Skocz do zawartości

N62 wypadajace zaplony


Sebos2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,jestem nowy na forum,przegladalem tematy szukalem czytalem ale sa one z przed kilku lat... prosze o podpowiedzi w sprawie mojego problemu,moze ktos aktualnie jest w temacie...posiadam e60 545i N62,od jakiegoś czasu dręczy moj silnik kontrolka check engine,ale silnik w miare normalnie sie zachowywal do czasu,na wolnych obrotach zaczal ostatnio skakac szarpać itp,przechodzi w jakis tryb jakby awaryjny i pracuje chyba na kilku cylindrach,ponowne uruchomienie silnika pomaga ale na chwile,podlaczony komp przez obd pokazuje wypadanie zaplonow na prawie wszystkich cylindrach,od razu poszly drugie cewki,swiece....problem nadal jest a nawet chodzi jeszcze gorzej,domyslam sie ze chodzi a usterke jakas calvotronica....proszę o podpowiedz moze ktos aktualnie ma lub mial taki przypadek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Przyczyn moze byc kilka...

W jakim stanie byly swiece? Czy byly mokre od oleju? Ubywa Ci oleju? Jaki masz przebieg? Jaki masz akumulator? Czy masz inne bledy? Czy moze ktos Ci skrzynie ostatnio robil? Czy te objawy sa na postoju z wcisnietym pedalem hamulca na "D" czy podczas jazdy?

Pozdro.

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heyka, świece sa w porzo oprócz jednej z tego co pamiętam to chyba na 7 cylindrze mokra się robiła...ale od paliwa raczej,oleju mi ubywało bo z pod 2 pokryw klawiatur mi się "sączyło"az czasem w kabinie śmierdziało jak kapnęło na kol.wydech.nalatane mam już ponad 300k km,akumulator ? hmm nie sprawdzałem od zakupu,bo kreci za każdym razem,błędy oprócz wypadania zapłonów przez OBD nie pamiętam żeby były jakieś inne, skrzynia z tego co wiem nie byla ruszana oprocz wymiany oleju,tak objawy sa na postoju na P na D nie sprawdzałem zeby w miejscu sprawdzac,na postoju na wolnych skacze silnik i wpada w jakis dziwny tryb jakby na 2-3 cylindrach chodził ...a jak mu przygazuje również na postoju to wkręca się do 5 tys/obr. i odcina....tak jakby sie zaduszal...podczas jazdy przy niskich obrotach czuc ewidetnie jak podszarpuje silnikiem tak jakby sie dolaczal inny cylinder....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bedziesz robil uszczelki dekli zaworow, to zawsze sie tez wymienia "fajki", w ktorych sa swiece przez ktore olej sie leje na swiece. przy tym przebiegu, wymien tez uszczelniacze zaworow. mozesz tez zrobic rozrzad ☺ Pozdro

 

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracajac do problemu zaplonow moze nie byc tragedii,po ogledzinach i wskazaniach z inpy dwie sondy lambdy przed katami kuleja strasznie,odpialem obie zeby weszla w tryb awaryjny i jest lepiej,szalu nie ma ale jest lepiej,takze szukam drugich sond lewa i prawa,moze ktos ma namiar na takie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sondy mogą głupiec przez zła mieszankę.

 

Czemu ktoś wyżej pisze o uszczelniaczach, rozrzadzie jak to nie jest związane z problemem? Kolego może napisz w jakim stanie masz opony :mrgreen:

 

Sprawdź wszelkie nieszczelności w dolocie. Najpierw jakimś samo startem na odpalonym silniku psiakjac w dolot jak, nic nie wyjdzie to już oględziny z rozkrecaniem dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc nie sprawdzalem z samostartem,jutro spróbuję taki zabieg,jak i rowniez jutro zamontuje nowe sondy,ale na zimnym silniku pracuje prawie ze idealnie,dopiero jak sie zagrzeje to skacza obroty po cylindrach jak glupie.....no ale zobacze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witaj ja mam ten sam problem od jakiegoś czasu mam to samo rano jak odpalę to mi skaczą obroty więc jak mu przygazuję tak około 2500 obrotów jest spokój jak szarpie dalej to go zgasze odpalę zpowrotem i wraca do normalnej pracy o wyciekach nie piszę bo leje ze wszystkich uszczelek które będę wymieniał po wizytach na kompach wszyscy mi mówili że mam wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach ale nikt nie mógł się określić dla czego wymieniłem świece cewki i dalej to samo aż kiedyś pojechałem do machera od bmw tylko nie serwis i odpowiedz była taka zbyt duże przerwy na zaworach i do wymiany walki valwetronika dlatego taka praca silnika na razie nic nie robię bo potrzebuję samochód do pracy ale i tak kiedyś mnie to czeka o kosztach nie piszę bo to będzie kosmos wystarczy spojrzeć na ceny valwetronika na serwisie bmw :( jak coś będę wiedział to się odezwę pozdrawiam wszystkich nieszczęśników tego modelu :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.