Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Przymierzam się do wymiany przekładni kierowniczej z AS w najbliższy weekend. Jest kilka kwestii które chciałbym wyjaśnić z Waszą pomocą.

Jak najlepiej to zrobić. Podmienić całą kompletną oczywiście używana przekładnię wraz z czujnikami. Podłączyć czujniki oraz przewody hydrauliczne. Potem pewnie trzeba adoptować programowo np. w iscie. Może lepiej włożyć samą przekładnie a czujniki przełożyć ze starej. Przy okazji przymierzam się do wymiany końcówek drążków i ustawieniu geometrii. Jak wygląda odpowietrzanie po wlaniu nowego płynu? Czy trzeba zaopatrzyć się w jakieś podkładki, śruby itp. Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi osób, które coś takiego robiły.

Edytowane przez mirasextra
Opublikowano

Jeszcze jedna kwestia. Słyszałem że przekładnie trzeba zablokować programowo przy wymianie.

Wiecie coś o tym ?

Opublikowano

Przekładnia używana. To co jest potrzebne do wymiany to oprócz klucZy, płyn chf11s dwa litry, podkładki pod przewody hydrauliczne z oczkiem na końcu

Pierścień uszczelniający

A14X18-CUSN

nr BMW 07119906464

2szt

Pierścień uszczelniający

A16X22-CUSN

Nr BMW 32411093597

4szt

W celu dostania się do przekładni odkrecalem sanki(belkę przednia). Oczywiście zdejmowalem koła, odkrecalem wahacze i łącznik stabilizatora. Końcówki drążka oraz drążek nie dałem rady odkręcić kluczami. Nawet jeden polamalem. W takim przypadku szlifierka kątowa załatwiła sprawę. Przy okazji wymienilem poduszki silnika na nowe. Przekładnie na podmiane uzbroilem w nowe drążki oraz końcówki drążków. Zwracałem uwagę aby przy wkrecaniu drążków dobrze złapać klucEm francuskim za listowe przekładni żeby nie wywierać dużego nacisku na żeby przekładni. Trzeba robić to ostrożnie.ontaz przekładni w odwrotnej kolejności.

Po zamontowaniu należy wlać płyn do układu i odpowietrzyc. Ja wlalem prawie na maksa i na włączonym silniku krecilem kierownicą w lewo na maksa i w prawo na maksa. Powtorzylem to kilka razy. Do momentu kiedy nie było pęcherzyków powietrza w zbiorniczku. Potem programowanie w ISTA aktywnej kierownicy. Procedury nie będę opisywał. Wystarczy uruchomić program i w opcji serwisowej odnaleźć aktywacja AL. Należy wykonywać kroki zgodnie z instrukcją programu. Na drugi dzień pojechałem na geometrię. Dodatkowo wymienialem drążki oraz końcówki drążków aby kolejnym razem nie kombinować z geometrią. Dzisiaj jeszcze zerknalem na poziom płynu w zbiorniku od wspomagania . Jest ok. W przypadku pytań proszę pisać na pw.

Dodam że wymiana przekładni to żadna filozofia. Robilem to pierwszy raz . Jestem samoukiem. Nie specjalista z doświadczeniem mechanika. Robilem to w garażu. Można to zrobić nawet nie mając kanału. Moj przypadek :D W serwisie zaśpiewali mi 1tys zł za wymianę. Mi to zajęło trzy popołudnia bo robiłem to po pracy.

Opublikowano

No i to jest konkretny opis co się może komuś przydać w przyszłości dobra robota :D

A tak z ciekawości ile dałeś za używkę? Można założyć po lifcie przekładnię lci? Czy trzeba dobierać po numerach ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.