Skocz do zawartości

Luźny łańcuch rozrządu n43


Rico2123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, orjentuje sie ktoś w jaki sposób serwis mierzy długość łańcucha, mam na auto gwarancje sprzedajacego w Niemczech moim zdaniem lancuch jest delikatnie luźny sprzedajacy chce to potwierdzić w serwisie gdzie taki zabieg kosztuje 300€ ,w przypadku gdy moje obawy sie nie potwierdzą bede musial za to zapłacić czy bmw przewiduje jakies normy do jakich mozr sie ten.łańcuch rozciągnąć,.Dzieki za pomoc,....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na logikę - jedyna opcja żeby zmierzyć długość łańcucha, to wyjąć go z auta.

Pytanie czy serwis faktycznie mierzy długość łańcucha, czy sprawdza jakieś wartości na kompie, czy może mierzy tylko jakiś odcinek bez wyciągania - tego nie wiem.

 

Ale mam 2 tipy związane z rozciągniętym łańcuchem, który niedawno u siebie wymieniałem :

1. Zdejmij plastikową pokrywę silnika i się przejedź - u mnie dopiero wtedy usłyszałem szuranie łańcucha, i to baaardzo wyraźnie.

2. Sprawdź wartości adaptacji vanosów inpą - vanos od strony wlotowej ledwo mieścił się w normie - wartość +9 stopni w zakresie -10/+10, po wymianie spadło do +4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pytanie do Dzidka - sprawdziłem tak jak podpowiedziałeś i dolotowy Vanos ma wynik 12,3, a wydechowy 12,6. Rozrząd wymieniony w ASO 50 tys km temu. Co byś sugerował? Błąd pojawia się tylko wtedy jak ruszę po nocy (zimny silnik), a jak mu dam kilka minut rozgrzewki jest OK. Pozdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silnik pracuje głośniej i bardziej twardo, ale że jest to "na zimno" po nocy to różnica jest niewielka. Jak zbyt szybko ruszę po kilkuset metrach zapala się kontrolka silnika. W 99,9% przypadków wystarczy zatrzymać się, zgasić silnik i po chwili uruchomić, a kontrolka gaśnie i potem nawet po dłuższym postoju można startować od razu. Samochód jest dynamiczny i w zasadzie nie mam innych uwag do pracy silnika. Trudno mi powiedzieć jak dawno występuje błąd, bo nie robiłem archiwizacji usuwanych błędów, ale na pewno od 20-30 tys. To jest drugi silnik w tym samochodzie. Przy 70 tys. rozpadł się ślizg łańcucha i opiłki zablokowały pompę oleju w konsekwencji zatarła się panewka. Znalazłem używany silnik wg sprzedawcy po 20 tys. Wymianę robiłem w ASO i zleciłem profilaktyczną wymianę rozrządu podczas zamiany silników (oba silniki są z połowy 2009 roku i jak głosi plotka rozrządy w tym okresie były awaryjne). Na początku po wymianie wszystko było OK. Po 30-40 tys wymieniłem wtryskiwacze, bo praca na zimno była bardzo niestabilna. Po wymianie jest OK. Poza tym notorycznie pojawia się błąd NOX-a (bez wpływu na pracę silnika), ale że samochód jeździ głównie w mieście to raczej standard. Pierwszy silnik rozpadł się podczas ostrej jazdy ekspresówką w celu wypalenia katalizatora NOX i jakoś straciłem chęć do powtórzenia tej procedury. Czuję, ze czeka mnie powtórna wymiana rozrządu. Jakiego producenta polecasz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Olej wymieniany co 10-15 tys - Millers 5W40, a ostatnio 5W30. Przy ostatniej wymianie zrobiłem płukankę preparatem polecanym w hurtowni olei (nazwy płukanki nie pamiętam). Elektrozawory czyszczone przy każdej wymianie, a czasami częściej. Oringi OK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.