Skocz do zawartości

[E46] Przegrzewanie się silnika (chwilowe skoki temperatury)


M4trek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) mam problem z przegrzewaniem się silnika (E46 318i 1,9+LPG M43TUB19 1998) a mianowicie, podczas szybkiej jazdy powyżej 100 km/h wskazówka temp silnika przechyla się w prawą stronę pare milimetrów, max do bialej kreski miedzy pionem a czerwonym polem(nigdy nie poszła dalej), tylko wtedy gdy wcisniety jest gaz, gdy tylko zaczynam zwalniac wskazówka od razu praktycznie reaguje i wraca powoli do pionu, z reguly wystepuje to na dluzszych trasach 50km+ lecz ost mialo to miejsce równiez podczas jazdy na miescie i przy mniejszych prędkosciach, jest to nieregularne raz wystepuje raz nie, czasami wychyla sie troszke i od razu wraca bez zwalniania czasem nie. Przegrzewanie nie występuje na wolnych obrotach ani na postoju, tydzien temu zostal wymieniony zbiorniczek wyrównawczy poniewaz stary przeciekał(na starym rózwniez to występowało), uklad nie ma widocznych wycieków poziom płynu jest w porzadku, oraz układ zostal odpowietrzony. Czy ma ktos jakies sugestie co moze byc przyczyną?

 

P.S

Załączam filmik dla lepszego zobrazowania o co mi chodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącz sobie test temperatury - ukryte funkcje menu, później 19 i test 7.0. Wtedy zobaczysz ile w rzeczywistości jest stopni. Możliwe, że masz zawsze takie skoki temperatur - tylko tego nie widać. W BMKach podobno gdy wskazówka jest w pionie to jest ona w jakimś tam zakresie +/-. Odpal test i sprawdź. Według mnie możliwe, że termostat już powoli się kończy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testy zrobię gdy wymienie ten przycisk na manetce bo nie działa, rozumiem ze jest zakres +/- na pionie ale skoro wskazówka sie przechyla tzn ze jest juz ponad zakres i cos jest nie tak, nigdy tak nie było. Mozliwe jest ze termostat ma taki wplyw na szybką zmiane temp? nie powinna temp rosnąc caly czas i silnik wolniej sie schładzac skoro termostat np. się zaciał? ( szybko temp wraca do pionu czasami jest to 2-3s dziwne to jest) ogrzewanie działa elegancko chłodnica sie grzeje wszystkie węże ok. Czy mozliwe ze uszkodzny czujnik temp lub zegar jest przyczyną czy odpada?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sorka ze pisze tu ale temat ukrytego menu jest zamkniety a mam pytanie odnosnie tego

Chcialem sprawdzic temp silnika robie wszystko jak w instrukcji przytrzymuje reset czekam az pojawi sie ukryte menu jade do 19 wbijam sume vin i tu pojawia sie problem bo jak wchodze dalej do 7 zeby zobaczyc temp to cale menu sie wylacza i wraca mi data i godz probowalem kilka razy i to samo za kazdym razem po wpisaniu sumy vin w 19 gdy chce wlaczyc 7 ukryte menu sie wylacza podpowie ktos co to moze byc bo ogladalem kupe filmikow na you tube nawet bracki probowal to ogarnac a ma tez serie 3 ale w coupe i tez kicha u niego dziala u mnie nie dodam ze np test zegarow i kontrolek dziala bez problemu a gdy wchodze w 7 kupa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnąłem test 7 ale jezdzilem tylko pare km po miescie wiec wskazówka pion, temp wacha sie miedzy 110-114 (czyli za duzo?) na wolych obrotach na postoju to samo. Pion podobno trzyma do 115 C wiec jak mi sie wychyla musi być wiecej. Dodam ze wylączylem silnik przy 113 stopniach na 3 min wlaczylem test odpaliem silnik podobnie pokazalo 118 po czym doslownie w 2s zbiło do 98, tak sie to przedstawia postaram sie zaobserowac temp przy wychylajacej sie wskazówce. Jeszcze jedno temp na zegarach i w tescie pokazuje z innych czujników?

 

P.S @ CrushedOcean wchodzisz w 19 wtedy ci miga raz off raz on gdy bedzie OFF wciskasz przycisk i wtedy wchodzisz do testu 7.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że 110-114 to zbyt dużo. U mnie w 323i 2.5 temperatura normalna to około 93 stopnie, max ile było to 96. I przy przyśpieszaniu skacze czasem do 89 i znów 93-94.

Temperatura w ukrytym menu to rzeczywista temperatura - na zegarze masz tylko wskazówkę, która pokazuje Ci czy temp jest w normie czy nie. Według mnie coś na pewno jest nie tak - może termostat? Ale tutaj pytałbym bardziej obeznanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie przegrzewasz silnik i tak sobie dalej jeździsz, czekasz kiedy się zagotuje i cały płyn Ci wyleci ? a dalej to zatarcie silnika.

1. masz przelew w zbiorniczku ?

2. Wentylator lub visko pracuje ?

3. Jak się dobrze zagrzeje to czy górny i dolny wąż od chłodnicy są gorące ?

4. Ogrzewanie dobrze działa ?

 

W twoim termostat powinien się otworzyć na 105C ale sprawdź na http://www.realoem.com/bmw/pl/select

Te jednostki się ciężko odpowietrzają, czyli to na pierwszy ogień a następnie termostat do sprawdzenia.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie przegrzewasz silnik i tak sobie dalej jeździsz, czekasz kiedy się zagotuje i cały płyn Ci wyleci ? a dalej to zatarcie silnika.

