Skocz do zawartości

kupno BMW e30


danielsan

Rekomendowane odpowiedzi

(;

No coz jezeli o e30 mowa to posiadam takowe dokładnie od wrzesnia. Mam 18 lat, pierwsze auto za zarobiona kase 320i coupe z 89r. Mimo ze samochodzik ma tyle lat co ja nie spodziewałem sie, że bede az tak zadowolony. Tez podchodzilem do ogladanego samochodu z lekkim niesmakiem bo napalilem sie na e36 aleee:) dzieki Bogu kupiłem e30. Samochod ze zdrowym silnikiem, ładna blacharka czarna perła, shadow line bez kszty "wieśniactwa:]".

Jedyne co z nim robiłem to nowy wachacz przedni i miska olejowa (pierwsze doświadczenia z tylnym napedem i krawężnik wymusił mi pierszeństwo :wink: ), i zesawik kable, swiece, palec, przeplywomierz i teraz jest bajeczka:)))) nic nie robione przez pol roku, dzis autko stoi na wymianie łożyska a ja tylko czekam zeby znow pojezdzic:))

 

Jednym słowem polecam samochod kazdemu! Niech żałują ci którzy sie rozmyslili hyhy

:D :D

A co do dzwieku drulitrowej r6 :8) poprostu kozak:]

Jedyne co mnie martwi to to, że moja gazownia przy normalnej jezdzie ostatnio spaliła mi 17/100 :shock: ale cos za cos:)

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images21.fotosik.pl/193/8a9ce3089fb17f51.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img216.imageshack.us/img216/3408/bimkajo4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ładne autko, ale coś spalanie duże...17/100 :shock: , mi mój ( fakt że na benzynie, bo gazem go zatrowac nie będe ) pali w miescie przy normalnej jezdzie 12,5l/100 w trasie przy okolo 160km/h 9l/100 a w miescie przy ostrej jezdzie to i nawet 20/100 potrafi na kompie wyskoczyc :mrgreen: hehe, wiec Tobie chyba troche duzo wciaga

 

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a takie rzeczy jak filtry, świece itp. zmieniłeś???....w moim przypadku to po zmianie była cholerna różnica...i oczywiście raz w czasie jade na trójmiejską obwodnice i w pełni wykorzystuje osiągi samochodu :8) ...wtedy silnik sie przepali i całkiem inaczej chodzi, bo ciągła jazda po mieście go męczy :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładne autko, ale coś spalanie duże...17/100 :shock: , mi mój ( fakt że na benzynie, bo gazem go zatrowac nie będe ) pali w miescie przy normalnej jezdzie 12,5l/100 w trasie przy okolo 160km/h 9l/100 a w miescie przy ostrej jezdzie to i nawet 20/100 potrafi na kompie wyskoczyc :mrgreen: hehe, wiec Tobie chyba troche duzo wciaga

 

 

pozdr.[/quo

 

chyba moja e30 320i jest jakaś popsuta :lol: bo pali 9-9,5 przy w miare dynamicznej jeździe po krakowie...jak cisne to tak z 12,5....trasa 7,8...co do dzwieku..malina!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

danielsan:

Kiedyś na TVN Turbo w Czasie Tunningu, przedstawiali chłopaków z Polski którzy uturbili właśnie 2.5 E30.

 

Autko było zrobione nie pod 1/4 mili, tylko żeby dawać frajde z jazdy i to nie tylko na wprost jak większość Kilkuset konnych samochodów.

 

Wyglądało seryjnie, ale na 4 biegu spokojnie było w stanie stać miejscu i dymić :!:

 

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku który opisywałem powyżej, samochód był zbudowany żeby dawać frajde z jazdy :wink: , ale raczej do użytku na codzień....szczególnie zimą, może być trudno.

 

Lekka buda moc ok. 280-300KM (jeżeli mnie pamięć nie myli), napęd na tył, szpera i zero systemów stabilizacji itd.

