Skocz do zawartości

[E61] Brak informacji rozladowania akumulatora


raf1k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od jakiegoś czasu miałem problem z rozładowywaniem akumulatora. Okazało się, że winowajcą był licznik i nie usypiał mi auta, oraz IBS który po całkowitym uśpieniu auta pobierał 90mA. Z tematem się uporałem jednak akumulator i tak wystarcza mi na około tydzień przejazdów wokół domu... Mam Varte 110ah i ma ona trochę ponad 2 lata. Wydaje mi się, że jest już po prostu za słaby ponieważ napięcie na nim przy otwarciu auta spada do około 10,5v, a gdzie tu jeszcze energia na rozrusznik... Wyczytałem kiedyś, że podobno w e60 akumulatory wytrzymuja około 2 lat czy to prawda? Dodam jeszcze że byłem na sprawdzeniu akumulatora i stan akumulatora miernik ocenił na dobry i żeby doładować.

 

Fakt, że moje pytanie dotyczy czegoś innego... Gdy mam niski stan akumulatora po włączeniu stacyjni nie wyświetla mi się na żółto ikonka na zegarach o słabym akumulatorze, mój kolega ma e60 i u niego taka ikonka się pokazuje, moje pytanie czy to kwestia kodowania czy jakiś inny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A IBS na pewno sprawny? Zasiadz w samochodzie, włącz radio, światła i inne odbiorniki i czekaj.

Z racji że masz samochód przed 09/2005 może być problem z PM (Power modul) który jest pod kołem zapasowym. Bateria zakodowana i zarejestrowana?

 

Jakieś błędy w pamięci?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A IBS na pewno sprawny? Zasiadz w samochodzie, włącz radio, światła i inne odbiorniki i czekaj.

Z racji że masz samochód przed 09/2005 może być problem z PM (Power modul) który jest pod kołem zapasowym. Bateria zakodowana i zarejestrowana?

 

Jakieś błędy w pamięci?

 

IBS założony, błędów w inpie nie sypie, a gdy auto mi się usypia to pobór spada do 25mA przy starym IBS miałem 110mA. Dzisiaj już mi ledwo zakręcił rozrusznik i zegary się zresetowały więc zdecydowanie za niskie napięcie miałem na aku. Bateria kodowałem 2 lata temu do FA na 110ah i w impie rejestrowałem.

 

Błędy w aucie mam ale nie związane z tym, mianowicie w:

 

DDE

błąd aktywnego zawieszenia

błąd aktywnego wspomagania

(fizycznie nie mam tego w aucie i nie mogę ogarnąć jak to wy kodować - czy ktoś założył inne DDE czy kombinował w programie nie wiem, miałem też błąd aktywnego tempomatu przez co nie działał mi zwykły tempomat, ale w końcu przez aktualizacje softu ten błąd zniknął i tempomat zaczął działać)

 

KLIMA

błąd czujnika AUC

błąd czujnika zaparwoania

 

Może faktycznie mam problem z PM? Słyszałem o problemach z nimi, mojemu koledze prawie spalił auto bo zaczął się kopcić i ledwo zdążył odłączyć kleme.

 

W sumie IBS mogę podmienić od kolegi u niego jest na pewno sprawny.

 

W sąsiednim temacie przeczytałem że jeśli ładowanie mam 14,1v(a takie mam) to IBS może być uszkodzony? Alternator regenerowałem 2 lata temu bo sypał błąd w DDE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie sprawdź jeszcze regulator napięcia. Sprawdź najlepiej miernikiem napięcie podczas ładowania, najlepiej nie od razu po odpaleniu auta tylko pojedź sobie do sklepu, wróć i wtedy weź miernik i sprawdź czy nie skacze napięcie bo mimo że regenerowałeś alternator to zwyczajnie mógł się posypać regulator napięcia. Bo tak jak pisałeś to 14,1V to dość duże napięcie, natomiast pewnie sprawdzałeś po odpaleniu auta na rozładowanym akumulatorze gdzie alternator próbował naładować aku. A co do Power Modułu to sprawdź czy nie jest podlany bo w kole czasem potrafi zebrać się woda. Najlepiej jakbyś znalazł trochę czasu i sprawdził kilka rzeczy:

- uśpij auto, odepnij power moduł i zobacz jaki będzie pobór, tylko zablokuj wcześniej zamek w klapie bagażnika.

- jeżeli masz jakieś płyty w napędach, to je wyciągnij, całą zmieniarkę jeżeli posiadasz tez wyciągnij

 

Staraj się sprawdzać wszystko pojedynczo albo wszystko na raz aby zobaczyć czy będzie jakiś efekt w postaci spadku poboru.

 

Co do akumulatora, to jeżeli długo z tym jeździsz to możliwe że on tez powoli swój żywot kończy, chociaż mówiłeś że był testowany i wszystko jest ok.

Postaraj się usunąć usterkę w miarę szybko bo akumulatory nie lubią takich rozładowań i ładowań oraz wysokich napięć bo w końcu jak już będzie Ci ładować aku po 15V to w końcu Ci sie ugotuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staraj się sprawdzać wszystko pojedynczo albo wszystko na raz aby zobaczyć czy będzie jakiś efekt w postaci spadku poboru.

