Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Myślę że w dobrym miejscu wstawiłem ten temat

 

Posiadam bmw e 60 530 silnik m57 (320 000km)

Przygoda z programem INPA skończyła się dziwnymi wartościami Nominal/Actual values 1 oraz innymi niepożądanymi skutkami

Ale od początku

Podczas jazdy nastąpił spadek mocy silnika, podejrzenia zapchany DPF, dodatkowo przybyło ok 1litr- 1,5 oleju :D . (wymiana oleju co 20 000km +filtry)

Auto weszło w tryb awaryjny. Próby wypalenia DPF nie powiodły się, nadal brak mocy.

Z racji braku w okolicy osób mogących zdiagnozować problem, zakupem kabel i postanowiłem sam sprawdzić.

Po kilku próbach udało się, oczytałem błędy 44E2 - problem z regulatorem napięcia, 4212,4242,4252,4262 kolejne pochodzą od świec żarowych jak się nie mylę. Podczas dalszej diagnozy wystąpił błąd 4A63 EWS Manipulation który nie pozwolił uruchomić silnik. Poszperałem i na forum udało się zwalczyć, silnik zapalił,

po skasowaniu błędów kolejne 4226,41E7 coś z czujnikiem lambada pozostał 44E2

ale...

Bardzo dziwnie pracuje nie równo czasem się tłucze coś w silniku, nadal brak mocy, pojawiły się dziwne odczyty.

 

Może mi ktoś wskazać drogę jak zdiagnozować problem, przede wszystkim od czego zacząć. Nie wiem czy to był przypadek czy moje działanie a może ze starości ten problem ?

 

foto1

http://www.fotosik.pl/zdjecie/51ffdb611987a5bc

 

foto2

http://www.fotosik.pl/zdjecie/90006d60e5d30edc

 

Każda pomoc z waszej strony będzie mile widziana

Pozdrawiam

Marcin

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo dziwne wręcz nie możliwe np napięcie 1.45 V,

ty masz e60 na K-line ? (do 2007roku)

pośrednikiem między diagnozą a samochodem jest moduł ZGM (KGM) do niego podłączone jest OBD

to on łaczy magistrale CAN i jest interfejsem dla

magistral o różnej prędkości CAN

i również on przekazuje informacje (ramki danych ) dla inpa

przez skrybty w EDIABAS/ECU/ prg pliki i pliki IPO z INPA/SGDAT

z magistral CAN na K-line,

same błędy świec nie powinny mieć żadnego wpływu

sprawdź bardzo ważne regulator napięcia tak samo jak ibs przy minusowej klemie można odpiąć aby sprawdzić

czy nie oszukuje i nie zmniejsza lub zwiększa niepotrzebnie napięcia ale nie do niecałych 2V to nie możliwe na akumulatorze

juz poniżej 10V wszystko się wyłącza a poniżej 8V nic nie będzie taki akumulator to na śmietnik

zainstaluj inną wersje INPA widać możne ktoś mieszał przy skrypcie w INPA/SGDAT/ D50M57.ipo lub nowszy DDE6M57.ipo

nie podawaj numerów błędów nikomu nie chce się szukać po numerach to tylko dodatek ,tylko całe błędy z opisem ze sterownika silnika

(możesz skopiować w INPA/BIN/ otwórz w notatniku plik na_fs.tmp i tam się zapisuje )

i nie wyłączaj zapłonu w trakcje działania programu inpa możesz stracić synchronizacje ) zawsze cofaj sie do menu głównego dopiero

wyłączaj zapłon chyba że bedzie taka informacja )

Opublikowano

Cześć

Dzięki za podpowiedz,

Dzisiaj ściągnę i zainstaluję z linku jaki mi dałeś. Starą wersję muszę odinstalować ?

Jak zainstaluję i sprawdzę to dam znać.

 

Mam jeszcze jedno pytanie, zdemontowałem moduł grzania świeć, czy mogę odpalić auto beż tego ?

 

Pozdrawiam

Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.