Skocz do zawartości

E39 525d pompa 13517787632 jakie oznaczenie


cesares

Rekomendowane odpowiedzi

Spoko - u mnie tez już zaczyna podciekać (juz raz była uszczelniana jak auto miało 6 lat, po tej operacji przejechałem na niej 8 lat i teraz znów trzeba dać do uszczelnienia).

U mnie (525d z kwietnia 2003 r) oznaczenie ma takie:

 

http://i.imgur.com/aRofFBQ.jpg?1

 

Ty dla pewności sprawdź numer pompy na: http://www.realoem.com/bmw/pl/select - wpisz tam 5 ostatnich znaków swojego VINu, w prawym górnym rogu zmień język na polski i szukaj : Mieszanka paliwowa > Instalacja wtryskowa

Będziesz tam miał numer pompy. Według tego szukaj zestawu uszczelnień bo są 2 rodzaje - w jednym ta duża uszczelka jest okrągła, w drugim ma dodatkowe małe uszko.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki mam taką samą.

Wczoraj ruszałem z pod domu, to była plama na kostce po 2 kroplach. Po dojechaniu do pracy 50 km była już większa plama. To było wczoraj. Dziś powrót do domu na krawacie. Normalnie eskalacja tego jak już leci troszkę jest masakryczna. Prawie na pewno, jak szukałem skąd jest wyciek, przyczynił się do tego zmywacz do hamulców, który pryskałem na pompę aby znaleźć wyciek. Dziś więcej leciało z niej paliwa, jak auto spalało samo ;-)

A zaczęło się niewinnie 4 miesiące temu. Od lekkiego smrodu paliwa w aucie...

Jutro jak przyjedzie komplet uszczelek, blokady rozrządu i ściągacz podwójnego poła zębatego, to za 2 dni może już znów będzie jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już mam umówioną wizytę na 20 czerwca u swojego zaufanego mechaniora żeby to ogarnął - nie chce się w to bawić sam bo dużo tam grzebania, demontowania itp. a jak mam kupować blokady rozrządu, ściągacze itp to pewnie niewiele więcej u niego zapłacę za wymianę i nie muszę się w tym babrać cały dzień. Mechanior ma na stanie zestawy uszczelnień więc nawet nie będę musiał tego szukać żeby zamówić.

Ja też używałem zmywacza do hamulców - firmy Textar - żeby spryskać okolice pompy i zobaczyć czy to olej mi podcieka czy paliwo (bardziej obstawiałem paliwo z racji lekkiego smrodku ropy) i nie zauważyłem aby ów zmywacz przyczynił się do zwiększenia wycieku. Olej silnikowy obstawiałem bo zauważyłem pocenie się z okolic podstawy filtra oleju (już wymienione uszczelki + wymieniona na nową chłodniczka oleju i płynu chłodniczego).

Jak poprzednim razem uszczelniałem pompę (było to zdaje się w 2009 roku jak auto miało 6 lat) to wtedy to była masakra - z pompy płynęła mi wręcz kaskada paliwa na osłonę pod silnikiem. :mrgreen: Mimo tego nie zauważyłem wtedy aby auto było jakieś mułowate. Tyle, że wtedy praktycznie natychmiast się to rozszczelniło bo jeszcze kilka dni wcześniej jak oglądałem tamte okolice to nie zauważyłem jakiegoś pocenia się pompy czy lekkiego podciekania.

Pzdr.

EDIT: Teraz tak sobie pomyślałem i te blokady rozrządu to zdaje się są zbędne. Pompa CR pracuje raczej niezależnie od rozrządu dając cały czas ciśnienie. Jedynie od wzrostu obrotów silnika zależy jak duże jest ciśnienie pompowane w listwe/szynę CR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.