Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Może ktoś miał coś podobnego. Nagle pojawił się taki objaw. Przy skręcie w lewo i tylko w lewo samochód jakby przerywał. Zauważyłem że to nie jest przerywanie silnika tylko przyhamowywanie tak jak zimą na śliskim. Po wyłączeniu DTC wszystko jest ok. Żadna kontrolka typu abs czy check się nie świeci.

Co może być przyczyną? Gdzie szukać? Macie jakieś pomysły?

Edytowane przez JachuVU
Opublikowano

Skanowanie błędów, któryś z czujników pada. Rdza pod pierścieńiem abs również możliwa.

 

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tak, jeśli chodzi o przerywanie/dławienie jest już wszystko pod kontrolą;) Tak więc wszystko spowodowały koronki ABSu po 34zł za sztuke:)

 

Innym problemem jest nadmierne żarcie oleju oraz coś z instalacją el. ale tym się zajmę chyba dopiero w wakacje...

 

A Ty jak tam? Już jakieś kroki podjęte? W razie jak chcesz mieć pewność to sobie pod kompa podłącz i w momencie przerywania jedno z kół (w 100% tylne prawe) będzie Ci szalało z prędkością;) Jeśli wymiana koronek nie pomoże to tylko czujnik absu zostaje, ale te w BMW raczej się nie sypią..

 

Pozdr:)

Opublikowano

Innym problemem jest nadmierne żarcie oleju oraz coś z instalacją el. ale tym się zajmę chyba dopiero w wakacje...

 

A Ty jak tam? Już jakieś kroki podjęte?

Pozdr:)

 

Ja też miałem problem z olejem. Wymieniłem uszczelniacze trzonków zaworów i problem znikł. Koszt bez ściągania głowicy około 1tyś zł. Przy okazji wymieniłem łańcuch rozrządu razem ze ślizgaczem, bo grzech było tego nie zrobić jak silnik był już tak rozgrzebany.

Za swoją biorę się w sobotę. Napiszę co i jak ;-)

Opublikowano

Sprawdziłem dzisiaj czujniki połączenia itd. Podłączyłem pod kompa (nie bmw) i wszystko niby działa, ale zaniepokoił mnie odczyt prędkości kół. Wszystkie działają, ale przy niewielkich prędkościach pokazują absurdalne prędkości. Przy około 40km/h pokazuje prędkości około 200km/h. Przy jeździe na wprost wszystkie mniej więcej równo, a na zakrętach niewielkie różnice, ale przy rzeczywistej prędkości powiedzmy 40km/h różnica 1% między kołami na zakręcie to 0,4km/h tak przy 200 to już 2 i komputer traktuje takie różnice jako poślizg i przyhamowuje.

I teraz pytanie do znawców ;-) dlaczego komputer pokazuje tak dużą prędkość kół prze małej prędkości rzeczywistej??

Opublikowano

Bo albo (tutaj bardziej pewne) koronki masz zardzewiałe do tego stopnia, że czujnik ABSu błędnie odczytuje dane, albo (raczej mało prawdopodobne) padł czujnik/i ABSu. Jeśli zdarza się to na poszczególnych kołach. Może się też zdarzyć, że to komputer szaleje, więc pewnie jakaś konfiguracja będzie potrzebna, czy tam wgranie softu na nowo.

 

Znawcą nie jestem, ale mówię to co sam przeczytałem, albo czego doświadczyłem:)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Problem rozwiązany. Wymieniony czujnik w prawym tylnym kole. Dziwne że nie wywalało błędu ABS. Komputer podczas jazdy pokazywał tylko chwilowe anomalie prędkości tylnego prawego koła. Żadnych błędów. Na tej podstawie wymieniłem czujnik w tym kole i wszystko wróciło do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.