Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Po nabyciu mojej E90 (335xi (N55), 2011) - wiadomo korciło mnie żeby nieco ją przyspieszyć, ale kombinowałam jak to zrobić nie wydając worka kasy.

Najpierw udało mi się na ebay USA ustrzelić Accessport-a za 500$. Z pomocą wyżej wymienionego wgrałem mapę stage 1, efekt nie powalający, ale był.

Coś trzeba było pozmieniać w aucie, żeby ugrać nieco więcej.

Najpierw dałem do http://el-tec.pl/pl/ samochód do zrobienia downpipe z katalizatorem (100 cpsi).

Panowie zrobili co trzeba, a więc dalej - trzeba pomyśleć o intercoolerze. Co zadzwoniłem do jakiegoś tunera to wszyscy jak jeden głosili - tylko Wagner, a niektórzy posuwali się do stwierdzenia, że innego nie założą :o bo tylko ten wchodzi p&p i nie będą się "mordować" z innym.

Wagner na pewno fajnym intercoolerem jest, i już się łamałem żeby zapłacić te 3,5 tys. ale... przeglądając znów ebay, tym razem UK, zobaczyłem coś takiego:

36e18be96df284f4med.jpg

Wagner wypisz wymaluj, tylko Made in China i za 150£. Chwila wahania i klikam, myślę sobie - ryzykuję stosunkowo niewielką kasę, a niech tam, co będzie to będzie.

Czekając na "żółtego Wagnera", tradycyjnie sprawdzam ebay, tym razem DE i dokupuję charge pipe

301ba63a894c80a7med.jpg

tu może nie jest już tak tanio - 120EUR, ale i tak taniej niż identycznie wyglądająca rura od cobbtuning koszująca 195$

Wszystkie graty przyjechały, i na początek miła niespodzianka, bo na żywo IC sprawia wrażenie naprawdę porządnej roboty.

Jako, że tunerzy jak pisałem, trochę mnie zniechęcili swoją miłością do Wagnera wyłącznie :) postanawiam sam wziąć się do roboty

Któregoś dnia. trochę z duszą na ramieniu wczołguję się pod samochód (robiłem wszystko sam, samochód na pachołkach) i okazuję się, że chinol wchodzi na miejsce oryginalnego IC bez oporów, cięcia, pasowania itd.

Porównanie chińczyk - oryginał

ae59662296861faemed.jpg

77ed6491e3d2fbcdmed.jpg

Zamontowałem też oczywiście "charge pipe", z tym że zamiast oryginalnej rury pomiędzy IC a "charge pipe" złożyłem przewód o większej średnicy - 77mm, czyli jak "charge pipe". Na fotce widać to jedynie z góry, bo jakoś zapominałem wczołgać się pod auto z aparatem.

ef3f7dd79bb6e417med.jpg

i po przerobieniu rury na srebrną :)

3595afcb761c2954med.jpg

Gdyby ktoś był zainteresowany, to do złożenia przewodu powietrznego potrzebne były: kolanka silikonowe 90st - 2 szt., łącznik silikonowy prosty - 1 szt., rura alu 10 cm - 1 szt, rura alu 7,5 cm. Trzeba tylko dobrze pokombinować z ułożeniem tego wszystkiego, bo miejsca dużo nie jest. W jednym punkcie rura jest jakieś 0,5 cm od paska...

A i jeszcze wpadł filtr powietrza K&N.

 

A efekt (po nowej mapie z Accessport-a) ?

67531ee5ba2c1a23med.jpg

Nawet zakładając, że pomiar jest nieco optymistyczny (~4,6 wyszło z 3 pomiarów na tym samym odcinku), to pan właściciel jest zadowolony :)

W każdym razie jest postęp. Mierzyłem samochód zawsze na tym samym odcinku drogi i w mniej więcej podobnych warunkach meteo.

Czasy 0-100

stock - 5,5 s

mapa Stage 1 - 5,2 s

mapa Stage 2+ - 4,6 s (DP+IC+ charge pipe + K&N)

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.