Skocz do zawartości

E90 2005r 150 KM N46B20B


pitmes

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem na forum podobnych problemów, lecz nie mogłem znaleźć. Proszę moderatorów o pozostawienie mojego wątku. Spróbuję napisać jak najwięcej, może są już osoby z taką usterką. Jadąc w korku i upale zaświeciła mi się żółta kontrolka temperatury oleju, więc wyłączyłem klimę, ustawiłem max temperaturę nawiewu i dmuchawę - przestała się świecić. Jadąc dalej z grzaniem w środku włączyłem jeszcze raz klimatyzacje i zimne powietrze, pojawiła się znów żółta kontrolka, uruchomiłem to co wcześniej, tak jadąc zaświeciła się czerwona kontrolka od temperatura oleju. Po chwili wyłączyła się i już nie było żadnych takich kontrolek. Okazało się, że silnik mógł się przegrzać, ponieważ nie zadziałał wentylator - przerdzewiałe kable przy sterowniku wentylatora :x Po tym przypadku auto normalnie jeździło, jak przed przegrzaniem. Któregoś dnia pojawiło się szarpanie przy ok 2000 obr, okazało się że jest padnięta cewka na 4 cylindrze, Wymieniłem wszystkie świece i cewkę i problem minął. Zbliżała się wymiana oleju i udałem się do mechanika, wymienił olej i od tamtego czasu zaczęła dymić na niebiesko :cry:. Zauważyłem, że oleje w jednym szczególe różnią się od siebie:

 

Po lewej olej przed wymianą - po prawej ten który został zalany i jest w silniku.

Ten po lewej ma napis FULLY SYNTHETIC a ten nowy HC SYNTHESE :shock:

b40925b02e9ff491.jpg

 

Poniżej zdjęcia błędów INPA:

 

e56b0b62867f3ec8.jpg

 

 

Poniżej filmik jaki nagrałem (samochód na rozgrzanym silniku)

 

 

Proszę o jakieś pomysły co to może być, z tego co czytałem mogą to być uszczelniacze zaworowe albo pierścienie. Dodam,że nie ma problemów z odpalaniem, moc jest taka jak wcześniej, ogólnie mówiąc auto zachowuje się tak samo jak wcześniej, tylko od poziomu max do min (1litr) zrobiłem ok 700km i musiałem dolać. Z góry dziękuję za pomoc

Pozdrawiam

PiT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacze, pewnie były juz wykończeniu a wyższa temperatura je dobiła. Przerabiam temat wymiana bez ściągania głowicy około 1000 zł po zabiegi nie dymi grama. Olej znika 100 ml na 1000 km! Czyli nie znika.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uff... trochę mi ulżyło, cały czas myślałem,że trzeba będzie się dobierać do pierścieni. Są mechanicy zajmujący się wymianą uszczelniaczy bez ściągania głowicy i najprawdopodobniej takie coś mnie czeka.

 

Zna ktoś kogoś sprawdzonego który się tym fachowo zajmie ? Z okolic Tarnowa/Gorlic/Nowego Sącza/Dębicy/Jasła/Krosna?

Edytowane przez pitmes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Napiszę posta, żeby zamknąć temat. Wymieniłem pierścienie, uszczelniacze, panewki, tarczę sprzęgła oraz komplet uszczelnień silnika, teraz przyszedł czas na siłownik valvetronic, bo pojawiały się błędy. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe, tarcza sprzęgła, panewki korbowodowe, komplet uszczelnień silnika, planowanie i sprawdzenie głowicy, 4 świece irydowe, płyn chłodniczy, olej silnikowy, filtr oleju, siłownik valvetronic - łącznie z robotą ok 4300 zł. Niemało, ale nie było innego wyjścia, dodam że po tej wymianie samochód mniej pali (ok 1l mniej średniego spalania), oczywiście lepiej startuje i nie ma mowy o jakimkolwiek dymku podczas odpalania, czy przy dodawaniu gazu. Czytałem że ten silnik jest wrażliwy na wysokie temperatury, więc radzę kontrolować posiadaczom stan płynu chłodzącego oraz działanie wentylatora, bo będzie to Was trochę kosztowało :P Pozostaje jeszcze wymiana szczotek w dodatkowej pompie wody - mam nadzieję, że będzie po tym spokój na dłuższy czas :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślę, chociaż kompletne silniki do N46B20B ( taki jak obecnie mam) kosztują od 2-5 tys i nie wiadomo nigdy w jakim jest stanie, więc nie jest najgorzej. Wymieniał ktoś te szczotki w dodatkowej pompie wody ? albo zna kogoś kto je wymienia bez ściągania płynu? Okolice Tarnowa/Jasła/Gorlic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam że jeśli za te pieniądze taki remont jest zrobiony to nie ma sensu kupować używki która jest wielką niewiadomą, a tak wiesz co masz i możesz spokojnie jeździć.

 

No ja wymieniałem szczotki ;) Jedyna trudność to złożenie tego do kupy, koniecznie trzeba zachować blaszkę rozpierającą szczotki, bez tego nie wiem jak to złożyć bez ściągania z auta. Tu masz obszerny temat, poczytaj, zakup szczotki i dwa piwa i na spokojnie do roboty, tylko w wolny dzień bo ja składałem to ze 6 razy zanim udało mi się trafić idealnie ;)

viewtopic.php?t=178907

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Nie wiem czy znajdę na tyle czasu żeby samemu to wymienić :) wie ktoś kto się tym zajmuje? Mam już kupione szczotki, docięte na wymiar do gotowego montażu, jest tu ktoś kto to robił albo wie gdzie można takie coś zrobić w okolicach Jasła, Gorlic, Krosna, Dębicy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.