Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich :) jestem nowy na forum i będąc sfrustrowany nie mogąc znaleźć rozwiązania poprzez opcji szukaj na polskich jak i zagranicznych forach muszę sam opisać swój problem :) zaczne od tego że posiadam e46 w sedanie 320i M54B22 od czerwca zeszłego roku. Od kupna wymieniłem w kolejności: filtr powietrza, swiece, olej z filtrem (Motul Specific LL-04 5w40) termostat z orurowaniem i zbiorniczkiem wyrownawczym, uszczelnienie misy, uszczelnienie podstawy filtra, a ostatnimi czasy wymienilem uszczelke pokrywy zaworow i usunalem odme wymieniajac na tzw Oil Catch Can (OCC) . Obie rzeczy zrobilem tego samego dnia i od tego momentu zaczal sie moj problem z dymieniem napisanym w temacie. Otoz po zrobieniu uszczelki zaworow i zamontowaniu puszki na cieplym silniku jadac stale na dosc niskich obrotach 2,500 i mocnym wcisnieciu w pedal gazu czuc jakby lag w uturbionym silniku. Nic sie nie dzieje przez sekunde nagle ozywa i dostaje mocy a za mna zostaje nie za duza kleba bardziej szarego niz niebieskiego dymu. Czyli wiadomo olej sie przepala skads. Zanim wymienilem uszczelke bralo mi gdzies 1L/1500km czyli nie tak tragicznie a postanowilem wymienic gdyz pokrywa zaworow zaczela sie pocic i byc pelna w osadzie olejowym. Tak samo przewody od odmy byly upocone olejem. Teraz zuzycie oleju wzroslo do jakos 1L/500km. Przy czym zauwazylem ze olej zaczal mi uciekac przez oring na dnie bagnetu. Wymienilem juz dwa ale problem dalej jest zamowilem teraz o-ring z bmw wiec jutro wymienie. Mozliwe jest ze moglem zle zalozyc uszczelke i olej przedodtaje sie do komory spalania przez swiece bo jeszcze sprawdzalem STFT na obydwu bankach to na bank 1 mam 0+-5% wiec sa ok a na bank 2 mam 20+-4% wiec za wysokie i dostaje bledy o ubogiej mieszance wraz z wypadaniem zaplonu na 5 i 6 cylindrze. Czy to mozliwe zeby puscily uszczelniacze zaworowe badz pierscienie ot tak po zamontowaniu puszki ? Odpalalem samochod na zimnym silniku i nie ma zadnego dymu mimo ze temp na zewnatrz ma ok 6-7 stopni. Dalby rade mi ktos pomoc ? :) jakies pytania to prosze zadawac a odpowiem :) dziekuje za przeczytanie :) i milego dnia :)
Opublikowano
Opisz dokładnie, jak usunąłeś odmę, bo tu może być problem. Z odmą miałeś podciśnienie w silniku i było sucho, teraz masz lekkie nadciśnienie i wypycha olej gdzie się da. Wysoka korekta w plusie oznacza zazwyczaj lewe powietrze. Wężyk nie spadł z tyłu silnika czasem, jak szarpałeś się z pokrywą zaworów? Tam za pokrywą jest łączenie plastikowej rurki z gumowym wężykiem, który podaje podciśnienie do pompy wtórnego powietrza.
Opublikowano
niestety nie mam pompy wtórnego powietrza więc jedyne o co musiałem się przejmować to przewody od sond :) odma sama sobie siedzi w kolektorze ale żaden przewod do neij nie prowadzi juz. ewentualnie jutro zdjecia porobie i przesle i pokaze jak co wyglada :)
Opublikowano
niestety nie mam pompy wtórnego powietrza więc jedyne o co musiałem się przejmować to przewody od sond :) odma sama sobie siedzi w kolektorze ale żaden przewod do neij nie prowadzi juz. ewentualnie jutro zdjecia porobie i przesle i pokaze jak co wyglada :)

No dobra, ale co zrobiłeś z tymi przewodami? Ten z pokrywy zaworów gdzie idzie i jak się kończy? Ten co zasysa z kolektora rozumiem, że porządnie zaślepiłeś?

Opublikowano
Ten z pokrywy idzie du puszki. Przewod z kolektora nie jest zaslepiony on tez idzie do puszki z zaworem odmy zeby nie dmuchal do niej tylko zasysal. Jedyny zatkany przewod to ten na bagnecie powrotny do kisy olejowej.
Opublikowano
Takim rozwiązaniem wpychasz olej do komory spalanie,oraz będziesz miała wycieki ze wszystkich uszczelnień silnika.Wróć do oryginalnego separatora,a część Twoich problemów zniknie.
Opublikowano
Witam :) wiem już na czym polega mój problem :) zawór odmy (PCV) jest za mały przez co powstaje za duże ciśnienie pod pokrywą zaworów co skutkuje wpychaniem i wypychaniem oleju do komory spalania i przez uszczelki :) zamówiłem już odpowiedni zawór teraz czekam aż przyjdzie zamontuje i dam znać czy działa poprawnie :)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam. Długo nie odpisywałem ale rozwiązałem swój problem sam :) Przyszedł odpowiedni zawór zamontowałem i wszystko hula :) zerowe zużycie oleju ani kopcenia :) i silnik równiej pracuje :) mógłbym polecić taki trick jeśli komuś pali dużo oleju a nie chce wydawać grubej gotówki jeszcze na remont i wymiane pierścieni olejowych od m52 :) pozdrawiam :) http://i65.tinypic.com/eq4ff7.jpg http://i63.tinypic.com/315n30g.jpg http://i66.tinypic.com/10qbb5g.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.