prostu zmierz przekątne. Jak są okej to weryfikacja wahaczy na oko a na koniec amortyzator i zwrotnica.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano
Dzięki kolego za rzeczową odpowiedz , auto nie jest po dzwonie jedyne co to mogło mieć przygodę z krawężnikiem lub coś w tym stylu .
Opublikowano

Pierwsze co zrób to sprawdź przekątne między kielichem lewym a fartuchem prawy i tak samo na odwrót czyli kielich prawy i fartuch lewy. Zmierz i zobacz czy są równe. Odnoś się do jakiejś śruby z przodu auta.

Jak będzie dobrze to sprawdzaj po kolei od amortyzatora i zwrotnicy. Nawet jak krawężnik to strzał musiałby być konkretny :) Dlaczego jesteś pewien, że auto bezwypadkowe?

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Opublikowano
Dlaczego jesteś pewien, że auto bezwypadkowe?

 

Dlaczego jestem pewnie , po pierwsze miernikowo jest wszędzie oryginał , po drugie wszystko wygląda jak fabryczne , wszystkie zapinki spinki najdrobniejsze szczegóły , żadna ze śrub nie jest ruszona ,lewa strona pokrywa się w 100% z prawą strona , wszystkie spawy łączenia wyglądają na identyczne takie rzeczy po prostu widać . Jedynego czego nie widać to wstawiona ćwiartka :D ale na poważnie według mojej oceny a nie jest to moje pierwsze auto ( było już ich trochę - nie wszystkie w oryginale to raczej oczywiste ) to auto nie ma rzeczy ( blacharskiej ) do której mam jakieś wątpliwości .

Za twoją radą bo oczywiście mogę się mylić ,pomierzyłem przekątne ,różne punkty różne miejsca ,nie znalazłem nic niepokojącego wszystko w jak najlepszym porządku .

Auto szczelinowo zgadza się wszędzie idealnie , zdjąłem dzisiaj koło co by popatrzeć jak to tam wszystko wygląda i nic mnie nie zaniepokoiło . Oglądałem auto dokładnie na podnośniku od spodu , wszystkie osłony zapinki ,wszystko jak z fabryki nic nie brakowało ,nic nie było widać żeby ktoś coś grzebał .

Jeżeli miało dzwona to szacun dla mechanika co to składał ,robota perfekcyjna tylko koło spitolił bo krzywo stoi .

 

Czy tylko poprzez demontaż amortyzatora lub zwrotnicy można będzie stwierdzić co jest skrzywione ? czy jest jakiś sposób żeby tego nie rozbierać i pomierzyć ?

 

Patrząc z boku koła ( prostopadle ) to ta część na której opiera się sprężyna jest niżej względem opony o jakieś 0,5-1cm porównując do prawej strony , tak jak by amortyzator osiadł niżej w zwrotnicy a to by sugerowało że to zwrotnica jest skrzywiona bo to łoże dla sprężyny jest nie ruchome .

Widziałem że jest tam jakaś blokada co by amortyzator niżej nie zszedł , różnice były minimalne porównując obie strony .

 

e8085a2ff2ad1eeb.png

Opublikowano

Dzięki kolego za linka , umówiłem się już na poniedziałek. Koleś od zawieszeń powiedział że na 90% jest krzywy amortyzator mówi że tego nie da się zobaczyć jak amorek siedzi w zwrotnicy bo to skrzywienie jest rzędu kilku milimetrów( przy mocowaniu w zwrotnicy ) a od góry robi się już conajmiej 1-1,5 cm . Przy okazji okazało się że jednak auto ma sportowe zawieszenie no i niestety 1 amorek kosztuje po upuście 1100zl czyli robi się ciekawie . W poniedziałek będę wiedział coś więcej ,jak ogarnę temat to dam znać .

 

 

Już po naprawie , wymieniony amortyzator i zwrotnica i koło stoi prawidłowo , amortyzator miał lekkie wgnieceni na obudowie a zwrotnica nie trzymała równej szczeliny tam gdzie wchodzi amorek , dla pewności wymieniliśmy obie części .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.