Skocz do zawartości

Kilka wątpliwości nowego użytkownika X1


Tatarski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zakupiłem żonie niedawno X1 2.8i sdrive z 2014 roku i mam kilka wątpliwości :

- autko miało przygodę z przednim zderzakiem i lampą i poprzedni właściciel naprawiając szkodę, nie wiem, czy wszystko dobrze ogarnął, ponieważ posiadam światła zwykłe na żarówkę H7 i biorąc światła w tryb AUTO nie pali się nic z przodu podczas dnia. Funkcja ta działa wyłącznie po zmroku. Pytanie moje, czy trzeba to w jakiś sposób zakodować i jakie żarówki powinny świecić w takim układzie w trybie auto przy zwykłej lampie. Dodam, że nie widzę nigdzie w aucie przełącznika do regulacji wysokości świecenia lampy przedniej i tu też pewna wątpliwość, czy aby samochód nie ma czujnika samopoziomowania (co uśmiechałoby mi się do założenia lamp z xenonem).

 

- jaki olej polecacie do tego silnika?

 

Dzięki z góry za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła dzienne możesz zakodować.Świecą wtedy dlugie na np 30% mocy. Sprawdź w menu idrive czy nie ma tam opcji włączenia świateł dziennych.

 

Przy halogenach nie ma opcji samopoziomowania, jest regulacja w lampie od góry. Samopoziomowanie można dołożyć z ksenonami.

 

Olej polecam Millers EE nanodrive 5w30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdzie w aucie przełącznika do regulacji wysokości świecenia lampy przedniej

 

powinna być regulacja poziomu świecenia reflektorów. wygląda na to że ktoś założył zwykłe reflektory, pytanie czy nie zdemontowano poziomowania, masz spryskiwacze reflektorów w zderzaku? Masz tylne ledy?

 

 

5w30.

 

to zły wybór, lepszy jest 5W40 a marka to już kwestia wyboru, ja leję Penrite Enviro+ 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spryskiwaczy nie mam, ale może właśnie dlatego, że poprzedni właściciel zamontował zderzak bez sprysków i lampy halogenowe, bo są wiele tańsze. Zastanowiło mnie to właśnie, że jest przycisk auto i nic nie świeci z przodu w dzień, tylko po zmroku. Z tyłu mam ledy, które palą się w obu lampach( tej w klapie też). W vinie niestety nie ma żadnego zapisu dotyczącego wersji oświetlenia drogowego - jest tylko taki zapis tagfahrlicht ueber lichtmenue einst Edytowane przez Tatarski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

5w30.

 

to zły wybór, lepszy jest 5W40 a marka to już kwestia wyboru, ja leję Penrite Enviro+ 5W40

 

Seriwis ASO leje 5w30, książka mówi 5w30, wszystkie dobre i znane nieauteryzowane seriwisy leja 5w30 (marka to już kwestia gustu, ceny itd) a Ty piszesz ze to zły wybór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdzie w aucie przełącznika do regulacji wysokości świecenia lampy przedniej

 

powinna być regulacja poziomu świecenia reflektorów. wygląda na to że ktoś założył zwykłe reflektory, pytanie czy nie zdemontowano poziomowania, masz spryskiwacze reflektorów w zderzaku? Masz tylne ledy?

 

 

5w30.

 

to zły wybór, lepszy jest 5W40 a marka to już kwestia wyboru, ja leję Penrite Enviro+ 5W40

 

Seriwis ASO leje 5w30, książka mówi 5w30, wszystkie dobre i znane nieauteryzowane seriwisy leja 5w30 (marka to już kwestia gustu, ceny itd) a Ty piszesz ze to zły wybór?

 

:) czekałem na ten komentarz do kolegi metti :mrgreen:

 

No więc, ja poleciłem ten olej millersa, bo używam go od 2 lat w X1 z takim samym (benzynowym) silnikiem jak autor wątku. W dodatku przeznaczenie auta jest prawdopodobnie takie same, czyli żona jeździ po mieście, raczej na krótkich dystansach. Nie będę się tu wypowiadał jaki olej jest lepszy, bo od tego jest pełno wątków na tym forum, ale zupełnie nie rozumiem komentarza w stylu "to zły wybór" :) Dla kobiety 5W-30 powinien wystarczyć w zupełności o ile nie będzie tym X1 "latać bokiem" :)

 

Co do samopoziomowania lub jego braku to użyj dekodera vin bmw do rozkodowania pierwotnej konfiguracji auta.

