Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Dwa serwisy twierdzą, że to niemożliwe żeby tak było ale ...

 

Na wstępie dodam, że nie zaliczyłem jakiejś mega dziury, krawężnika itp a problem pojawił się nagle.

 

Wracając z pracy zauważyłem, że kierownica względem toru jazdy jest krzywa + ewidentnie ściąga mi auto - wcześniej było idealnie. Zatrzymałem się i faktycznie kierownica ustawiona na wprost a koła są pod około 30 stopniowym przechyłem względem osi środka kierownicy. Jechałem z tą kierownicą ładnych 20km wiec nie było to przywidzenie, starałem się ustawić prosto i leciał na lewo samochód ewidentnie :(

 

Wracam do domu i aby zaparkować tyłem muszę trochę się nakręcić do oporu prawo lewo, wysiadam z samochodu i ... koła względem kierownicy są idealnie.

 

1. Jak to możliwe - rocznika auta to 2004 - jedyne co było robione 2 dni wcześniej to poprawa kabla do akumulatora + sprawdzenie turbo bo mi niestety chyba przecieka - nic więcej, koła nie ruszane nic....

2. Czytając forum pisali coś o maglownicy ? możliwe ? proszę doradźcie bo ostatnio od problemu do problemu .....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Narazie się tym nie przejmuj , jak parkowałeś - tym kręceniem w lewo i prawo do oporu skalibrowałeś czujnik skrętu (tak się to robi najprościej bez komputera) .

A dlaczego się rozkalibrował ? tego się chyba nie dowiesz bez diagnostyki , nieraz się tak samo stanie .

"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
Opublikowano

malysz1976 - dziękuję za odpowiedź.

 

dzień wcześniej byłem umówiony na sprawdzenie alternatora by miałem niski prąd ale winny był kabel - być może zabawa przy akumulatorze to zrobiła?

Opublikowano
autor tematu pisze o krzywo ustawionym kole kierownicy podczas jazdy na wprost,kalibracja czujnika kąta skrętu nie ma z tym nic wspólnego (chociaż rzeczywiście w można go w ten sposób kalibrować),czujnik kąta skrętu nie jest w stanie przestawić koła kierownicy,ani kolumny kierownicy,to o czym pisze autor to jakaś typowo mechaniczna usterka układu kierowniczego,zawieszenia (przód lub tył) lub kół,jeżeli auto nagle samo zaczyna skręcać a po jakimś czasie przestaje to proponuje oddać auto do mechanika w celu sprawdzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.