Skocz do zawartości

318i N42B20 problem z obrotami


bartoid

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

temat u mnie się ciągnie już od blisko 2 lat i szukam kogoś kto mógłby pomóc. Problem jaki mam w moim e46 dotyczy obrotów. Gdy silnik jest rozgrzany i stoję w korku potrafi samoczynnie podnieść obroty to około 1500. Silnik po za tym lekko rzęzi i traci dynamikę. Pełna adaptacja powoduje że przez około 40km wszystko działa poprawnie i jest moc, po tym okresie silnik wraca do swoje poprzedniej pracy. Inpa pokazuje tylko Camshaft sensor inlet. Czujniki byly wymieniane miejscami z wydechowym. Oba vanosy były wymienione na nowe. Valvetronic - silniczek jak i zespół regulacyjny zmieniany. Cały rozrząd wymieniony. Ostatnio podmieniany moduł valvetronica oraz czujnik położenia wału korbowego który był zabrudzony olejem (ze sprawdzeniem kolektora ssacego i odmy)... nic to nie dało dalej silnik zachowuje sie tak samo. Dodam że cała głowica była regenerowana + świece i filtry. Vacuum sprawdzona. Cisnienie oleju na zimnym okolo 1bar/cieplym w okolicach 4-5. MAF sensor wyczyszczony. Olej Castrol 5w30.

Brakuje mi już pomysłów co to może jeszcze być... jak ktoś ma jakiś pomysł to proszę o pomoc (złomowanie/sprzedaż nie wchodzą w grę bo dla mnie znalezienie usterki to już tylko kwestia honoru ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vanos i zespół regulacyjny to jest to samo chodziło Ci o elektrozawory? . Co się pojawiło na kompie po podmianie czujników miejscami,? czemu zmieniałeś rozrząd? Jak sprawdzales lewe powietrze i czy sprawdzałeś? Po wymianie rozrządu vanosy były dobrze założone? Ssący i wydechowy są inne. Wtyczki ich elektrozaworow dobrze wpiete nie zamienione? Wartości w Inpie sprawdzone? Jak czysciłeś przepływomierz? Niekiedy czyszcac można go uszkodzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt zamieszałem z tym zespołem regulacyjnym.. chodziło o układ valvetronica - walek z konikami. Elektrozawawory dostały tylko nowe uszczelki i tez były zamieniane miejscami i tak samo jak z zamienionymi czujnikami zawsze błąd pokazuje czujnik ssący.. Rozrząd był zmieniony bo jedna z prowadnic była pęknięta. Vanosy sa na 100% dobrze założone - trudno to pomylić bo są oznaczone jako ssący i wydechowy po niemiecku. Czyszczenie przepływki sprayem do przepływomierzy. Wtyczki sprawdzone. Wszystko to było też sprawdzane przez 2 warsztaty zajmujące się tylko BMW w Krakowie... Co do lewego powietrza to od filtra do przepustnicy wszystko sprawdzałem, dalej to mechanik przy wymianie czujnika wału korbowego sprawdzał całość od kolektora ssącego, jedyne podejrzenie to instalacja LPG której jeszcze nie wymontowałem bo to chyba ostatnia rzecz która mi przychodzi do głowy. Skok obrotów jest tylko jak samochód jest rozgrzany i jak go obciąże np klimatyzacja to spada do 800. Zastanawiam się czy regulator napięcia nie może mieć wpływu - czasem rzadko zegary na chwile się sciemniaja - w inpie ladowanie na jalowym 13,8 przy dodaniu gazu ~14,4.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pęknięcie prowadnicy było proste? Czy się poruszyła? Jaki to jest dokładnie błąd? Dobrze by było jakbyś wrzucił screen. Najlepiej z inpy. Rozrząd jesteś pewien że jest dobrze ustawiony? Ciekawe jak sprawdzał lewe. Możesz to też sam zrobić. Ale najpierw wrzuć screen z inpy. I sprawdź wartości przepływki w Inpie. I koniecznie daj znać jak wyglądała szyna/prowadnica.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana rozrządu to była jedna z pierwszych akcji serwisowych okolo 1,5 roku temu. Podobno przy wymianie prowadnica sie rozsypała i kawałki wpadły do misy - stąd też miałem też sciągana mise z czyszczeniem. Dzisiaj zrobiłem pełną jazdę z rejestracja parametrów z INPY i wynika z tego że problem

 

2781 CDKPH - Camshaft sensor inlet

 

nie ma związku z podnoszącymi się obrotami. Aktualnie po wykasowaniu błędu się nie pojawia (pojawi się pewnie za jakiś czas).

 

Co zaobserwowałem to obroty się zaczynają podnosić przy około 105-107 stopni Celsjusza - wydaje mi się że taka temperatura jest dość wysoka a wentylator się nie włączył...

 

Zrzuty z INPY w chwili gdy obroty same się podniosły do 1400

 

Analog1_obroty.jpg

Analog2a_obroty.jpg

Analog3_obroty.jpg

Analog4_obroty.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miska była czyszczona oglądałeś smok w pompie? Ma plastikowe sitko które lubi pękać. Jeśli było pekniete mogło zaciągnąć kawałek /kawałki szyny do pompy. W pompie jest zawór regulacyjny ciśnienia który może się blokować. Przez źle ciśnienie może być źle wysterowany vanos co może powodować takie objawy. Można też profilaktycznie sprawdzić zawór w podstawie filtra czy coś niedobrego tam się nie dostało. Termostaty w tym silniku były na 105 albo 110*c więc temp jest ok. Na początek sprawdzilbym lewe powietrze. Jesteś z Krakowa tak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem o tym zaworze tylko że ciśnienie oleju jest w normie wiec trochę nie pasowało do całości. Samą operację czyszczenia miski robiła PIM wiem obstawiam że dobrze to zrobili ale tego nie sprawdzałem no ale chyba zostaje jeszcze raz to sprawdzić razem z całym układem olejowym... Tak jestem z KRK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat łatwo przeoczyć dziurę w sitku, ale nie to mi nie daje spokoju. Ta przeplywka i lewe mnie męczy. W któryś dzień jak będziesz miał chwilkę możesz odezwać się na pw podmienimy przeplywki i zrobimy jazdę próbną. Zobaczymy czy problem ustąpi. Żeby mieć pewność co do przeplywki lepiej podmienić na sprawną niż czyścić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.