 

Wybuchowa mieszanka :cool2:

 

 

W przypadku Proba, silnik V6 (cięzki) zamontowany z przodu, napęd na przednią oś....przy szybkiej jeżdzie jeszcze wzmocnionym autem, może być mało fajnie, podsterowność to nie frajda, to bolączka przednionapędowców

:idea:

 

Pozdro

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pibulas i tu sie mylisz, ja jedynka bez problemu wejde w zakret bokiem, to autko jest tak wywarzone ze tylem idzie zarzucic bez problemu, bo tyl ma lekki i nieraz ( szczegolnie zaraz jak go kupilem ) to sie zdziwilem ze przy szybszym pokonywaniu zakretów tyl mi zaczyna uciekac, wsumie to jeszcze zalezy od ustawienia zawiechy, bo ta jest elektryczna i ma rózne stopnie twardości

 

 

ps. oczywiscie mowimy o zarzuceniu tylem bez urzycia recznego czy raptownym puszczeniu gazu na wysokich obrotach bo wtedy samoczynnie zazuci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy, ale nie chce mi się wierzyć że przód Ci nie ucieka przed siebie na zakrętach (szybkich) :jawdrop:

 

Gdzieś widziałem test mocnych przednionapędówek, w teście tym ustalono, że maksymalna moc dla auta FW jest ok. 280-300KM. Dla przykładu testowali Alfe 156GTA, Nową VectreOPC i AstreVRX.

 

Wszystkie te auta maja charakterystykę podobną do Probe-a (silnik z przodu, napęd na przód, ciężkie silniki (chociaż Astra ma chyba 2.0 T), lekkie tyły itd.), różnica jest taka, że są one nowsze a co za tym idzie mają nowsze rozwiązania z zakresy układu przeniesienia napędu i zawieszenia.

 

Wszystkie z w/w aut przy szybkim (naprawde szybkim) pokonywaniu zakrętów szły prosto, mimo skręconej kierownicy. Spod kół wyłaniało się mnóstwo dymu a pisk opon :cry2:

 

Może i dla Ciebie (bez urazy) Probe jest wystarczającym autem, ale ja teraz miałbym problemy jeździć autem FW, mimo że moje BMW ma małą moc, ale trakcje :modlitwa:

 

Pozdrawiam

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze, skoro Ci wystarcza to świetnie. :cool2:

 

Przecież kupujesz auto dla swoich potrzeb, ja osobiście nie miałem okazji jeżdzić Probe-m, więc nie moge rozważać indywidualnie tego modelu, dlatego traktuje go jako mocne FW.

 

A Ty jeżdziłeś BMW?

 

Pozdro

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prowadziłeś najlepiej prowadzące się BMW (według mnie), przesiadłeś się na Probe-a i się cieszysz :jawdrop: :!:

 

To Probe naprawde musi być dobry :idea: ,

 

albo BEZ URAZY nie potrafiłeś wykorzystać możliwości E30?

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wyjaśnie w skrócie dlaczego Probe

- zdecydowanie lepsze wyposarzenie od BMW ( tym bardziej ze ja mam wersje USA )

- czegoś takiego jak elektryczne zawiesznie w bmw nie ma, a szkoda bo w Probe to sie przydaje

- brak turbo w BMW a to ogrooomna wada jak dla mnie

- słabsze osiągi w BMW

- za dużo BMW na drogach

 

ale mimo wszystko trzeba przyznać że bejca ma coś w sobie fajne autko, ale ja bym sie nie zamienił, no chyba że ktoś by kupić M3 ale to raczej nie realne

 

nawet gdbym miał bmw to i tak u mnie zbytnio nie ma gdzie latać bokami, Probe służy mi do wyścigów na ćwiartke i szybkiego przemieszania po mieście, a do takich rzeczy wystarcza napęd FWD, no i jakby nie patrzeć w Probku ( ktory jest zbudowany na mazdzie MX-6 ) przez posiadanie turbiny można bardzo łatwo znacznie podnieść moc

 

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łatwiej podnieść moc, ale bardzo ciężko przenieść tą wysoką moc sensownie na asfalt :wink:

 

Powiem Ci szczerze że autka amerykańskie to dla mnie żaden plus :oops:

 

Jakoś tak wyszło że co spotkałem się z "amerykanem" lub amerykańskim odpowiednika auta europejskiego to było przykre przeżycie.

 

Mniejsza moc niż w wersjach europejskich, gorsze wykończenie (jakoś materiałów i jakoś samego wykończenia) i zawieszenie "tapczanowate".

 

Pisząc o właściwościach trakcyjnych RW nie chodzi mi wcale o chodzenie bokami. Chodzi o to że można wejść, a już wyjść z zakrętu z dużo większą prędkością niż FW. To jest odczuwalne szczególnie w ciasnych, szybkich wirażach.

 

Pisałeś wcześniej o wyważeniu Proba (o ile się nie myle), ciężko jest wyważyć auto które ma silnik z przodu, skrzynie z przodu i jeżdzi na przód :?:

 

Pozdro

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i znowu sie mylisz...

