Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam autko e39 z 2002 roku z sinikiem 2.0 i m54b22 .

Kupiłem ją 2 msc temu na pierwszy rzut poszły oleje filtry uszczelka pod klawiaturą podstawą filtra termostat odma świece visco pompa rolki paski itp itd.

Mam jednak problem z którym nie mogę się uporać.

Mianowicie gdy rano wsiadam do swojego auta odpalam bez żadngo problemu ( odpala bez żadnych wahań)

Po minucie autko zaczyna się całe telepać i trząść po dodaniu gazu jest jeszcze gorzej , telepie się jak stara K****.

I po chwili na pulpicie wyskakuje check engine.

Przejade tak 100m zatrzymuje auto , gaszę wyciągam kluczyk odpalam i magia wszystko wraca do stanu idealnego auto chodzi super.

Nie mam pojęcia co to może być..

Dodaje screeny z inpa , pomożecie coś  ? :)

 

https://zapodaj.net/e246c0fc959bd.jpg.html

 

https://zapodaj.net/16e267f2cd02b.jpg.html

 

Pozdrawiam i proszę o pomoc :)

Opublikowano
Gubisz zapłon na cylindrze nr 5, do sprawdzenia wszystko co z nim związane: cewka,nasadka,świeca a nawet wtrysk. Na początek skasuj wszystkie błędy co masz teraz i dokonaj odczytu, kiedy wystąpi telepanie.A najlepiej nagraj filmik z wszystkimi parametrami na pracującym silniku(Live Data) A czy przed wymianą wcześniejszych rzeczy wszystko było ok?? Żadnych cyrków nie było :?:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Taka ją kupiłem. Robiła tak od początku, cylinder się liczy od chłodnicy 5 czy od skrzyni? I co to jest nasadka ? :)
Opublikowano
Tak liczysz od strony rozrządu(chłodnicy), nasadka(wtyczka świecy) element łączący cewkę ze świecą. Element nr 2 w załączonym linku http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DD31-EUR-07-1997-E39-BMW-523i&diagId=12_0625 Możesz podmienić, cewkę z 5 cylindra z jakimś innym i sprawdzić czy nadal zapłon będzie gubić na tym samym czy może przeniesie Się na inny
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Ok w takim razie na 5 jest nowa cewka z Boscha która wymieniłem bo wtyczka złamana byla. Także cewka odpada.. dziwne jest ze dzieje się tak tylko na zimnym silniku..
Opublikowano
Skoro dzieje Się to tylko na zimnym silniku winny, może być czujnik temperatury silnika lub zasysanego powietrza - komputer dostaje błędne informację o temperaturze i podaje złą dawkę paliwa. Nagraj w końcu ten filmik z INPY(live data) , bo tak w ciemno to jeszcze długo będzie można szukać. Może jakieś lewe powietrze dostaje, przepływka lub sondy skoro wywala checka, ale to powinno wyjść na kompie
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano
Sprawdz czy niemasz lewego powietrza gdzieś tez to jest objawem... i tez moze byc tylko na jednym cylindrze.. tez czasem mam na 2 cylindrze ale to raz na mc/2mc... wczesniej w e46 tez mialem na 2 cylindrze (smiech) ale po roku przeszło samo.. mam ciezko noge zawsze ogien i hebel wiec moze w e46 cos sie przepalilo ;-) a tez zmieialem swiece i cewki miejscami i to nic nie daje... szczerze to nie szukaj szkoda kasy a problem nie jest jakis mega... a mozesz poplynac 1tys albo wiecej i nadal bedziesz mial... sprawdz jak mowia live data i poszukaj lewego powietrza - te zawsze czary mary robi w aucie :-)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Właśnie się zebrałem , żeby odkręcić disę i sprawdzić uszczelkę na niej.

Po odkręceniu disy zauważyłem takie oto widok ... Czy to jest normalne , że w kolektorze ssącym jest tyle nagaru i czegoś co przypomina tłusty piach?

 

http://s2.ifotos.pl/mini/175000101_assrpsn.jpg

 

http://s5.ifotos.pl/mini/174753481_assrpsw.jpg

 

Jeśli to normalne i od nowości po prostu nikt tam nie zaglądał , to ok jeśli to wyraźna oznaka czegoś złego to poprawcie mnie w przeciwnym wypadku wezmę się za ściągnięcie kolektora porządne wyczyszczenie go i przy okazji wymiane uszczelek :)

Opublikowano

Sprawdź też odmę, to tak pod kątem tego nagaru, choć z jednym cylindrem raczej ona nie pomoże. Możesz też tak profilaktycznie zamienić cewki z innym cylindrem, ale jeśli na starej cewce było tak samo jak teraz na nowej, to problem jednak nie tutaj.

 

Jeśli to tylko na jednym cylindrze to obstawiałbym:

- Lewe powietrze gdzieś na drodze do tego jednego cylindra np przy kolektorze, sprawdź jakimś dezodorantem,

- Wtrysk może się podwieszać na zimno i jak wywali błąd to dopiero po restarcie odpali normalnie,

- sprawdź ciśnienie paliwa, regulator paliwa w m54 jest w filtrze paliwa, dlatego ten filtr taki drogi,

- jeśli przed wymiana świec i po jest tak samo to świece można wykluczyć,

Opublikowano

Filtr paliwa już zamówiony , a kolektor postaram się jakoś na dniach zrzucić z silnika wyczyczścić i zmienić te uszczelki dwie co tam są od silnika.

A czym proponujecie wyczyścić ten syf z kolektora? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.