Skocz do zawartości

318i Problem z chłodzeniem


RufaU

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam problem z e36 1.8i gdy auto się zagrzeje to nie załącza się wiatrak przy chłodnicy tylko kręci się normalnie z prędkością paska który go napędza i szybko rośnie temperatura do czerwonego pola gdy powoli jadę lub stoję w korku i pytanie polega na tym czy to może być wiskoza czy może coś innego? Czytałem na innych forach ale ludzie są naprawdę nie zdecydowani i postanowiłem założyć sam temat.

 

I tak przy okazji jaki olej polecacie żeby wlać przy 300tyś?

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do problemu z chlodzeniem nie wiem, wiec sie nie wypowiadam.

Co do oleju - gdzies kiedys ktos polecal valvoline w5 30 max life (troche sie naszukalem w necie i bylo duzo pozytywnych recenzji dla tego oleju) wiec sam sprawdzilem i bylem zadowolony. Bardzo dobra kultura pracy, jezeli mozna wgle mowic o kukturze pracy w m40 :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Mam problem z e36 1.8i gdy auto się zagrzeje to nie załącza się wiatrak przy chłodnicy tylko kręci się normalnie z prędkością paska który go napędza i szybko rośnie temperatura do czerwonego pola gdy powoli jadę lub stoję w korku i pytanie polega na tym czy to może być wiskoza czy może coś innego? Czytałem na innych forach ale ludzie są naprawdę nie zdecydowani i postanowiłem założyć sam temat.

 

I tak przy okazji jaki olej polecacie żeby wlać przy 300tyś?

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.

 

Mogę się mylić ale obstawiałbym termostat. Może się nie otwierać i silnik nie jest chłodzony cieczą. Dlaczego tak twierdzę? Otóż też mam niesprawne wisko (wentylator kręci się tylko tak jak pasek), a mimo to silnik osiąga 90 stopni i dalej nie rośnie nawet w trasie 200 KM przy prędkości 120-130 km/h. Wcześniej również miałem problem z temp. powyżej 90 stopni i nowy termostat właśnie naprawił sprawę. Teraz nawet stojąc w korku wskazówka jest ciągle w pionie. Sprawdź węże chłodnicy. Przejedź się, rozgrzej do 90 stopni i sprawdź czy górny wąż będzie gorący, a dolny ciepły. Jeśli dolny będzie zimny to termostat do wymiany. A wisko sprawdzisz "gazetą" xD tj. rozgrzej auto i gazete lub zwiniętą w wałek szmate włóż w łopatki wentylatora jeśli go zatrzymasz to wtedy wisko także jest padnięte.

 

Co do oleju ja zalałem niedawno Valvoline Max Life 10W40 i jest spoko. Silnik ciszej pracuje, olej nie znika i ogólnie jest dobrej jakości.

 

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówiłem, miałem też ten problem i termostat załatwił sprawę. Sprawdź też wisko metodą, którą napisałem wyżej. Będziesz od razu wiedział czy też musisz wymienić.

 

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zmieniać termostatu na darmo i nie bawić się w dotykanie chłodnicy lepiej sprawdzić temp. na wężach jak pisałem wyżej tj. przy temp. roboczej górny wąż jest gorący, a dolny ciepły (nie zimny nie gorący tylko ciepły, tak że możesz go długo trzymać). Sprawdzenie wisko też opisałem, zajmuje to 10 minut, a pozwala zaoszczędzić kase na bezmyślnej wymianie.

 

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.