Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy, wymieniałem dziś amortyzator. Żeby go wyjąć ze zwrotnicy musiałem mocno na dół opuścić całą zwrotnicę i wtedy wyskoczyła półoś z przegubu wewnętrznego. Guma Ok, nic się nie rozszczelniło. Przy montażu wcisnąłem to z powrotem bez żadnego walenia młotem, ale podczas jazdy próbnej w czasie przyspieszania z przedniego lewego koła wyraźnie czuć/słychać zgrzyty. Zrobiłem tak może 500m, odstawiłem auto. Było już szaro, więc zostawiłem auto i jutro za dnia muszę coś z tym zrobić.

Nie wiem jak jest zbudowany przegub wewnętrzny i w którym miejscu się to rozłączyło. Czy wystarczy że jutro poluzuję jeden wahacz i pierdyknę w półoś żeby wskoczyła w swoje miejsce, czy może jest tam jakieś zabezpieczenie zakładane szczypcami? Nie chcę narobić szkód.

 

http://fs5.directupload.net/images/170518/25lycrmd.jpg

 

Wymieniałem tak samo jak ten koleś na filmie

Opublikowano

Kolego w środku jest przegub kulowy tzw krzyżak

który wchodzi na wałek z wieloklinem i jest zabezpieczony zawleczką

skoro przegub wyszedł to znaczy ,że zawleczka puściła choć nie powinna

 

Musisz rozebrać złożyć i nasmarować spokojnie dasz rade.

Te zgrzyty to wycierający się wieloklin

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano
Spadło ci łożysko igiełkowe z krzyżaka ,wątpię żeby zawleczka puściła, ale wszystko możliwe. Rozepnij opaski i zobacz. Przegub zewnętrzny ten przy kole tez musisz odkręcić i wyjąc cala półoś najlepiej. tak to wygląda https://www.google.pl/search?q=krzyzak+polosi&rlz=1C1CHXU_plPL739PL739&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiU2aa8qPvTAhWhC5oKHdhxB4UQsAQITA&biw=1366&bih=638#tbm=isch&q=krzyzak+polosi+bmw&imgrc=yKuMttNC0A1GUM:
Opublikowano

Mi też jak wymieniałem amorki miesiąc temu wyskoczyła lewa strona. Ale u mnie po wciśnięciu nic nie zgrzyta. Miałem chyba więcej szczęścia i mniej dodatkowej roboty.

 

Wysłane z mojego SM-T705 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
Z tego co piszecie i z tego co organoleptycznie wymacałem, to raczej spadło zabezpieczenie z półośki. Tak czy siak chyba założę nowy przegub bo pewno to zabezpieczenie mimo przejechania krótkiego odcinka zostało przemielone.
Opublikowano

Trzeba mieć pecha. Normalnie ta rolka nie powinna wypaść. A u mnie wypadła.

Plus taki że nic się nie zniszczyło. Rolka założona, jutro nowa manszeta, opaski i składam ten bajzel.

 

Uważajcie na to przy demontażu zwrotnicy czy McPhersona. Moim zdaniem lepiej odkręcić nakrętkę od piasty i zluzować przegub tak żeby cała zwrotnica nie ciągnęła na dół półosi.

 

http://fs5.directupload.net/images/170519/ugf3s6cs.jpg

 

http://fs5.directupload.net/images/170519/m4lkudty.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.