Skocz do zawartości

N42B20 Rechot na zimnym silniku + wysokie spalanie


Palec11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich może ktoś z tego forum miał do czynienia z problemem rechotu przy odpalaniu na zimnym silniku.Rechot ewidentnie wychodzi z okolic pokrywy zaworów z przedniej strony (stawiam na coś z rozrządem lub VANOS). Inpa pokazuje jedynie błąd czujnika poziomu oleju (wymiana dopiero przy zmianie oleju bo teraz to bez sensu oleju auto nie pije ani grama po zrobieniu uczelniaczy zaworowych).Nie bardzo wiem czego się spodziewać czy to raczej na 100% Vanos czy problem z rozrządem może coś innego ? Ktoś miał do czynienia z takim problemem ? (problem występuje z tego co wiem w wielu N42iN46 z E90) ale jeszcze nikt nie podał rozwiązania. Zwróciłem również uwagę na bardzo wysokie spalanie 13.90 gdzie wcześniej paliła około 12l a było zimniej na dworze (po mieście w automacie). Ktoś jakieś pomysły ??

 

Dodam że wymieniłem podstawę filtra oleju i sprawdziłem po nocy czy olej nie spływa do miski olej po nocy jest w podstawie nie spływa więc zawór zwrotny oleju można wykluczyć.

 

Zamówiłem ori napinacz rozrządu z nadzieją że to coś pomoże ... Wiem też że w moim aucie siedzi napinacz nowego typu więc ktoś kiedyś wymieniał (nie wiadomo kiedy) .

 

Tutaj macie link do filmiku z problemem :https://youtu.be/RCpg-FcP-nI

 

mam nadzieje że wystarczy tylko wymiana rozrządu i Vanosów nie trzeba będzie ruszać bo to po kieszeni walnie ;/

 

Co myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi problem za każdym razem znika jak wymieniam olej .Dopiero po przejechaniu 3-4 tyś potrafi powrócić .Jeździłem na castrol magnatec 5w40 przez 2 lata .Obecnie wymieniłem podstawę która nie pomogła do końca,co nieraz było słychać zgrzyt ale mniej .Zmieniłem teraz olej na motul 8100 x-cess 5w40 i jeszcze raz drugą podstawę .Jak na razie cisza ale pewnie nie na długo :lol:

 

a i moja pali 7,6 l na 100 więc coś u ciebie jest nie halo

(silnik n46)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi problem za każdym razem znika jak wymieniam olej .Dopiero po przejechaniu 3-4 tyś potrafi powrócić .Jeździłem na castrol magnatec 5w40 przez 2 lata .Obecnie wymieniłem podstawę która nie pomogła do końca,co nieraz było słychać zgrzyt ale mniej .Zmieniłem teraz olej na motul 8100 x-cess 5w40 i jeszcze raz drugą podstawę .Jak na razie cisza ale pewnie nie na długo :lol:

 

a i moja pali 7,6 l na 100 więc coś u ciebie jest nie halo

(silnik n46)

 

 

Skoro problem wraca regularnie u Ciebie to może być oznaka że coś się dzieje ... A co do spalania to mógł byś sprecyzować w jakich warunkach Ci spala 7,6 ? Miasto trasa ? Jazda agresywna/spokojna ? Auto manual ?

 

 

Ktoś ma jeszcze pomysły z czym może być problem odnośnie tego odpalania i spalania ? Odma może mieć wpływ na wysokie spalanie ? Bo wiem że jest cała w oleju i dopiero bd zmieniał ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd to raczje nie jest, bo ja u siebie robiłem z napinaczami oraz odmę i problem u mnie występuje. Gdzieś czytałem że to suche Vanosy tak grzechocza aż dostaną oleju do pracy. Druga sprawa to uszczelniacze Vanosów, które lubą twardnieć i powodować luzy. Efekt ogólnoznany, czy głośna praca non-stop. może u nas to początek właśnie takiej pracy non-stop.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że u mnie nie dzieje się tak za każdym razem. Trudno jednoznacznie stwierdzić, ale wszystko wskazuje na Vanos. Co do spalania jeśli silnik pracuje bez większych zarzutów (równo itp) to nie powinno to mieć wpływu. Mi w mieście z tęgim pasażerem pali 10-10.5 w manualu, więc sporo mniej. Nie wiem ile wiecej spala automat, ale 14l to bardzo dużo.

