Skocz do zawartości

530d M57D30 slabe przyspieszenie


mlody91

Rekomendowane odpowiedzi

e39 3.0d 193

 

wiec wymienilem elektozawor turbiny, przewody podcisnieniowe wymienione, zmienna geometria czyszczona, przeplywomierz ok, egr zaslepiony.

 

I dalej mam problem z przyspieszeniem, tzn raz przyspiesza a raz nie, np. daje gazu: nie przyspiesza i kopci, odpuszczam szybko gaz, daje ponownie i przyspiesza jak powinno i zero dymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Możliwe, że wtryskiwacz zawiesza się, sprawdź korekcje i zrób live data na 4 biegu z pedałem w podłodze.

 

Jeszcze w ciemno możesz wyjąć czujnik ciśnienia doładowania i wyczyścić go, nic nie wciskaj do środka, tylko wypłucz go zmywaczem uniwersalnym w sprayu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Patrząc na filmiki wychodzi na to, że masz za mało powietrza mierzonego przez przepływkę, czyli komputer oczekuje więcej niż dostaje.

Do tego jeszcze ciśnienie doładowania chyba jest raz za duże a raz za małe w stosunku do oczekiwanego, ale to akurat trudno mi ocenić nie wiedząc, czy akurat przyspieszasz, czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale chodzi o jednostajne przyspieszenie od niskich do wysokich obrotów z pedałem w podłodze na 4 a lepiej na 5 biegu, przez takie skakanie to niewiele widać. Znajdź jakąś pustą drogę, najlepiej pod górkę i do dzieła.

 

Elektrozawór nowy? Jakiej firmy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź zaworek regulujący ciśnienie za filtrem paliwa.

Często nie trzyma ciśnienia i puszcza paliwo w powrót do baku.

Wystarczy, że do testów ściśniesz czymś przewód paliwowy dochodzący do tego

zaworka.

Jak auto dostanie kopa to masz winowajcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też siadła pompka niedawno i kupiłem pierburga wszystko ok, ja bym stawiał na pompę pod progiem, może słabej jakości trafiłeś... najlepiej zrób tak, podłącz kompa , włącz nagrywanie lub weź drugą osobę do pomocy, obserwuj cisnienie pompki a druga osoba niech scisnie przewod przed tym zaworkiem, jesli cisnienie się zwiększy, to zaworek, a jeśli bez zmian, to pompa siadła, ja tak zrobiłem i winowajcą była pompka. Jakie cisnienie masz na jałowym? powinno pod 4 podchodzić, u mnie na 3 biegu 3.5tys obrotów trzymała gdzieś 3.8-9 pompka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobilem tak jak pisaliscie

http://www.bankfotek.pl/thumb/2081497.jpeg

 

scisnalem wezyk od zaworka zwrotnego- pompa daje 4.25 na postoju i podczas jazdy prakrycznie caly czas - spadnie przy 3-4tys obrotow do 3.9bar. takze tu juz wiem.

Samochod jedzie lepiej.

 

Jednak problem ktory byl dalej jest, tak jak pisalem przy daniu w deche na 2-3 biegu zamula i kopci na czarno, ale gdy odejme gaz i dodam szybko ponownie - auto dostaje powera i wciska w fotel.

 

Co dalej sprawdzac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pokaż korekcje na rozgrzanym silniku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze powiem co robilem:

 

-podmieniana przeplywka

-przewody paliwa nowe

-przewody podcisnienia wymienione

-podmieniany czujnik na filtrze paliwa, czujnik doladowania

-nowy zaworek przy trurbinie

-nowa pompa progowa (daje na postoju 4.25 pod obciazeniem ok 3.9)

-wtryski sprawdzane, turbina sprawdzana( dziala prawidlowo)

-egr zaslepiony

-kolektor czyszczony

-cooler wymieniony

 

a i podczas jazdy czasami wywala taki blad, mimo iz cisnienie paliwa nie spaday nigdy ponizej 3.8 pod obciazeniem przy 3-4 tys

 

http://www.bankfotek.pl/thumb/2081622.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na błędy wygląda na to, że jednak spada. Ale raczej są to chwilowe przerwy w pracy pompy (albo czujnika) a nie spadki ciśnienia.

Szukałbym bardziej usterki na wtyczkach lub kablach, ewentualnie może się kończyć przekaźnik sterowania pompy progowej. To jeden z trzech zielonych w bagażniku. Możesz na wszelki wypadek zamienić je miejscami (są identyczne) i posprawdzać wszystkie wtyczki.

 

A co do lepszego przyspieszania po odjęciu i dodaniu gazu, to takie zjawisko występowało jak brakowało podciśnienia na sterowaniu turbiny. Wymieniłeś wszystkie wężyki podciśnieniowe włącznie z tymi do poduszek silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.