Skocz do zawartości

Ciśnienie na chłodnicy 1.8is


KNOX.E36

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wymieniłem uszczelke pod głowicą zrobiłem planowanie głowicy złożyłem przed chwilą i odpowietrzyłem i znów się zrobiło ciśnienie dla czego? Źle złożony czy co?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od razu po odpaleniu się robi? Czy po jeździe? Bo układ trzyma ciśnienie 2 bary. Ale wraz ze wzrostem temp robi się wyższe ciśnienie. Jeśli węże pachną bardzo szybko to masz problemy z blokiem, głowicą lub uszczelką. Jeśli po jeździe węże tak pachną że zrzuca je to zmień korek na nowy koniecznie oryginał

 

No i ważne.. Napisz krok po kroku jak odpowietrzasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez termostatu jest git a założyłem nowy i to samo... Jednak nie może być przypowietrzona na nagrzewnicy bo przy prędkości 100km/h leciało ciepłe powietrze do środka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak leciało powietrze jak wentylator ci nie działa?

Przy większych prędkościach zbliżając rękę do nawiewu można jak najbardziej poczuć leciutki powiew ciepłego powietrza nawet gdy dmuchawa nie działa... A co do tematu u mnie wąż górny od chłodnicy też jest twardy gdy mam już jakąś temp. osiągniętą, a układ odpowietrzałem poprzez ściskanie go na włączonym silniku i przy odkręconej śrubie odpowietrzania. Wymieniłem tylko termostat. Mimo to nie mam problemów aby wąż spadał czy też wybijało korek. Może spróbuj jeszcze raz odpowietrzyć tą metodą co ja.

 

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik odpowietrza się najpierw na wyłączonym silniku. Nie pisz takich rzeczy bo potem są same problemy. :duh:

 

Odkręcasz odpowietrzniki i lejesz płynu ile się tylko da i czekasz aż zacznie z nich wyplywac płyn. Zakrecasz je i odsysasz płyn. Cała procedura ma być robiona przy max temp i nawiew włączony na min.

 

Później odpalasz i sprawdzasz przelew i nagrzewanie się silnika i czekasz na otwarcie termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała procedura ma być robiona przy max temp i nawiew włączony na min.

 

I kogo słuchać i kto ma rację... Większość twierdzi, że odpowietrzanie ma wyglądać tak:

 

Płynu wlać do poziomu oznaczonego na zbiorniku. Zakręcić korek wlewu oraz odpowietrznika. Uruchomić silnik i poczekać na osiągnięcie temp. roboczej (tj. 90 stopni). Temperatura nawiewu na MAX. Wentylator nawiewu na MAX. Teraz odkręcamy śrubę odpowietrznika i uciskamy górny wąż chłodnicy obserwując śrubę odpowietrzania. Jeśli układ jest zapowietrzony to najpierw będzie wylatywać powietrze. Kiedy zacznie wypływać płyn bez bąbelków należy ścisnąć mocno górny wąż i nie puszczając go zakręcić śrubę odpowietrzania. Gasimy silnik i po jego wystygnięciu (najlepiej kilka godzin) sprawdzamy czy trzeba dolać płynu chłodniczego. Koniec.

 

 

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robicie sobie pod górkę.

 

Ooo nawiew na Max? A w jakim celu? Temp się daje na max by odpowietrzyc nagrzewnice a leje się pod sam korek żeby ponad 90%ukladu odpowietrzyc. Ale jak wiecie lepiej niż logika i producent to róbcie po swojemu :cool2:

A więc kolego zamiast krzyków jeden przez drugiego, oświeć nas i kolegę, który ma problem jak prawidłowo, krok po kroku odpowietrzyć układ chłodzenia. Instrukcja przyda się każdemu.

 

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręcasz odpowietrzniki lejesz płynu pod sam korek ile wejdzie do zbiornika (max temp i nawiew włączony na 1 kreskę bądź 1 bieg w zależności od panelu. Czekamy aż odpowoetrznikami zacznie wyplywać czysty płyn bez bąbli powietrza cały czas dolewajac płyn pod sam, korek. Jak, będzie czysty płyn zakrecamy odpowietrzniki, odsysamy płyn do poziomu i dopiero odpala się się silnik. Obserwujemy temp, czy jest ogrzewanie, przelew i pilnijemy stanu płynu. Dolewamy w razie potrzeby i czekamy aż otworzy się termostat-koniecznie. Później zawsze kilka dni sprawdzam stan płynu . I to tyle. Bmw nje odpowietrza się na włączonym silniku :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziomek coś czarujesz... po pierwsze, skoro mam nie uruchamiać silnika to po co mi nawiew na max i wentylator na 1? Po drugie jak płyn ma wylecieć przez odpowietrznik skoro nie ma żadnego ciśnienia? :? Po trzecie metoda odpowietrzania, którą napisałem kilka postów wyżej jest najbardziej trafiona i polecana przez innych. Żeby nie było, że wyssałem to z palca...

 

f570fbfa6ac72bd044620689ebabb41c.jpg

 

Filmik może i nagrany przez gościa, który dziwnie mówi i myli się w słowach ale również pokazuje jak odpowietrzyć układ.

 

 

Mało tego odpowietrzanie układu chłodzenia w BMW to nie prosta sprawa i tą czynność trzeba co jakiś czas (2-3 razy w tygodniu) powtarzać aż układ całkowicie będzie pozbawiony powietrza.

 

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie pisałem o nawiewie na max? Temp na max. Jak inaczej chcesz napełnić nagrzewnice płynem?

Jak ma wylecieć? Normalnie, grawitacyjne jak jest problem pomaga postawienie przodu np na górce..

Co to z argument że jest to dobre odpowietrzenie bo masz link z innego forum? Tyle się mówi o różnicach temp między 1 a 6 cykindrze w r6 dlatego trzeba dbać o układ chłodzenia. A takie dziwne odpowietrzenie tylko szkodzi i później ludzie jak, ty piszą że 3 razy w tyg muszą odpowietrzać że nie jest to prosta sprawa itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.