Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam jak w temacie mam problem w swoim e 39 535i z biciem szarpaniem kierownicy przy około 90 km/h przy tej prędkości kierownica zaczyna drgać przy 100 już tego nie ma przy 80 też zwieszenie sztywne zero luzów ustawiona geometria felgi proste i wyważone opony ok problem nadal jest... czego to może być przyczyny miał ktoś tak ? dodam ze tarcze klocki przód tył nowe proste... czy może być to winna dystansów ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może być, zdejmij i sprawdź jak jest bez.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Mogą być dystanse. Masz przelotowe czy przykręcane do piasty? Jakie to dystanse (firma) i jaka grubość.

 

Albo masz źle wyważone koła. To że są wyważone to nie znaczy że dobrze

 

Opony ile mają lat?

Opublikowano
Mam przelotowe dystanse byłem u dwuch wulkanizatorow z tymi kołami rirmy nie odczytam z nich bo są już napisy nie czytelne bo ja ich nie zakładałem
Opublikowano
nie wiem szczerze to pierwsze moje auto z takim cudem i ja tego nie zakładałem tylko już były i zainteresowałem się nimi tylko i wyłącznie przez to ze mam te wibracje na kierownicy a wszystko inne sprawdzone tarcze nowe zaciski ok łożyska piasty bez luzu bez hałasu zawieszenie bez luzów geometria ustawiona bez problemu czyli auto proste już nawet mocowania amortyzatorów były sprawdzane... w tym problem że nie mogę ich zdjąć bo mam za długie śruby zęby sprawdzić bez nich i właśnie myślę czy zamawiać nowe np coś takiego http://allegro.pl/dystanse-do-kol-flansze-bmw-e39-x5-20mm5x120-sruby-i5935032021.html czy najpierw kupić śruby i sprawdzić czy to one. Ale szczerze to te moje nie wyglądają za ciekawie ktoś im parę młotków sprzedał i były mocno utlenione czyli pewnie to one straciły swoje wyważenie a wy jak myślicie ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest duże prawdopodobieństwo, że to one powodują. Szkoda, że poprzedni właściciel nie dał Ci oryginalnych śrub.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Sprawdź też opony, ja tak miałem. Nie chodzi o wyważenie a o "jajo" które nie musi być jakoś bardzo widoczne aby było czuć na kierownicy itp.
Opublikowano
Opony odpadają bo lato zima to samo a lato teraz zupełnie nowe... Po prostu kupię nowe dystanse i zobaczę jak to będzie
Opublikowano

A sprawdzałeś opony na 2 różnych wyważarkach? Niestety 99% warsztatów wulkanizacyjnych nie kalibruje maszyn i jak to samo koło weźmiesz na 2 maszyny, to każda pokaże co innego. Ja ostatnio reklamowałem pierwsze wyważenie, bo miałem bicie na kierownicy właśnie w okolicach 80-90kmh - zrobili na drugiej maszynie i okazało się, że każde (!) koło było niewyważone o 15g. Po robocie na drugiej maszynie już jest ok (albo się jeszcze nie rozkalibrowała, albo po prostu jest nieco mniej rozkalibrowana).

Możesz jeszcze poprosić (zwykle za drobną dopłatą, ale nie zawsze) o wyważanie opon z dokładnością do 1g, bo normalnie jest z dokładnością do 5g (oczywiście musisz być pewien, że maszyna jest ok - najlepiej jak mają przynajmniej 2 maszyny, na których wynik wyważanie się pokrywa).

 

Jak to nie pomoże, to tuleje od tych pogiętych wahaczy to wymiany - sprawdź kiedy je wymieniałeś i czy patrzyłeś mechanikowi na ręce - standardowa sprawa, na którą 5er są czułe, to tuleje dokręcana na wiszącym aucie (bo tak jest łatwiej i szybciej), co powoduje, że po kilku tys km tuleje mówią bye-bye (chociaż na standardowej diagnozie zawiasu niespecjalnie ujawnią luzy).

Opublikowano
zimówki to samo bo na tych samych felgach tylko opony zmieniam właśnie zamówiłem nowe dystanse i zobaczymy koszt nie wielki w sumie i zobaczy co będzie bez wydaje mi się ze będą ocierać

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.