1. masz przelew w zbiorniczku ?

2. Wentylator lub visko pracuje ?

3. Jak się dobrze zagrzeje to czy górny i dolny wąż od chłodnicy są gorące ?

4. Ogrzewanie dobrze działa ?

 

W twoim termostat powinien się otworzyć na 105C ale sprawdź na http://www.realoem.com/bmw/pl/select

Te jednostki się ciężko odpowietrzają, czyli to na pierwszy ogień a następnie termostat do sprawdzenia.

 

 

1.przelew w zbiorniczku jest ale na wolnych slabiutki dopiero jak sie obroty wkreci to leje dobrze.

2. Tak wentylator na postoju sie zalacza w oewnym momencie.

3. Gorny baaardzo goracy i bardzo twardy, dolny letni/cieply

4. Ogrzewania grzeje mocno czasami nawet jak mam zimny nawiew wl.sa przebitki goracego ale to wina klimatronika zawsze tak bylo, wydaje mi sie ze odpowietrzony jest dobrze robil to mechanik i sam jeszcze poprawialem, z odpowietrznika, przelal sie plyn babli nie bylo, poziom w normie. Uwazasz ze to wina termostatu, ze doprowadza do takiej temp? A i chlodnica wymienion pol roku temu( nissens).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz

Gorny baaardzo goracy i bardzo twardy, dolny letni/cieply

Zakładając że pompa sprawna, dobrze odpowietrzone, układ drożny ;

Jeśli temperatura bloku jest wystarczająca do otwarcia termostatu i dalej się utrzymuje oraz dolny wąż od chłodnicy jest ledwo ciepły to oznacza ; brak obiegu a za pierwszego winowajcę należy obarczyć termostat.

 

Nie jeździj takim pojazdem a jak już musisz to daj ogrzewanie na max i nawiew na max , otwierać okna.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz
Gorny baaardzo goracy i bardzo twardy' date=' dolny letni/cieply[/quote']

Zakładając że pompa sprawna, dobrze odpowietrzone, układ drożny ;

Jeśli temperatura bloku jest wystarczająca do otwarcia termostatu i dalej się utrzymuje oraz dolny wąż od chłodnicy jest ledwo ciepły to oznacza ; brak obiegu a za pierwszego winowajcę należy obarczyć termostat.

 

Nie jeździj takim pojazdem a jak już musisz to daj ogrzewanie na max i nawiew na max , otwierać okna.

 

W tym momencie nie mam jak wymienic najwczesniej za tydzien :/ a jezdzic musze w tym momencie na miescie + jedna trasa 200km ( ~114 to bardzo wysoka temp ale teoretycznie jest to zakres pionu wiec bedzie to az tak szkodliwe jesli tak jeszcze pojezdze?) zrobilem dzisiaj z testem 7 jakies 30km miasto + obwodnica, nagrzewa sie szybko do wysokiej temp do 115 po czym spada do 109 i Faluje miedzy 109-113, zauwazylem ze chlodnica parzy a dolny waz z lewej strony ma rozna temp przy chlodnicy cieply w srodku baaardzo letni a obudowa termostatu mocno rozgrzana( byc moze ten waz jest niedrozny?), Jeszcze pytanie skoro termostat jest niesprawny dlaczego temp nie rosnie bardziej tylko do max 114-115 stopni i spada i znowu rosnie ? I jeszcze jedno czy niewielkie zapowietrznie moze zawsze doprowadzac do tak regurlarnych wysokich temperatur?

 

P.S dzieki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj ze zrozumieniem nigdzie Ci nie napisałem że masz

skoro termostat jest niesprawny

W pierwszym poście Ci napisałem

Te jednostki się ciężko odpowietrzają, czyli to na pierwszy ogień a następnie termostat do sprawdzenia.

Następnie ci dopisałem

Zakładając że pompa sprawna, dobrze odpowietrzone, układ drożny ;

Czyli jak te 3 warunki są spełnione dopiero wymieniamy termostat.

A my tu nie wiemy czy Ty masz dobrze odpowietrzone.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje powinienem dopisac w pytaniu "zakladajac ze ewentualnie jest niesprawny" lecz nadal nie odp mi czy to ma wplyw na taka temp, oraz wezmy w zalozeniu, ze jest odpowietrzony bo tak jak powiedzial uwazam ze zrobilem to dobrze i wszystko na to wskazywalo, lecz gdyby nie, to zapytalem czy to mogloby byc powodem mojego problemu tj. stala wysoka temp jesli tak to dlaczego (chce zrozumiec jak to dziala a nie tylko przyjac odp) :) i jeszcze co w koncu z ta jazda w temp 109-115 ?

 

W tym momencie chodzi mi o czysto teoretyczne odp na te pytania od kogos kto sie zna, czy wgl mozliwe jest to co pytam np. zepsuty termostat i taka wysoka stala temp itd.. A nie na konkretnie ze to jest przyczyna mojego problemu, skoro sie dowiem ze lekkie zapowietrzenie nie skutkuje obajwami ktore mam to bede mogl odrzucic ta teorie i tak mam zamiar dosc do sedna :) pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.