Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W związku z tym, iż kilka razy natknąłem się na forum z problemem otwarcia bagażnika przy rozładowanym aku postanowiłem zapobiegawczo rozwiązać go u siebie.

Problem z tego co czytałem dotyczył zarówno F30 jak i F10 (o ile dobrze kojarzę).

Chodzi o to, że zamek klapy bagażnika można odryglować tylko przy użyciu prądu a nie ma żadnego sposobu awaryjnego. Natomiast akumulator jest właśnie w bagażniku.

Oczywiście jest wypuszczony + od aku pod maskę, która w razie czego można otworzyć i podpiąć kablami inne aku celem otwarcia bagażnika, ale trzeba mieć kable.

BMW zrobiło cięgno do awaryjnego odryglowywania klapy bagażnika, ale nie wiedzieć czemu jest to tylko w wersji na amerykański rynek.

Nie wiem czy mi się to przyda kiedykolwiek, ale w związku z tym, że lubię sobie co nie co poprzerabiać w aucie to się pobawię i sobie zamontuję ww. cięgno.

Być może ktoś będzie chciał sobie też zamontować, dlatego poniżej lista koniecznych części i po krótce opis montażu.

Lista części:

- Uchwyt odryglowania awaryjnego 51 24 7 056 414 (32,89 pln)

- Podkładka 51 24 7 057 739 (10,33 pln)

- Zaczep 51 24 7 056 413 (9,77 pln)

- Cięgno odryglowania awaryjnego 51 24 7 238 463 (77,27 pln)

Razem 130,26 pln brutto.

Dodatkowo zalecam kupno kilku nitów rozprężnych, które łatwo się uszkadzają podczas demontażu tapicerki (z założenia to chyba jednorazówki). W sumie jest ich 8, ja dokupiłem na wszelki 4 sztuki, ale wykorzystałem tylko 2.

Nit rozprężny 07 14 9 193 301 (1,52 pln za 1 szt.).

http://i66.tinypic.com/mkaqmg.jpg

A więc zaczynamy.

1. Należy zdemontować plastikowe osłony z zawiasów. W tym celu odpinamy dwa zaczepy (obejmy), które są tak jakby z tyłu zawiasu (pomiędzy zawiasem a tapicerka klapy). Po odpięciu zaczepów obudowę należy lekko próbować zsunąć w dół – w jej górnej części jest zaczep zakotwiony w tapicerce klapy. Po puszczeniu zaczepu wyciągamy osłonę ku górze.

Miejsca zaczepów w tapicerce oznaczyłem zielonym kolorem na zdjęciu z poniższego punktu.

2. Z tapicerki zdejmujemy trójkąt ostrzegawczy i odkręcamy jego wieszaki (obejmy) – 2 sztuki. Potrzebny jest śrubokręt krzyżak PH nr 2.

3. Tym samym krzyżakiem można próbować wykręcać nity rozprężne (8 sztuk). Jednak trzeba robić to z czuciem. Są one z miękkiego plastiku i tak jak pisałem z założenia jednorazówki. Po wykręceniu ok. 5-8 mm nita należy go wyszarpać np. kombinerkami. Nity zaznaczyłem czerwonym kolorem na poniższym zdjęciu.

http://i64.tinypic.com/2w7ivs9.jpg

4. Teraz ściągamy tapicerkę. Podpowiem, o odkręceniu śrub i nitów trzyma się ona w miejscach gdzie są uchwyty (wgłębienia) do zamykania klapy. W związku z tym tapicerkę ściągamy tak, że najpierw ciągniemy jej dół, a następnie wykonując lekki obrót staramy się zluzować górę. Trzeba popróbować wyjdzie w praniu.

5. Kolejny krok po zdjęciu tapicerki to wyciągnięcie zamka. Potrzebny do tego jest SPLINE T40. Odkręcamy dwie śruby i można wyciągnąć zamek. Można zakładać cięgno na wiszącym zamku pod klapą, ale ja odpiąłem kabel który jest podpięty z lewej strony zamka i wtedy można sobie na boku wygodniej manipulować przy nim. Po przeciwnej stronie kabla wystaje urwany sznurek (ja tak miałem i nie wiem czy wszyscy tak nie mają). Sznurek ten to jest to tak naprawdę prowizorka cięgna, które montujemy. Wydaje mi się, że montują to w fabryce zamków do celów kontrolnych.

http://i67.tinypic.com/2hrcoxl.jpg

Tam gdzie wystaje ten sznurek jest taka zaślepka zamontowana na dwóch zatrzaskach (nie widać na moich zdjęciach – wrysowałem jej obrys czerwoną kreską). Zaślepkę tą należy zdjąć. Wtedy można zdemontować sznurek wraz z przymocowanymi do niego plastikami.

W to samo miejsce mocujemy nasze cięgno. Do zamka ma być zamontowana końcówka cięgna zakończona blaszką z trzpieniem. Końcówka z czerwonymi zaczepem idzie do klapy.

Poniżej fota zamontowanego cięgna w zamku.

Zdjęcie z zamontowanym cięgnem w zamku.

http://i68.tinypic.com/t5r96t.jpg

6. Wkręcamy z powrotem zamek. Nie zapomnieć o podłączeniu kabla oraz o plastikowej zaślepce w miejscu, gdzie zostało zamontowane cięgno.

7. Teraz czerwony zaczep linki osadzamy w kwadratowym otworze w blasze klapy bagażnika. Znajduje on się naprzeciwko zamka i jest w połowie wysokości klapy. Niestety nie zrobiłem zdjęcia, ale sądzę, że każdy zorientuje się szybko, o który otwór chodzi.

8. Teraz wkładamy z powrotem tapicerkę do bagażnika. Najpierw należy ją zaczepić o zawiasy.

Przed montażem tapicerki, należy zamocować uchwyt do awaryjnego odryglowywania (zielona rączka). W tym celu w tapicerce należy osadzić ww. podkładkę i zaczep. Uwaga: od strony wnętrza bagażnika ma być ten element z wystającym trzpiennikiem – na tym trzpieniku będziemy wieszać zielony uchwyt. Należy przyjrzeć się z bliska szczelinie w tapicerce w miejscu montażu zaczepu i podkładki. Mają one taki mały wystający „dzynks” i w tapicerce też jest takie nacięcie. Pozwala to na prawidłowe zamontowanie tych elementów.

Po montażu zaczepu z podkładką należy przewlec przez nie linkę cięgna i na jej końcu założyć zielony uchwyt.

9. Po zamontowaniu zielonego uchwytu możemy zacząć montować tapicerkę z odwrotnej kolejności niż demontaż. Na końcu zakładamy osłony zawiasów.

 

Od strony kabiny po otwarciu okna na narty w oparciu siedzenia wygląda to tak. Powiem szczerze, że reka dostać do tego nie ma szans, ale czyms można sięgnąć i otworzyć zamek.

 

http://i63.tinypic.com/i6b95h.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.