Tak informacyjnie powiem, że X1 z USA nawet z halogenowymi reflektorami nie posiadają manualnej regulacji poziomu świateł. ( szczegóły mogę podać zainteresowanym na priv)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, dotatrłem do fotki przed remontem i widać, że zderzak nie miał sprysków a lampa była zwykła halogenowa. Auto to wersja USA. Czy ktoś z Was przerabiał opcję dołożenie lamp z xenonem do takiej konfiguracji, jeżeli mam samopoziomowanie ? Czy oprócz zderzaka ze spryskami, dołożenia wiązki do sprysków i jakiegoś pewnie innego lub dodatkowego zbiorniczka do spryskiwaczy, trzeba też zmieniać wiązkę instalacji lamp? Czy to gra warta świeczki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wersji USA z lampami halogenowymi nie masz samopoziomowania. Masz zamontowany moduł FRM3 AHL bez możliwości zakodowania manualnego poziomowania świateł.

 

Do retrofitu na xenon potrzebujesz :

refelektory xenonowe dynamic lub zwykłe

czujnik poziomowania przód

czujnik poziomowania tył

wiązki do czujników (wiązki od lamp trzeba delikatnie przerobić)

 

Do systemu oczyszczania reflektorów:

spryskiwaczy 2 szt

zaślepki na spryski 2 szt

inny zbiornik spryskiwaczy + dodatkowa pompka

przewody gumowe do podłączenia spryskiwaczy

wiązki

 

Do całości ogarniętego magika od kodowania i elektryki :)

 

Ja aktualnie jestem na etapie kompletowania części do zmiany na xenon LCI z tym, że fabrycznie mam spryskiwacze lamp.

 

Co co kosztów to w wersji LCI ok 5 tyś PLN na używanych częściach :), a więc nie tanio ;)

 

Czy warto ? Jak koszty Cię nie przerażają to warto, bo świeci znacznie lepiej i efekt wizualny też OK.

 

Poza tematem jak masz wersję z USA to nie zapomnij:

- o wymianie włącznika świateł na taki z przyciskiem od światła tylnego przeciwmgłowego (powinno działać bez kodowania)

- wymianie wkładów lusterek bocznych na europejskie asymetryczne

- przystosowaniu tylnych kierunków tak, aby migały na pomarańczowo ( to można zrobić wkładając do lamp odpowiednio mocne "żarówki" LED)

- dla estetyki możesz wymienić tarcze zegarów na europejskie w wersji km/h i L/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Seriwis ASO leje 5w30, książka mówi 5w30, wszystkie dobre i znane nieauteryzowane seriwisy leja 5w30 (marka to już kwestia gustu, ceny itd) a Ty piszesz ze to zły wybór?

 

myslisz że wszystko to co poleca serwis i książka serwisowa musi być dobre? Czyli uważasz że serwis polecając interwał serwisowy co 30 tys km to miód dla naszych silników, tak? Eco pseudooleje niskopopiołowe low saps to nic dobrego dla silników, wystarczy porownać panewki silników zwłaszcza w trybie LL gdzie stosowano takie oleje. Ja mam DPF a serwis nie przewiduje innego oleju niż typu low saps 5W30 a ja leję C3 5W40, wystarczy porównać ich NOACK, TBN, temperatury płynięcia, zapłonu itp... w wiekszości 5W40 ma przewagę

 

ps. czytałem że wymieniałeś kompletny rozrząd w swoim dizlu, stosuj LL 30 tys km i lej 5w30 LOW SAPS, to najlepsza droga abyś za jakieś 80-90 tys km znowu inwestował w nowy rozrząd

Edytowane przez Anonymous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No więc, ja poleciłem ten olej millersa, bo używam go od 2 lat w X1 z takim samym (benzynowym) silnikiem jak autor wątku.

nikt ci nie zabrania, używaj dalej

 

W dodatku przeznaczenie auta jest prawdopodobnie takie same, czyli żona jeździ po mieście, raczej na krótkich dystansach.

 

nie ma znaczenia że po mieście, i tak przewagę ma 5W40 zwłaszcza Penrite Enviro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.