 

Tylko, że ja już uporałem się z poborem prądu, uśpienie auta jest już prawidłowe po 30 minutach gdy auto całkowicie zaśnie mam 25mA poboru wiec prawidłowo.

 

A co do Power Modułu to sprawdź czy nie jest podlany bo w kole czasem potrafi zebrać się woda.

 

PM jest w idealnym stanie zewnętrznym, często zaglądam pod koło bo schowałem tam wzmacniacze od audio.

 

Co do akumulatora, to jeżeli długo z tym jeździsz to możliwe że on tez powoli swój żywot kończy, chociaż mówiłeś że był testowany i wszystko jest ok.

Postaraj się usunąć usterkę w miarę szybko bo akumulatory nie lubią takich rozładowań i ładowań oraz wysokich napięć bo w końcu jak już będzie Ci ładować aku po 15V to w końcu Ci sie ugotuje.

 

Czytałem w sąsiednim poście, że ładowanie powinno być około 14,7v. Fakt jak kiedyś mierzyłem f10 to właśnie miała około 15v ładowania więc możliwe, że e60 będą mieć te 14,7v. Jutro sprawdzę u kolegi jakie ma ładowanie i ewentualnie podmienię jeszcze IBSa i zobaczę czy coś się zmieni.

Edytowane przez raf1k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam ladowanie 14.7-14.8 Akumulator Varta 95 AGM,IBS nowy, alternator po regeneracji.

IBS zakladales nowy? Czy uzywke?

 

Założyłem używkę bo kosztowała tylko 100zl.

 

Skoro takie ładowanie Ty też masz no to ja też powonieniem mieć, więc jutro sprawdzę ładowanie u kolegi, jeśli będzie mieć 14,7 to podmieniam IBSa do siebie i testuje jak będzie u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej nie możliwe aby było tak wysokie napięcie... U mnie ładowanie jest na poziomie 13,6-13,8V. Jeżeli ładowanie masz >14V cały czas to nie jest to dobra oznaka. Natomiast możliwe że teraz takie masz, ponieważ masz cały czas rozładowany akumulator. Jeżeli byłoby wszystko w porządku to nie mógłbyś mieć takiego napięcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam akumulatora AGM. A one właśnie słyszałem że mają większe napięcie. Więc możliwe że tak jest.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W sumie to ibs monitoruje baterie wiedz go odłącz i zobacz czy bateria dłużej wytrzyma.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Dzisiaj rano podszedłem do auta i myśląc, że po wczorajszym kiepskim odpaleniu i pracy auta przez 10minut nie podładował mi się akumulator, ale dzisiaj bez problemu rano zapalił. Zrobiłem pomiary i troszkę wprowadziłem Was w błąd. Na starym IBS miałem ładowanie 14,1v a w tej chwili ładowanie mam na poziomie 14,5v po obciążeniu alternatora wszystkim co możliwe w aucie ładowanie również miałem 14,5v wiec obstawiam, że regulator jest jak najbardziej ok i sam IBS też daje prawidłowe odczyty.

 

Ale dlaczego brak informacji o słabym akumulatorze na zegarach? Podmienić moduł zarządzania energia?

 

Wstawiam Wam filmik jak zachowuje się napięcie w moim aucie. Napięcie początkowe przy otwarciu auta było 12,3v, zaczęło spadać do 12,13 jak widać na początku filmu po włączeniu stacyjki 11,66, w momencie odpalania 9,77 i wzrost do 14,44v

 

 

Sam już nie wiem co mam myśleć... Aku Varta Silver 110Ah, kupiony w styczniu 2015... Może dostał po dupie jak się kilkukrotnie rozładował do zera praktycznie jak auto mi się nie usypiało i pobierało 10A po zamknięciu? Ale z kolei na mierniku do akumulatorów po teście był jako dobry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jak kupiłem e60 nie miałem kontrolki o rozładowującym się aku, po prostu rozładowywał się bez ''ostrzeżenia'', ale było to spowodowane uciętym kablem od ibsa tym z niebieską kostką biegnącą do wiązki w aucie. Robiłeś adaptacje akumulatora po wymianie?

 

edit: Koledzy mam pytanie trochę z innej beczki, nie mogę zlokalizować mpm'a w moim 535d, nie ma go ani pod kołem, ani pod żadnym z boczków bagażnika, podpowiedzcie gdzie i którędy biegnie jego wiązka, abym mógł go znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też jak kupiłem e60 nie miałem kontrolki o rozładowującym się aku, po prostu rozładowywał się bez ''ostrzeżenia'', ale było to spowodowane uciętym kablem od ibsa tym z niebieską kostką biegnącą do wiązki w aucie. Robiłeś adaptacje akumulatora po wymianie?

 

Dwa lata temu robiłem adaptację no nie wydaje mi się żebym to zrobił źle... przewody od niebieskiej kostki są ok od klemy, te w instalacji auta raczej też są ok, bo jednak po wymianie IBS napięcie ładowania wzrosło z 14,1 do 14,5... przejże jeszcze instalacje od tej niebieskiej wtyczki tylko muszę zerknąć w wds jak leci wiązka czy do PM czy gdzieś indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.