Skocz do zawartości

E91 320D LCI - Battery charge very low


MichałK

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Na wstępie powiem, że szukałem o tym problemie tutaj na forum lecz różne były finały, albo sprawa niewyjaśniona. Jeżeli identyczny problem z rozwiązaniem to proszę o przekierowanie.

 

Mam problem z akumulatorem, a mianowicie przy wyłączonym silniku po chwili słuchania radia wywala mi komunikat "Battery charge very low" po czym wyłącza radio. Przy próbie włączenia radia, automatycznie gaśnie po ok 1 sek. Problemów z uruchamianiem samochodu nie miałem. Auto ma prawie 9 lat i jest (niestety) jeżdżone na małych dystansach. Siedzi oryginalny akumurator także dość stary. Po dłuższej jeździe przy ponownym otwieraniu auta z pilota zapalają mi się nawet welcome lights, jakby akumulator był mocniej podładowany. Dodatkowo samochód nie zapamiętuje godziny, daty, ustawienia podświetlenia zegarów. Nawet jak ustawie to przy kolejnym rozruchu dane zresetowane.

 

Jakiś czas temu ładowałem akumulator. Nie miałem opcji ładowania w garażu więc wyjąłem baterię i ładowałem (starym i nie mam pewności czy sprawnym) prostownikiem. Było okej, jednak po paru dniach sytuacja jak wyżej. Po tej głupiej akcji zresetowało mi daty serwisów z kompa.

 

Sprawdzałem napięcia przy włączonym oraz wyłączonym silniku. Wrzucam filmiki z telefonu poniżej (może lepiej to doprecyzuje problem).

 

 

 

Czy kwestia leży w porządnym naładowaniu akumulatora? Jeżeli po takim ładowaniu sytuacja się powtórzy to rozumiem, że aku do wymiany o ile to nie jest coś innego? :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję sprawdzić IBS (jeżeli posiadasz) lub alternator, na który stawiam.

 

Jest IBS, a jak go sprawdzić?

 

Gdzieś na necie znalazłem filmik, że wyjęcie minusowej klemy na kilkanaście minut powoduje reset błędów z IBS.

 

A alternator tylko na kompie sprawdzę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruję jak najszybciej wymienić akumulator. Zdarzało się w e9x, że przy próbie odpalenia na za słabym aku, padał sterownik świateł. To mnie właśnie spotkało 1,5 roku temu, podczas biwaku na którym auto stało i trochę za bardzo korzystaliśmy z radia itp. Koszt naprawy wyszedł niemały, więc raczej nie czekaj na podobną sytuację.

9 lat to całkiem niezły wynik jak na baterię. Pamiętaj też, że po wymianie trzeba obowiązkowo zakodować nowy aku.

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba, czy możesz zrobić test ładowania na odpalonym silniku? Jeżeli napięcie ładowania będzie ok, odpadnie alternator.

 

Robiłem. Sprawdź filmiki do których wrzuciłem link. Na włączonym wartość jest 14,5-14,6

 

Sugeruję jak najszybciej wymienić akumulator. Zdarzało się w e9x, że przy próbie odpalenia na za słabym aku, padał sterownik świateł. To mnie właśnie spotkało 1,5 roku temu, podczas biwaku na którym auto stało i trochę za bardzo korzystaliśmy z radia itp. Koszt naprawy wyszedł niemały, więc raczej nie czekaj na podobną sytuację.

9 lat to całkiem niezły wynik jak na baterię. Pamiętaj też, że po wymianie trzeba obowiązkowo zakodować nowy aku.

 

Bartek, oczywiście biorę to pod uwagę tylko nie wiem dokładnie czy aku w takim wieku jeszcze może pociągnąć czy definitywnie wymieniać. Jak wymiana i dalej będzie to samo to przyczyna inna.

 

Jeżeli już kupię aku to muszą mi zakładać spece i od razu go zakodować? Czy mogę go sam włożyć i już z podłączonym nowym aku jechać na zakodowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co jest to kodowanie i gdzie lub czym to zrobić? W żadnym aucie z czymś takim się nie spotkałem. A co jeśli się go nie zakoduje? I czy po wyjęciu aku do ładowania można go normalnie podłączyć? Sorry za te pytania laika ale jestem o krok od decyzji o zakupie E91 i nie chciałbym zrobić tego zbyt pochopnie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bmw jest wyposażone w inteligentny system.

Dba o akumulator żeby go nie przeładować i nie doładować

Monitoruje wartość napięcia jak i prądu podczas jazdy.

Dzięki tym pomiarom system okresla jakim prądem jest ładowany aku.

Im aku starsze tym prąd ładowania wyższy.

Jeżeli włożysz nowy aku i nie zarejestrujesz wymiany, prąd ładowania będzie nadal wyższy.

A wtedy nowy akumulator za długo nie pożyje.

To tak po krótce, ale myślę że przybliżyłem choć trochę poruszony temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Tylko skoro on taki inteligentny, to sam powinien wykryć nówkę sztuke :) A czy po wyjęciu do ładowania prostownikiem nie będzie problemu? I najważniejsze, po wymianie serwis czy domowym sposobem można zakodować wymianę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.