Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z silnikiem N62N 4.8 benzyna 2007 rok, autko przy wysokich obrotach powyżej 5 tys. przy prędkości powyżej 140 km/h traci moc. Po ponownym uruchomieniu auta moc wraca i wszystko jest ok.

Wyskakuje przy tym błąd w Inpie: 2B70 VARIABLE SAUGANLAGE ANSTEUERUNG, po przetłumaczeniu mniej więcej rozumiem to jako "zmienna układ dolotowy", który sprawdzałem i nie ma nigdzie żadnego lewego powietrza oraz drugi błąd VERBRENNUNGSAUSSETZER ZYLINDER 8 czyli przerwa w zapłonie cylinder 8.

 

Wydaje mi się, że jestem blisko rozwiązania problemu. Po wyjęciu kolektora ssącego w jego tylnej części zamocowane są 2 zespoły napędowe klapek w kolektorze ssącym tzw "nastawniki klap" w które wpina się dwie kostki elektryczne - numer części: 7537998.

Po podłączeniu ich pod prostownik na krótko jeden chodzi szybko i zwinnie, a drugi ledwo co chodzi- o 80 % wolniej i słabiej. Klapki w kolektorze chodzą luźno. Zamówiłem już taki nastawnik na allegro i jutro będę składał. Myślicie, że on może być powodem błędu 2B70 - "zmienna układ dolotowy" ? Czyli objaw utraty mocy powyżej 5 tys obrotów - po ponownym uruchomieniu silnika moc wraca. Wydaje mi się, że silniczek tego nastawnika klap nie wyrabia i przycina klapy w pewnej pozycji np. zamkniętej, jest za słaby przepływ powietrza i auto traci moc......

Opublikowano
U mnie też wywala błąd tego siłownia ale auto ma moc w całym zakresie obrotów, mimo to będę wymieniał.
Opublikowano
Po wymianie tego nastawnika klapek błąd Variable Sauganlage jednak nie powrócił czyli wymiana jednak pomogła. Ale nadal pozostaje drugi blad wypadania 8 cylindra po przekroczeniu powyżej 5 tys obrotów ale tylko przy wyższych prędkościach powyżej 130 km/h. Być może to przez zapchany katalizator bo kilka miesięcy temu pojawiał się błąd Katalisator konvertierung bank 2- pojechałem na emisję spalin i na banku 2 wyszła lipa tak jakby kat był przypchany. Założyłem emulator za katem na drugą sondę lambda i błąd już nie powrócił ale to tylko oszukanie check engine, a mechanicznie kat nadal zapchany. I to może dlatego ten 8 cylinder wywala. Przebieg mam 200.000 km. Jeżdżąc po mieście do 120 km/h można przekraczac 5 tys obrotów i nic nie wywali błędu ale podczas wyższej prędkości odłącza 8 cylinder. Uruchamiam ponownie silnik i jest ok i wraca do normy
Opublikowano
Problem rozwiązany, wycięli mi okienko w katalizatorze i wywalili środek, wkład był cały zapchany i pokruszony. Auto ciągnie już w pełnym zakresie obrotów do 6.5 tys. Odzyskało moc, przed naprawą do setki 6.5 sek. a teraz 5.7, a katalogowo od 0-100 km/h powinna robić w 5.4 sek. więc poprawa duża. Na drugich sondach zamontowane emulatory- błędów sond nie wyrzuca, ale po wybebeszeniu katów wywala błąd katalizatorów- katalysator konvertierung BANK 1 i 2
  • 1 rok później...
Opublikowano

Hej, podłączam się pod temat bo mam chyba podobny problem w N62B44 i INPA wywala mi ciągle te same błedy. Jak je skasuje i uruchomię silnik ponownie to od razu się pojawiają. U mnie to są 2B71 i 2B72 i teraz pytanie czy do wyjęcia tej DISY to musiałeś zdjąć kolektor dolotowy? Na pewno byłoby to łatwiejsze rozwiązanie jeżeli chodzi o dostęp lecz bardziej skomplikowana operacja jeżeli chodzi o kręcenie tego wszystkiego itd.


I teraz pytanie czy robiłeś to sam czy w warsztacie i ile to kosztowało?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.