Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, orjentuje sie ktoś w jaki sposób serwis mierzy długość łańcucha, mam na auto gwarancje sprzedajacego w Niemczech moim zdaniem lancuch jest delikatnie luźny sprzedajacy chce to potwierdzić w serwisie gdzie taki zabieg kosztuje 300€ ,w przypadku gdy moje obawy sie nie potwierdzą bede musial za to zapłacić czy bmw przewiduje jakies normy do jakich mozr sie ten.łańcuch rozciągnąć,.Dzieki za pomoc,....
Opublikowano

Na logikę - jedyna opcja żeby zmierzyć długość łańcucha, to wyjąć go z auta.

Pytanie czy serwis faktycznie mierzy długość łańcucha, czy sprawdza jakieś wartości na kompie, czy może mierzy tylko jakiś odcinek bez wyciągania - tego nie wiem.

 

Ale mam 2 tipy związane z rozciągniętym łańcuchem, który niedawno u siebie wymieniałem :

1. Zdejmij plastikową pokrywę silnika i się przejedź - u mnie dopiero wtedy usłyszałem szuranie łańcucha, i to baaardzo wyraźnie.

2. Sprawdź wartości adaptacji vanosów inpą - vanos od strony wlotowej ledwo mieścił się w normie - wartość +9 stopni w zakresie -10/+10, po wymianie spadło do +4.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz podpowiedzieć jak w INPIE można sprawdzić wartości o których piszesz. Od długiego czasu mam problem z błędem 2A99.
Opublikowano
Dzięki, umowilem się w innym serwisie gdzie najpierw maja wlasnie sprawdzić czy w ogóle jest to po co rozkręcac,
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pytanie do Dzidka - sprawdziłem tak jak podpowiedziałeś i dolotowy Vanos ma wynik 12,3, a wydechowy 12,6. Rozrząd wymieniony w ASO 50 tys km temu. Co byś sugerował? Błąd pojawia się tylko wtedy jak ruszę po nocy (zimny silnik), a jak mu dam kilka minut rozgrzewki jest OK. Pozdr.
Opublikowano

A jakie masz objawy oprócz samego błędu? I od kiedy po wymianie rozrządu ten błąd zaczął występować?

Może Ci źle złożyli, albo przeskoczył łańcuch.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Silnik pracuje głośniej i bardziej twardo, ale że jest to "na zimno" po nocy to różnica jest niewielka. Jak zbyt szybko ruszę po kilkuset metrach zapala się kontrolka silnika. W 99,9% przypadków wystarczy zatrzymać się, zgasić silnik i po chwili uruchomić, a kontrolka gaśnie i potem nawet po dłuższym postoju można startować od razu. Samochód jest dynamiczny i w zasadzie nie mam innych uwag do pracy silnika. Trudno mi powiedzieć jak dawno występuje błąd, bo nie robiłem archiwizacji usuwanych błędów, ale na pewno od 20-30 tys. To jest drugi silnik w tym samochodzie. Przy 70 tys. rozpadł się ślizg łańcucha i opiłki zablokowały pompę oleju w konsekwencji zatarła się panewka. Znalazłem używany silnik wg sprzedawcy po 20 tys. Wymianę robiłem w ASO i zleciłem profilaktyczną wymianę rozrządu podczas zamiany silników (oba silniki są z połowy 2009 roku i jak głosi plotka rozrządy w tym okresie były awaryjne). Na początku po wymianie wszystko było OK. Po 30-40 tys wymieniłem wtryskiwacze, bo praca na zimno była bardzo niestabilna. Po wymianie jest OK. Poza tym notorycznie pojawia się błąd NOX-a (bez wpływu na pracę silnika), ale że samochód jeździ głównie w mieście to raczej standard. Pierwszy silnik rozpadł się podczas ostrej jazdy ekspresówką w celu wypalenia katalizatora NOX i jakoś straciłem chęć do powtórzenia tej procedury. Czuję, ze czeka mnie powtórna wymiana rozrządu. Jakiego producenta polecasz?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Olej wymieniany co 10-15 tys - Millers 5W40, a ostatnio 5W30. Przy ostatniej wymianie zrobiłem płukankę preparatem polecanym w hurtowni olei (nazwy płukanki nie pamiętam). Elektrozawory czyszczone przy każdej wymianie, a czasami częściej. Oringi OK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.