Sprawadź inne sprawy zwiazane ze spalaniem - opony, filtr paliwa itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony są nowe ... Filtr paliwa wymieniony 5k km przy wymianie oleju temu silnik równo pracuje ma moc ... Jedyne co to to ten rechot przy odpalaniu na zimnym i spalanie 13,9l/100km Jest to bardzo dużo może mieć na to wpływ odma ? Bo wiem że jest cała w oleju i dopiero szykuję wymianę jej razem z kompletem węży.Tylko najpierw chce ogarnąć ten rechot przy odpalaniu ... Zobaczę czy napinacz coś da bo dziś ma przyjechać ... Kurde chciał bym uniknąć wymiany np rozrządu jak jest z nim wszystko ok ...

 

Jest jeszcze jedno co chodzi mi po głowie odnośnie spalania ale nie wiem czy to by miało aż taki wielki wpływ orginalnie miałem dyfer z przełożeniami 3,45 który padł ... wstawiłem 3,38 ja raczej wątpię żeby to miało aż tak wielki wpływ na spalanie co myślicie ?

 

Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co może być z tym rechotem i spalaniem prawie 14l ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten wynik to podajesz z komputera czy z tankowania pod korek? Bo mogą różnić się, jakie odcinki robisz?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyniki są z pod dystrybutora komp nie wiem ile pokazuje około 12 . Odcinki robię niedługie tak mniej więcej po 7km potem wracam tyle samo ... ale też często sobie po nocy śmigam to też robię parę ładnych km w warunkach bez świateł i płynna jazda ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie czuć w komorze silnika paliwa? Sprawdź czy po jeździe felgi nie są gorące, bo może masz zapieczony tłoczek/tłoczki i stąd wzrost spalania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czuc paliwa ani z nawiewow ani pod silnikiem auto w garazu tez zadnych plam nie zostawia oslony suche jedyne co to delikatnie sie poci przewod wspomagania.Felgi sprawdzalem jakos 2 miesiace temu zimnie byly ale sprawdze jeszcze raz akurat do pracy jade to wymacam. Na wolnym pojade na stacje i sprawdze cisnienie w oponach ale wizualnie wszyatko jest ok ... felga 17 205/50.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam silnik i ostatnio robię krótkie trasy 5-10km i spalanie jest w granicach 13. W zimę nawet więcej. Przecież to normalne. W trasach większych spalanie spada do 8.5l. Nie ma co się martwić. Co za różnica czy spali 2 l mniej czy więcej. Bez sensu szukać problemu. A co do rechotu to zdarza się przy odpalaniu ale nie zawsze. Mam tak od czasu kupna auta 3 lata i się tym nie przejmuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro problem wraca regularnie u Ciebie to może być oznaka że coś się dzieje ... A co do spalania to mógł byś sprecyzować w jakich warunkach Ci spala 7,6 ? Miasto trasa ? Jazda agresywna/spokojna ? Auto manual ?

 

Robię na 60l benzyny 800km . Jazda normalna 2/3 to trasa.Nigdy mi nie spaliła 10l na 100 nawet jeżeli to jest miasto (manual)

http://www.fotosik.pl/zdjecie/usun/oDhNWXlDhFgoS5sBG41_E7GbNJ1JN4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam podobno to co spotyka przy uruchamianiu na zimnym ten rechot sliników n42/n46 to nic innego jak pompa próżniowa która można też usłyszeć po odkręceniu korka oleju na ciepłym silniku.Dziwnę że to pompa związana z hamulcami . :roll: a nie jakiś napinacz czy rozrząd czy też vanosy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to brałem pod uwagę ale rozebrałem osłony poprosiłem 2 osobę aby odpaliła zimny silnik po nocy i odgłos rechotu odchodził centralnie z przedniej części pokrywy zaworów tam gdzie rozrząd i vanosy a przy pompie vacum cisza. Mam jedną osobę która wymieniła napinacz i pomogło mu to na ten rechot... Ja też jestem po takim zabiegu ale dopiero jutro rano przekonam się czy wymiana napinacza pomogła na ten rechot... Jeśli nie to został tyko łańcuch + ślizgi a jak nie to to tylko Vanos może tam rechotać ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jedną osobę która wymieniła napinacz i pomogło mu to na ten rechot... Ja też jestem po takim zabiegu ale dopiero jutro rano przekonam się czy wymiana napinacza pomogła na ten rechot...

Jak zdejmiesz paski to wyeliminujesz potencjalne źródło odgłosów z napinacza , rolek itd. czyli test przed wymianą napinacza.

Sprawdzałeś system powietrza wtórnego ? o ile go masz

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest pompa vacum mialem ucho przy niej jak odpalalem auto i nawet malego szmeru nie bylo odglos pochodzil ewidentnie z rozrzadu... Napinacz wymieniony i ten rechot nadal jest tylko ze slabszy ... Powoli zaczynam sie rozgladac za Vanosami i konpletem rozrzadu to zrobi sie to wszystko na raz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.