Probe to nie jest auto amerykańskie, jest to samochód japoński ( skrzynia biegów, silnik, zawiesznie i wszystkie elementy mechaniczne to mazda MX-6 - jej odpowiednik na rynku europejskim to mazda 626GD) a jak wiadomo mazda to 100% japończyk, jedynie obudowa pochodzi z forda, zawiesznie możesz sobie dostosować do nawierzchni jakiej chcesz więc prowadzenie go to żaden problem, masz 3 stopnie ustawienia sport, normal i soft,

na sporcie czujesz każdą dziurke w drodze, na normalu jest spox, ale na nasze polskie drogi czesto trzeba brać na soft, bo tych dziur nie idzie znieść

 

a to że mam wersje USA oznacza tylko że był to samochód przeznaczony na rynek amerykański różnił sie wyposrzeniem i lampami w stosunku to europejczyk, a no i jeszcze zderzaki są ciutke inne poza tym moge powiedzieć że mam japońskie auto ze znaczkiem forda :wink: , a co do wywarzenie to dla mnie ważne jest to że jadąc np. 210km/h moge prowadzić samochód jedną ręka bez problemu i wchodzić w zakręty nie bojąc sie że wypadne z drogi, przy większych prędkościach zawieszenie samoczynnie sie utwardza oraz wspomaganie działa troche inaczej ( jest progresywne ) a to wszystko za sprawa sprytnych komputerów, więc ten samochód z rodowitym amerykaninem, który prowadzi sie jak "taczka" ma nie wiele wspólnego

 

 

ale przeciez nie chce nikogo przekonywać do jego kupna, każdy jeździ tym czym chce i na co go stać

 

pozdr.

Edytowane przez danielsan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do przeniesienia mocy to masz racje, nawet przy całkowitej serii przy 258nm momentu obrotowego na oponach 215/15 szybsze ruszenie z pod świateł w momencie dołączenie turbiny to niekiedy uślizg włącznie z 3 biegiem :shock: :mrgreen: , ale przynajmniej efekty dźwiekowe sa fajne :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że to jest "japońskie" auto to ja wiem, pisałem że jest przeznaczone na rynek USA. Ale mniejsza o to.

 

Co do wyważenia, to dla mnie odgrywa ono role w zakrętach, a nie na prostej, ale to też szkopuł.

 

Ja też nie chce Cię namawiać na sprzedaż tego co masz i zakup BMW, bo powiem Ci szczerze, że uznaje też inne marki w odróżnieniu od części użytkowników tego Forum :wink: , których też Pozdrawiam :mrgreen: .

 

Nie jest tak, że wszystko po za BMW to szmelc, ale jednak FW mnie zniechęcają :roll2:

 

Pozdro

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiesz...mi chodziło w pewnym sęsie również o jazde w zakrętach, ale tak dla przykłady podałem jazde z prędkości 210km/h i jak sie autko prowadzi

 

a co do szmelcu czy nie to nie samochody są je...te a niektórzy właściciele niestety

 

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Probe tez są łatwo dostępne i ogólnie tanie, chociaż blacharki w polsce nowej nie kupisz a zawiecha to jeden amorek ze stanów jak dobrze pujdzie 500zł. wiec cos za cos;), jednak zawsze mozna wstawic zwykly amorek zaden problem

 

 

niestety a moze i styety w Probe jest wszechobecna elektronika i stad te ceny np. amorkow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ze zdumieniem słucham żeauto przednio napedowe sie ładnie prowadzi.

 

Mam oprocz beemki peugeota 309 1.9 w gazie do jazdy na codzien..w aucie mam wymienione wachacze amory itp. tak wiec jest full sprawne....to że fajnie idzie przednionapedówka znaczy że wolno sie jedzie....po przekroczeniu pewnej granicy (nie wspomne gdy wcisniemy gaz) auto staje sie po prostu nietrakcyjne..przod wyjeżdża mi na zewnatrz natomiast lekki tył chce odleciec.

 

Nawet nie wspominam o przyspieszaniu...to jest juz zakała fwd....mój peugeot wcale nie jest zbyt mocny a na lekko wilgnym asfalcie ciezko sie szybko właczyc do ruchu...1 bieg stoimy...2 to samo....3 no cos rusza...

 

Dodam tylko że żadna wyscigówka na swiecie nie ma przedniego napędu...bo by nie skręcała ani nie przyspieszała (wyjątek auta z klas turystycznych - turing cars, taki naped jaka seria)

 

 

prosze nie mówcie nic o przednio napedówkach (a zwłaszcza o probe) bo lekko mówiąc żygac mi sie chce nimi...niestety musze tak owym autem jeździc na codzień...peace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.