Skocz do zawartości

E90 335i mały tuning - intercooler prawie Wagner


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Po nabyciu mojej E90 (335xi (N55), 2011) - wiadomo korciło mnie żeby nieco ją przyspieszyć, ale kombinowałam jak to zrobić nie wydając worka kasy.

Najpierw udało mi się na ebay USA ustrzelić Accessport-a za 500$. Z pomocą wyżej wymienionego wgrałem mapę stage 1, efekt nie powalający, ale był.

Coś trzeba było pozmieniać w aucie, żeby ugrać nieco więcej.

Najpierw dałem do http://el-tec.pl/pl/ samochód do zrobienia downpipe z katalizatorem (100 cpsi).

Panowie zrobili co trzeba, a więc dalej - trzeba pomyśleć o intercoolerze. Co zadzwoniłem do jakiegoś tunera to wszyscy jak jeden głosili - tylko Wagner, a niektórzy posuwali się do stwierdzenia, że innego nie założą :o bo tylko ten wchodzi p&p i nie będą się "mordować" z innym.

Wagner na pewno fajnym intercoolerem jest, i już się łamałem żeby zapłacić te 3,5 tys. ale... przeglądając znów ebay, tym razem UK, zobaczyłem coś takiego:

36e18be96df284f4med.jpg

Wagner wypisz wymaluj, tylko Made in China i za 150£. Chwila wahania i klikam, myślę sobie - ryzykuję stosunkowo niewielką kasę, a niech tam, co będzie to będzie.

Czekając na "żółtego Wagnera", tradycyjnie sprawdzam ebay, tym razem DE i dokupuję charge pipe

301ba63a894c80a7med.jpg

tu może nie jest już tak tanio - 120EUR, ale i tak taniej niż identycznie wyglądająca rura od cobbtuning koszująca 195$

Wszystkie graty przyjechały, i na początek miła niespodzianka, bo na żywo IC sprawia wrażenie naprawdę porządnej roboty.

Jako, że tunerzy jak pisałem, trochę mnie zniechęcili swoją miłością do Wagnera wyłącznie :) postanawiam sam wziąć się do roboty

Któregoś dnia. trochę z duszą na ramieniu wczołguję się pod samochód (robiłem wszystko sam, samochód na pachołkach) i okazuję się, że chinol wchodzi na miejsce oryginalnego IC bez oporów, cięcia, pasowania itd.

Porównanie chińczyk - oryginał

ae59662296861faemed.jpg

77ed6491e3d2fbcdmed.jpg

Zamontowałem też oczywiście "charge pipe", z tym że zamiast oryginalnej rury pomiędzy IC a "charge pipe" złożyłem przewód o większej średnicy - 77mm, czyli jak "charge pipe". Na fotce widać to jedynie z góry, bo jakoś zapominałem wczołgać się pod auto z aparatem.

ef3f7dd79bb6e417med.jpg

i po przerobieniu rury na srebrną :)

3595afcb761c2954med.jpg

Gdyby ktoś był zainteresowany, to do złożenia przewodu powietrznego potrzebne były: kolanka silikonowe 90st - 2 szt., łącznik silikonowy prosty - 1 szt., rura alu 10 cm - 1 szt, rura alu 7,5 cm. Trzeba tylko dobrze pokombinować z ułożeniem tego wszystkiego, bo miejsca dużo nie jest. W jednym punkcie rura jest jakieś 0,5 cm od paska...

A i jeszcze wpadł filtr powietrza K&N.

 

A efekt (po nowej mapie z Accessport-a) ?

67531ee5ba2c1a23med.jpg

Nawet zakładając, że pomiar jest nieco optymistyczny (~4,6 wyszło z 3 pomiarów na tym samym odcinku), to pan właściciel jest zadowolony :)

W każdym razie jest postęp. Mierzyłem samochód zawsze na tym samym odcinku drogi i w mniej więcej podobnych warunkach meteo.

Czasy 0-100

stock - 5,5 s

mapa Stage 1 - 5,2 s

mapa Stage 2+ - 4,6 s (DP+IC+ charge pipe + K&N)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.