Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Od pewnego czasu mam problem z czujnikiem poziomu oleju, a mianowicie swieci sie błąd 4A10 Interfejs BSD. Rzecz jasna wymieniałem czujnik i noc to noe dało. Wkładałem jak i zamiennik tak i oryginał. Dostrzegłem jednak ze jaki czujnik bym nie włożył za każdym raze najzwyczajniej sie pali (przepala płytkę w czujniki). Prąd jaki idzie ma czujnik waha sie od 13,5V do 14,3V. Proszę o pomoc co może być przyczyna bo niestety brakuje już mi pomysłów.
Opublikowano

Sory ale jestem w tych sprawach zielony. Tzn jeżeli wiem co mam sprawdzić/zrobić to to zrobię. Wiec jeśli możesz powiedzieć co więcej byłbym wdzięczny

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Sprawdzić przewody i złącza.

 

2. Jeśli przewody i połączenia wtykowe w porządku, zwarcie może być spowodowane przez subskrybentów BSD.

 

Kolejno odłączać abonenci bsd i na nowo odczytywać kody usterek. Ten abonent bsd, po odłączeniu którego usterka już nie występuje i jest przyczyną usterki. Wymienić ten abonent BSD. Wskazówka: co najmniej jeden abonent bsd musi pozostać podłączony

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Interfejs transmisji danych spójne binarnym kodem łączy się z blokiem sterowania DME/DDE następujące bloki sterowania:

 

Alternator (w zależności od wariantu)

Inteligentny czujnik akumulatora (w zależności od serii)

Sterownik układu wstępnego podgrzewania (w samochodach z silnikiem diesla do korzystania z N47/N57)

Elektryczna pompa płynu chłodzącego (w zależności od wariantu)

Czujnik stanu oleju (w zależności od wariantu)

 

Wiele kontroli niema

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy to normalne ze na czujnik poziomu oleju idzie prąd 13.5v-14.3v?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

bardzo często winowajcą jest sam moduł sterowania silnikiem, ale do tego trzeba jeszcze wykonać szereg testów

Opublikowano

Do BSD podlaczone sa:

 

Czujnik poziomu oleju

Inteligentna klema IBS

Alternator

Sterownik swiec zarowych.

 

Jest to jedna linia ! Odlaczaj po kolei i sprawdzaj kiedy napiecie sie zmieni. Wydaje mi sie ze powinno byc nizsze.

 

 

Być może jest jak pisze temsky740.... DDE poszło z dymem. Ale obstawiam ze napiecie wychodzi z jakiegos innego urządzenia .

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano (edytowane)

Witam

Też mam ten problem u siebie. Sprawdziłem napięcie na wtyczce czujnika. Wskazywało 5v jak dobrze pamiętam.

Jak uda Ci się go rozwiązać to napisz proszę. Sprawdzę u siebie.

Z góry dziękuję

Edytowane przez mirasextra
Opublikowano
Generalnie linia BSD jest odmianą magistrali LIN i zawsze będzie tam napięcie zbliżone do napięcia akumulatora, które podczas pracy jest kluczowane. Jedynym urządzeniem które mogło by tam "wstrzykiwać" impulsy wyższego napięcia jest uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Czy te czujniki sa już trwałe uszkodzone?
Opublikowano

Tak, czujnik to już totalne śmiecie. Natomiast regulator owszem wymieniałem w ori był valeo włożyłem pierwszy lepszy zamiennik. Wiec tu może być problem?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może tak może nie wróżenie:) podjedz do kogos kto ma oscyposkop i zobaczy co tam sie dzieje na tym bsd

Ty myślisz, że każdy ego ma ? )))))))

Opublikowano
Może tak może nie wróżenie:) podjedz do kogos kto ma oscyposkop i zobaczy co tam sie dzieje na tym bsd

Ty myślisz, że każdy ego ma ? )))))))

 

Pewnie nie każdy, ale kazdy elektronik powinien mieć oscyloskop, i co najwazniejsze umieć go używać. Chyba że lubi robotę w "ciemnościach" :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może tak może nie wróżenie:) podjedz do kogos kto ma oscyposkop i zobaczy co tam sie dzieje na tym bsd

Ty myślisz, że każdy ego ma ? )))))))

 

Pewnie nie każdy, ale kazdy elektronik powinien mieć oscyloskop, i co najwazniejsze umieć go używać. Chyba że lubi robotę w "ciemnościach" :P

A ty masz ? ))

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale też może wprowadzić w błąd - trzeba bardzo uważnie , jeśli są jakieś zakłócenia w sygnale, już było raz w diagnostyce przepływomierza powietrza, ja wtedy źle postawił diagnoz.
Opublikowano

Mianowicie do czujnika dochodzą 3 kabelki, 2 plusowe i 1 masowy. Kiedy sprawdzałem przejście na kablach poprzez początek na bezpieczniku a na końcu czujnik. Czy to możliwe żeby miernik piszczał na 3 kabelkach? Czy ewidentnie zwarcie do masy?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mianowicie do czujnika dochodzą 3 kabelki, 2 plusowe i 1 masowy.

:shock: Skąd taka informacja, że tam dwa plusy ? :shock:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.