Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakie są zasadnicze PLUSY i MINUSY silnika 3.0D 218KM i 3.0D 232 KM (konstrukcja, osprzęt, najczęściej padające elementy, czy któryś jest lepszy lub gorszy do chip tuningu)?

 

Zakładam ten temat bo nurtuje mnie to pytanie. Na forach BMW jestem już od jakiegoś czasu ale chciałbym mieć w jednym miejscu opis tego silnika (pewnie przyda się w przyszłości także innym), w tych konkretnych wersjach bo z reguły trzeba skakać po różnych forach i szukać różnych informacji. Obecnie jeżdżę e39 525d ze zmodyfikowaną mapą i turbiną od e60 525d 177KM. Sprawuje się bardzo dobrze - poza wymianami eksploatacyjnymi i elementami zawieszenia nic grubszego mnie nie spotkało. Bliżej końca obecnego roku będę chciał zmienić auto z racji powiększającej się rodziny. Potrzebne mi minimum kombi. Dlatego będę szukał e61 - tylko DIESEL, z manualem a z racji ograniczonego budżetu raczej roczniki 2004 - 2007.

Docelowo w aucie będę chciał podnieść moc więc także zastanawiam się czy któraś z tych wersji silnika jest lepsza lub gorsza do chip tuningu?

Pzdr.

Opublikowano

Witam

Obydwa silniki są dobre do chip tuningu oraz znoszą dobrze eksploatacje.

E87

200km

6.9 do setki

:)

Opublikowano

Kolego @Manolito77, może nie do końca w temacie ale pozwolę sobie na małą uwagę.

9 lat jeździłem z małżonką i synem (8 lat) E39, aż nadszedł moment kiedy zachciało mi się E61, bo nowsze, fajniejsze itp..

Powiem krótko małżonka i syn są zdecydowanie za E39. Jako że niedługo po zmianie dołączył do nas nowy bobas musi ona jeździć na tylnej kanapie, z której jest niezadowolona. Mówi że się w nią "wpada" i ciężko się ogarnąć w trasie gdy trzeba coś zrobić przy dziecku bo się człowiek zsuwa. Syn z kolei siedzi obok mnie (na "poddupniku"), a z racji tego że za nim na kanapie zapięty jest fotelik i fotel musi być dość mocno wypuszczony do przodu ma bardzo mało miejsca na nogi, niby nie wiele, ale jednak mniej niż w E39.

W tej chwili jestem na etapie szukana Vana i niestety z ulubioną marką chyba się rozstaniemy. Swoją drogą, po upływie 2 lat od kiedy kupiliśmy E61 też uważam, że E39 prowadziło mi się lepiej. Odczucie oczywiście subiektywne, ale mam wrażenie, że E39 było przede wszystkim mniej podatne na boczne wiatry i do wnętrza nie docierało aż tyle dźwięków z otoczenia, szum powietrza, "dźwięk" kół, czy przejeżdżających obok samochodów. Nie wspominając o dużo większej ilości drobnych denerwujących awarii, jak padające czujniki PDC, wycieki to tu to tam, np. z układu chłodzenia gdzie nie przewidziano możliwości wymiany uszczelnień (poza termostatem) "trzeba" wymieniać całe węże, ewentualnie szukać o-ringów o nietypowych rozmiarach, jeśli ma się na to czas.

Pozdrawiam.

Opublikowano

mecenass, wcale nie jest to "nie w temacie". Każda uwaga wynikająca z użytkowania tego modelu jest cenna. Brat ma e60 530d 232KM i na jego egzemplarzu mogę potwierdzić, że trwałość wielu materiałów (np we wnętrzu) już nie jest taka jak w e39. Póki co chodzi mi po głowie e61 z uwagi na to, ze ten silnik już niejako dobrze znam. Nie jest jednak wykluczone, że może także poszukam czegoś z innej marki.

Dzięki za odpowiedzi i mam nadzieję, że jeszcze jakieś będą się tu pojawiać.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Nowsze m57n2 mają kłopotliwy filtr dpf, wtryski są bardziej skomplikowane, nie regenerowalne, w starszych są dużo trwalsze proste boschowskie wytrzymują nawet do 400 tys km i w każdym specjalistycznym warsztacie boscha je zregenerujesz.
Opublikowano

Czyli kolejny plus dla silnika 218KM.

Dzięki za info.

Opublikowano

Plusy, minusy. Kwestia interpretacji. Wszystko to można odwrócić. Od 2004r M57n też miały "kłopotliwe" filtry dpf = minus. Wtryski w 231 km podlegają naprawie tak samo jak z M57N i są wydajniejsze od tych z wersji 218 KM, więc potencjał do chip tuningu większy. Ktoś pisał wcześniej o przesiadce z e39 do e60. Też się przesiadałem z e39 do e60 x lat wstecz i pamiętam, że był to spory krok do przodu. Zupełnie odwrotne odczucia miałem do tego co pisał poprzednik. Miałem później różne auta w tym E65 745d oraz F01 730d, a od niedawna znowu jeżdżę E60. Nie mówię, że E60 jest lepsze od tych dwóch poprzednich, ale nie rozpaczam po przesiadce.

M57N nie ma problemów z rozrządem, który rwie się w M57N2 przy REALNYM przebiegu około 350 tkm. Dziwne, bo to ten sam niby łańcuch, ale przypadki zerwania znane są z nowszego silnika. Poza tym jak dla mnie koniec plusów wersji 218 km. Potencjał do chiptuningu większy jest w nowszej wersji. Wtryski, turbina... dokładasz wydajniejszy intercooler i masz 300+ koni. W m57n nieosiągalne.

peace & love
Opublikowano

Z tego co widzę, to wersję 218 KM tunerzy bez problemu ustawiają na około 260-270KM co dla mnie byłoby świetnym i w pełni zadowalającym wynikiem. Nie mam zapędów do szukania mocy 300+ :wink:

W każdym razie jest to na pewno kolejna cenna uwaga. Wiadomo, że po przesiadce z e39 do e60 każdy może mieć zupełnie inne odczucia i to też biorę pod uwagę. :wink:

Pzdr.

Opublikowano
U mnie seryjny uklad wtryskowy ogarnia 364 konie... plus dla M57N2. Plus takze dla zeliwnego kolektora wydechowego VS stalowy ktory pęka w 218ps.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
W wersji 232KM był żeliwny kolektor? Brat ma tą wersję e60 i już przerabial wymianę kolektora wydechowego z uwagi na jego pęknięcie. Myślałem, że żeliwne kolektory skończyły się na serii e39.
Opublikowano
231ps ma żeliwny kolektor wydechowy oraz turbo na V-bandzie takie jak w wersji 235ps LCI. W zasadzie... to sa praktycznie identyczne silniki.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.