Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam ponownie juz nie wiem co robic dzis przejzalem wiązke pod prawym nadkolem i kabelki cale a wywala caly czas blad 613d .Pojawilo sie to pare dni temu po wjechaniu w kałuże po jakims czasie blad znikl ale znowu powrócił i nie chce juz zniknąc. Próbowalem robic kalibracje inpą jak zawsze ale teraz nie da sie kierownica prosta wszystko działa jak powinno tzn wspomaganie chodzi normalnie i w inpie pokazuje tylko ten blad 613d z tego co wyszukalem na zagranicznych forach bmw jest to jakas elektroniczna blokada .Spotkal sie morze ktos z czyms takim i wie jak to ugryzc :mad2: Edytowane przez jrek
Opublikowano
Jeszcze nie ale intesywnie mysle i przeszukuje net w tym celu ,a jaki masz blad ten sam co ja ? narazie jezdze bo nic sie nie dzieje poza tym bledem kierownica prosto wspomaganie dziala normalnie
Opublikowano

z tego co ja wiem i co udało mi się poszukać i poczytać ,to błąd dotyczy elektromagnesu na maglownicy który odpowiada za blokadę silnika. jest to dokładnie ta część która jest zaznaczona na zdjęciu. Prawdopodobnie coś gdzieś nie łączy na przewodach/kostkach albo uszkodzony jest sam ten elektromagnes. U mnie ten błąd raz się pojawia a raz nie. Sprawdzałem połączenia w prawym nadkolu i przewody są tam całe i nie ma wilgoci. Sprawdzić całą wiązkę jest bardzo ciężko , bo nie ma dostępu i trzeba by ściągać wózek unosić silnik i odkręcać maglownice bo wiązka idzie wzdłuż niej. Żebyś zrozumiał o co chodzi z tą blokadą wrzucam filmik , obejrzyj do pierwszej minuty i bedziesz wiedział o co biega :)

 

 

139755d1358241325-another-active-steering-alternator-issue-electric-lock.jpg

Opublikowano
U mnie 99% raczej wiązka bo za kazdym no prawie za kazdym razem jak wiade prawym kolem w wode tak sie dzieje ale teraz musialo sie cos zrobic z kabelkiem od servotronika bo niechce sie nawet w inpie zkalibrowac blad w polączeniu jak bedzie troche cieplej to sie wezme za tą wiazke bo poza denerwującym bledem nic niepokojącego sie nie dzieje ,dzieki za filmik to pokazuje jak to dziala z jednej strony swietny bajer ale z drugiej szkoda ze taki kosztowny w naprawie :D Jak bys znalazl jakies foty w realu i schemat jak idzie ta wiazka bede wdzięczny chodzi mi głównie o oznaczenie tych kabelków który jest od czego po kolorach
Opublikowano

jeśli chodzi o połączenie i przewody to tu masz bardzo przydatny obrazek z sieci :

 

http://images69.fotosik.pl/792/2d531a29bd7e837e.jpg

 

kable które idą od blokady to piny 11 i 12 w kostce x14036 tu wchodzi kostka z maglownicy w prawym nadkolu ,kolory czarno-biały i czarno-czerwony. Następnie idą do sterownika pod nogami pasażera i wchodzą do szerokiej kostki w piny 21 i 22. Jeśli namierzysz problem to daj znać :)

 

kolory przewodów:

http://www.bimmerboard.com/members/q/original/BMW%20WDS%20Wiring%20Diagram%20Symbols%20and%20Wire%20Colors%20Key.jpg

 

a oto jak wygląda ta blokada:

http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=572889&d=1470820403

http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=572888&d=1470820403

Opublikowano
Dzieki wielkie jak bedzie troche cieplej to sie wezmę za to i sprawdze cm po cm i na pewno dam znac co z tego wyszlo pzdr :)
Opublikowano
Chyba udało mi się rozwiązać dziś swój problem z tym czujnikiem :D , już tłumaczę... przez około tydzień czasu nie miałem problemów z nim i z komunikatem kierownicy. Aż dziś nagle zaczęło dość mocno padać i w drodze do pracy wjechałem w kilka kałuż ... wyskoczył komunikat o niesprawnym AS. Więc mówię sobie o ni ch****a dziś to już nie przypadek :D biorę latarkę zaglądam pod maskę a tam jakimś cudem i sposobem woda podczas jazdy z jezdni i kół znajduje się na kostce czujnika blokady o której mówiłem , trochę na osłonie aluminiowej , trochę na poduszce silnika. Wziąłem węża ze sprężonym powietrzem odpiąłem kostkę wydmuchałem wszystko dookoła i jak ręką odjął :D teraz muszę tylko pomyśleć w jaki sprytny sposób zabezpieczyć ten wtyk przed dostającą się tam wodą :)
Opublikowano
U mnie od 2 dni bledu niema tak jak mowilem pewnie problem z wiazką w komorze silnika .Dzis zajzalem pod nogi pasazera do sterownika czysciutko i sucho sterownik jak nówka Jak sie pojawi blad bede szukal :D
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
U mnie od 2 dni bledu niema tak jak mowilem pewnie problem z wiazką w komorze silnika .Dzis zajzalem pod nogi pasazera do sterownika czysciutko i sucho sterownik jak nówka Jak sie pojawi blad bede szukal :D

 

I jak ? działałeś coś jeszcze w tym temacie ? :)

  • 1 rok później...
Opublikowano
Panowie może coś podpowiecie, nęka mnie cały czas błąd 613D, niby błąd blokady ASF, wszystkie możliwości znalezienia przyczyny chyba wyczerpane, wiązki kabli prześledzone od sterownika do przekładni, i wizualnie, i namacalnie i dla pewności żarówką czy gdzieś może śniedzi nie ma. Robiąc procedure w ISTA-D na zasadzie prowadzenia poprzez dany błąd przechodzę wszystkie te kroki czyli sprawdzenie kostek, przewodów, pinów, oporności na pinach wszystko jest zgodnie z dokumentacją, na samym końcu wyskakuje wymiana sterownika. Dla spokoju zrobiłem jeszcze programowanie Winkfp sterownika ASF ale też nic nie dało. Co mogę jeszcze sprawdzić? Błąd jest stały, kierownica przekrzywiona w prawo jakieś 15 stopni, żadna adaptacja ASF nie chce ruszyć, wywala błąd i koniec.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.