Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Od niedawna posiadam E82 coupe 120d 177KM z 2008 roku, mam problem po odpaleniu silnika gdy jest zimny (np. po całej nocy stania), mianowicie odpala bez problemu, ale po paru sekundach obroty zaczynają spadać i podnosić się, na moje oko o jakieś 100 obr/min, i za każdym razem odczuwam szarpnięcie silnika. Jak podniosę obroty, dodając gazu do np.1500 i będę próbował je tak utrzymać, zdaje się że też delikatnie falują. Wraz ze spadkiem temperatury na zewnątrz, spadki w obrotach są delikatnie większe i bardziej odczuwalne. Jak otworzę pokrywę silnika też widać ze szarpie całym silnikiem, około co sekundę. Po tym jak auto się nagrzeje, zazwyczaj max 10 min od rozpoczęcia jazdy, problem znika. Posiadam auto od 2 miesięcy, a w ostatnim tygodniu zdarzyło się pierwszy raz że po nocy stania, po odpaleniu obroty nie falowały i było ok. Po za tym wyjątkiem codziennie to występuje. Jeśli chodzi o moc i jazdę, wszystko jest ok, rusza bez problemu, przyśpiesza też raczej tak jak powinien, spalanie też ok. Po zmianie oleju i jego filtra, oraz filtra powietrza dalej to samo. Może to być wina rozrządu? Samochód ma prawdziwy przebieg 135k km i nigdy nie zmieniany rozrząd, a z tego co słyszałem to te silniki mają wadliwe łańcuchy i szybko można się spodziewać ich końca. Jeżeli to nie to, to co może być przyczyną?

 

Załączam krótki filmik, słabo słychać, ale jak się wsłuchać to można wyłapać to szarpanie:

Opublikowano

Kup coś do czysciania wtrysków ,jeśli nie pomoże to najprawdopodobniej jakiś do wymiany

Poduszki silnika(wątpię ) albo przepływomierz

E87

200km

6.9 do setki

:)

Opublikowano
ok, zamówiłem kabel, za około 2 tyg ma być, podepnę i zobaczę co mi ciekawego komputer powie, dam znać tutaj jak coś, dzięki za podpowiedzi
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

no więc podpiąłem samochód pod inpe i wygląda na to że świece są ok, nie pokazuje żadnego błędu z nimi związanego, natomiast są błędy od EGR:

 

40D4 - EGR Actuator Position Control

4c9e - egr valve plausibility

4501 - exhaust gas recirculation- negative deviation or air mass too high

4bf3 - independant heater

4b2d - msr activation

43f1 - electrical aux heater short circuit to B-

4bdc - fuel presupply control

 

spróbuje wyciągnąć EGR i go wyczyścić, zobaczymy czy to pomoże, jakieś inne sugestie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.