Skocz do zawartości

[E46 330i] turbo? swap M50B25?


adaml

Rekomendowane odpowiedzi

Czy warto wg Was dokładać turbo do M54B30?

Nie pytam tylko o to, czy warto mieć trochę więcej KM, ale czy jest w ogóle sens takiej operacji.

Nie jestem w 100% pewien, w jakim stanie jest silnik, ale na przejechane trochę ponad 6000km w ciągu ostatniego 1,5 roku, dolałem o ile dobrze pamiętam, 2-3 litry.

A może pod turbo zrobić swap na M50B25 lub sprzedać E46 i, wraz z kwotą przeznaczoną na montaż turbo, przeznaczyć na M3 E46/e92 335i (na zakup zadbanej sztuki pewnie musiałbym trochę dołożyć + pakiet startowy, a swoje 330i mam całkiem dobrze ogarnięte a'la 'nic, tylko lać i jeździć') ?

 

Czy takie uturbione M54B30 ze zmienionym dolotem i wydechem może legalnie poruszać się po drodze?

Pewnie emisji euro4 też bym nie zachował po takich modyfikacjach, czy w ogóle takie auto przeszłoby kontrolę na stacji diagnostycznej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz ?

Czy takie uturbione M54B30 ze zmienionym dolotem i wydechem może legalnie poruszać się po drodze?

Ogólnikowa odpowiedz:

Polskie prawo nie zabrania dokonywania zmian w konstrukcji samochodu. Modyfikacje mogą obejmować silnik, układ napędowy, układ paliwowy i podwozie pojazdu. Jednak zakres tych modyfikacji jest regulowany przepisami. Osoby, które planują chipowanie auta, powinny zapoznać się z rozporządzeniem ministra infrastruktury z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów. Akt ten określa co i w jaki sposób bada diagnosta sprawdzający zgodność pojazdu z warunkami technicznymi. Zgodnie z prawem, nasz samochód pomyślnie przejdzie przegląd, o ile zmiany mocy nie przekraczają 5% fabrycznie ustawionej wartości. W praktyce jednak badania techniczne przechodzą również silniki w większym stopniu zmodyfikowane, bowiem do wykrycia zmian potrzebne są specjalistyczne narzędzia, które nie są używane podczas rutynowej kontroli.

Osobna sprawa to ubezpieczenie bo się możesz nie wypłacić jak zgłosisz modyfikację, a jak nie zgłosisz to mogą nie uwzględnić reklamacji.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się montażem nie zajmował. To moje jedyne auto (DD). Przecież turbo w jeździe codziennej nie przeszkadza.

 

Wątpię aby takie auto nadawało się do jazdy codziennej , awaryjność takiej jednostki jest podwyższona , owszem jak będziesz codziennie robił po 10 km to może i to zda egzamin , ale jeżeli chciałbyś poruszać się minimum tyle co przeciętny Kowalski to chyba nie zdajesz sobie sprawy że taka jednostka jest przeciążona i robienie nią tysięcy kilometrów nie ma sensu tym bardziej , że na pewno już twój silnik ma swoje lata oraz trochę kilometrów zrobionych. Owszem turbo nie przeszkadza ale w jednostce , która była od podstaw budowana czyli fabrycznie. Bo tutaj będziesz zawsze miał cos do poprawy zawsze coś będzie nie do końca grało itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nasz samochód pomyślnie przejdzie przegląd, o ile zmiany mocy nie przekraczają 5% fabrycznie ustawionej wartości.

Chyba lobby motoryzacyjne miało tu swój udział przy uchwalaniu takiego prawa ...

 

Osobna sprawa to ubezpieczenie bo się możesz nie wypłacić jak zgłosisz modyfikację, a jak nie zgłosisz to mogą nie uwzględnić reklamacji.

Good point, o tym nie pomyślałem, thx. Zapytam ubezpieczyciela, bo widzę, że to może być kolejny '-'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.