Skocz do zawartości

HELP - jak przywrócić ori pliki CAFD ? esys F10


christo74

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problem - jade w tym tygodniu do serwisu na przegląd gwarancyjny a mam pare zmian zakodowanych ( start&stop i inne duperele ) mam też oryginalne pliki CAFD zapisne a dysku.

Ale problem jest taki ze z rozpędu kliknałem w esys - CODE DEFAULT VALUES na module ACSM i wywaliło mi na desce komunikat awarii poduszek i pasów :/

 

Doradzcie jak to szybko ogarnąć :mad2: :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Connect => Read FA (VO) => Activate FA (VO) => Read SVT (VCM) => Left-Click on desired ECU => Click on "Detect CAF for SWE" => Select the CAFD from latest I-Level shown => Select OK => Right-Click on ECU (the ECU itself not the underlying CAFD) => Select CODE.

Spróbuj tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem tez cos takiego :

 

1. Open E-Sys and connect to your car chassis

2. Under Comfort Mode -> TAL-Calculating

 

Vehicle Order

Read the VO and Save

- Right Click on the FA folder and select Activate FA

- Read the SVT Actual and Save

 

SVT Actual

Read the SVT and Save

Select Edit

- Under StandardSVT Version->"Your Module you want to modify (mine was CID)-> StandardSVK->

 

SWFL_######..., CAFD_... and BTLD_... - Change the following:

Subversion - to 000 <- these are zeros

Pathversion - to 000

 

Select the save icon on the top menu

 

3. Hit the back button

You will be asked to save the file and use it, Select YES.

 

4. Under KIS/SVT

Select Complete Flash under Calculating Strategy

Change the I-Step (Shipment to the version that is in the lower right corner of the E-Sys window (mine was f25_12-03-2012)

Leave the I-Step (Target as is.

 

5. Select Calculate and Save the file

6. Under TAL Select Calculate and Save the file.

7. Select Execute. This will take you to TAL-Processing

 

TAL-Processing

 

8. Under TAL -> Click on ... Select the TAL file you created

9. Under SVT -> Click on ... Select the SVT file that you calculated and Saved

10. Under FA-> Select Read SA

11. Under the ECU Tab in the bottom window, click on the ALL box to UNHIGHLIGHT all of the boxes

12. In the ALL column, select the box that corresponds to you Module (mine was CID). This will highlight all of the boxes in that row.

13 Select the START button.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Connect => Read FA (VO) => Activate FA (VO) => Read SVT (VCM) => Left-Click on desired ECU => Click on "Detect CAF for SWE" => Select the CAFD from latest I-Level shown => Select OK => Right-Click on ECU (the ECU itself not the underlying CAFD) => Select CODE.

Spróbuj tego.

 

Moge tym cos bardziej jeszcze spieprzyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolega Gk tds dobrze ci napisał instrukcje

jeszcze sprawdź FA czy nie ma braków lub dodatków jakiś innch kodów FA

(najszybszy podgląd w INPA /TD-530) lub w esys

oczywiście Psdzdata czy nie jest za stara dla twojego poziomu integracji (nie produkcji auta)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie powinno tak długo szukać, masz jakiś brak w CAS

może dla ACSM jest wszystko ok z CAFD ja nie ufam psdzdata lite nie wiadomo co usunięte z psdzdaty

zrób prosto ,

Connect => Read FA (VO) => Activate FA (VO) => Read SVT (VCM) =>

odznacz ACSM > i kliknij CODE powinno przywrócić dane z FA

jak coś to szukaj innej psdzdaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Modul ACSM posiada parę plików CAFD,nie jeden jak inne moduły.

znalazłem tez cos takiego :

 

1. Open E-Sys and connect to your car chassis

2. Under Comfort Mode -> TAL-Calculating

 

Vehicle Order

Read the VO and Save

- Right Click on the FA folder and select Activate FA

- Read the SVT Actual and Save

 

SVT Actual

Read the SVT and Save

Select Edit

- Under StandardSVT Version->"Your Module you want to modify (mine was CID)-> StandardSVK->

 

SWFL_######..., CAFD_... and BTLD_... - Change the following:

Subversion - to 000 <- these are zeros

Pathversion - to 000

 

Select the save icon on the top menu

 

3. Hit the back button

You will be asked to save the file and use it, Select YES.

 

4. Under KIS/SVT

Select Complete Flash under Calculating Strategy

Change the I-Step (Shipment to the version that is in the lower right corner of the E-Sys window (mine was f25_12-03-2012)

Leave the I-Step (Target as is.

 

5. Select Calculate and Save the file

6. Under TAL Select Calculate and Save the file.

7. Select Execute. This will take you to TAL-Processing

 

TAL-Processing

 

8. Under TAL -> Click on ... Select the TAL file you created

9. Under SVT -> Click on ... Select the SVT file that you calculated and Saved

10. Under FA-> Select Read SA

11. Under the ECU Tab in the bottom window, click on the ALL box to UNHIGHLIGHT all of the boxes

12. In the ALL column, select the box that corresponds to you Module (mine was CID). This will highlight all of the boxes in that row.

13 Select the START button.

Jak nie nasz pełnej psdzdata to tego nie rób.To jest update softu w module,bo namieszasz sobie jeszcze bardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oficjalnie chcę podziękować koledze @temsky740 - wczoraj o północy na teamviewerze starał sie mi pomóc :cool2: - niestety był problem z komunikacją z ZGM ale rano połączenie odpaliło i przywróciłem wszystko ,natomiast błędy wywalało dalej. Zgodnie z sugestią (nie miałem zainstalowanej inpy ) obleciałem do kumpla wykasować błędy i jest ok - po wyczyszczeniu błędów nie wróciły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pewnie zapłon wyłączyło podczas kodowania,

ciekawi mnie w takim przypadku (nie jest to pojedynczy już przypadek) czy jest komunikacja przez DCAN w przypadku odcięcia portu ethernet,

kodowaliście cały samochód czy tylko sam moduł ACSM,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pewnie zapłon wyłączyło podczas kodowania,

ciekawi mnie w takim przypadku (nie jest to pojedynczy już przypadek) czy jest komunikacja przez DCAN w przypadku odcięcia portu ethernet,

kodowaliście cały samochód czy tylko sam moduł ACSM,

On zakodowal tylko ACSM 1-j CAFD i ruszylo.

Można było jeszcze zrobić wczoraj wieczorem, on po prostu nie chciał zrzucić zacisk "-" z akumulatora . No i JAVA z ESYS instalowali ponownie dla profilaktyky )))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W serwisie nic by nie było tylko informacja że na dany moduł zostanie cofnięta gwarancja z powodu nie fabrycznych modyfikacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie ma co się bać moduły tak nie padają , to osprzęt który obsługują ulega awarii nie sam moduł ,

a dodatkowo prawie każdy dopiszesz używany, rynek wtórny w BMW jest duży wiec prawie wszystko dostaniesz :D

tylko CAS , DDE/DME i najgorszy moduł to skrzyni automatycznej zintegrowany z mechatroniką , tego można się obawiać

CAS dużo nie kosztuje nowy , pozostaje DDE/DME i sterownik skrzyni to trochę kosztuje , :cry:

i może NBT ale to naprawiają (dorzucę jeszcze EPS) :mrgreen:

Nie pamiętam jak w F10 ale od 2014 roku modele z serii F020 z FEM są już pozbawione CAS

zintegrowane są trzy sterowniki MES(ZGM) , FRM, CAS, co będzie w przyszłości bardzo utrudniać modyfikacje i zastępowanie używką .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.