Skocz do zawartości

BMW e46 330d spalanie 15-16 litrow


illiapanasiuk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.Prosze o pomoc.Mam BMW e46 330d 204 automat touring.Jestem

Z Krakowa i spalanie w miesci 15 litrow przy normalnej jezdzie nie stojac w korkach.Jak stoje tobjeszcze wiecej.Na trasie mam 6.3 przu 110-120.Temperatuta silnika 75 stopni po przejechaniu 20 kilometrow.Ale na trasie juz przy wyzszych obrotach rozgrzewa sie do srodka kreski.W serwisie nic nie powiedzieli konkretnego.Tylko nie wiedza o co chodzi i doradzili pojechac do Boscha,zeby sprawdzic wtryskiwacze.co myslicze o tym?moge pojechac,ale nie chce wydax kupa kasy na rozne diagnostyki?

Dziekuje z gory za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skąd jesteś? Może ktoś z okolicy podepnie się z komputerem i będzie łatwiej pomóc. 3.0d + automat + miasto + niedogrzany silnik (powinno być ok 90 stopni) = duże spalanie. Jakby był dogrzany to wyjdzie i tak pewnie ok 12, wg danych technicznych (które są zaniżone) jest 10,8. Masz termostat egr? Temperatura w trasie potrafi opadać?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisaj rozgrzalem silnik w miesci,to 13 litrow pokazuje,ale i tak kreska nie byla na srodku.na trasie nie spada temperatura jak jedziesz 110-130.Za termostat niezrozumialem,ale spawdzali mi i w serwisie mysla ze nie w tym problem.Silnik pracuje ladnie i probowali go rozgrzewac na postoju,to pokazalo 78 stopni,powiedzeli mi ze wyniki sa dobre jak na diesla

W Krakowie mieszkam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydasz "kupy kasy" na diagnostykę tylko "poniesiesz nieprzewidziane koszty" :D a już serio, tłukąc się po warsztatach wydasz niepotrzebnie pieniądze, a nie w serwisie, który się tym zajmuje. Chyba lepiej wydać raz sto złotych zamiast pięć razy po pięćdziesiąt, czyż nie? A będziesz mieć pewność co jest nie tak. Poza tym układ zasilania silnika w dieslu to zawsze pieniądze. Zresztą maniek ma rację, takie masz auto, że będzie pić. Jak już tak bardzo zależy Ci na zaoszczędzeniu pieniędzy, to sobie odepnij złącza na króćcach od przelewu i podepnij pod strzykawki. Taki amatorski test przelewowy. Co Ci to da... Po pierwsze dowiesz się gdzie odbiega od normy, po drugie gdzie ewentualnie BARDZO odbiega od normy. Bez diagnostyki sterownika ciężko cokolwiek powiedzieć. Zmieniasz olej? Filtry? Ile masz koni bo nie wiem czy to pierwsza czy druga generacja CR. Jakbyś miał zrobiony komputer to podaj korekty wtrysków. Pompę ktokolwiek Ci kiedykolwiek oglądał? Może masz wtryski zapchane opiłkami po same uszy. Napisz coś więcej i będziemy kombinować. A jak nie to też napisz, to Ci powiem kto Ci to zrobi. Co by to nie było.

 

Widzę 204, druga generacja, one są jeszcze bardziej wrażliwe na słabe paliwo niż jedynka. Nie wiem co jeszcze Ci doradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej i filtry zmienialen 7 tys. temu.Paliwa,powietrza i oleju,nawet olej wymienalem w skrzynie.nie robilem zadnej diagnostyki na razie.w serwisie podlaczyli do komputera i powiedzieli ze nic takiego nie pokazuje.nawet chodzo mi nie o pienadzy,a chce zeby auto bylo zadbane i porobione.Czasami faluja mi obroty,ale jak wylaczam klime to wtedy ok,nawet jak silnik rozgrzany,ale wydaje ki sie ze to nie powiazane,bo albo akumulator bie wyrabia albo alternator.Chce pojechach do Bosha albo do serwisu diesla na centralnej(Krakow),ale jest tego duzo i nie wiem co wybrac.bo diagnoza tak duzo nie kosztuje nawet w tych serwisach.Jak wiesz gdzie moge pojechac w okolicach Krakowa to prosze doradzic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja z boschem nie mam dobrych wspomnień..nie potrafili zdiagnozować walniętego przepływomierza w corsie b 1.0 12v..mi wystarczyło 30s po podpięciu się a oni kazali wymienić sondę, bo był jej błąd :duh: nie był to Kraków, ale i tak mam obawy. Nie wiem za bardzo co chcesz diagnozować skoro masz niedogrzany silnik :roll: masz wymienić termostat egr, jak go masz oczywiście, bo nie odpowiedziałeś, albo termostat główny. Tyle w temacie.

Skąd znasz dokładną temperaturę? Wchodzisz w ukryte testy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mam termostat egr.Robilem test 7.0. Moge wymiec termostat,ale to koszt 250 zl.Jak nie w tym problem,to wyrzuce kase w bloto.Mi sie wydaje ze trzeba kalibrowac pompe i sprawdzic wtryski.Ale jak wroczimy do temperatury to termostat za to odpowiada i niby go trzeba wymienic.Muze pojechac do innego serwisu i mi powiedzeli,ze jak wymienii termostat,to silnik bedzie dobtze nagrzewal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdzaj błędy, bo ciężko to zrozumieć..pytasz o poradę, piszesz, że uważasz innaczej i chcesz do serwisu..To po co pytasz w ogóle? jedz do Boscha, niech sprawdzą wtryskiwacze, pompę, najlepiej niech zregenerują je za 4k, będą wtedy gorsze niż masz teraz, bo to norma a auto dalej będzie niedogrzane..Ja się nie znam, może to ma sens :shock:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Aaa tam maniek co Ty tam wiesz! Zachowujesz się jakbyś od lat jeździł dieslem BMW, zajmował się jego diagnostyką, siedział na forum od 5 lat i miał przynajmniej 7252 postów! Lepiej oddać do "serwisuf", dla których 75 stopni w dieslu to dobry wynik. :duh:

Temperatuta silnika 75 stopni po przejechaniu 20 kilometrow

Ja mam tyle po 2-3km, a jak jesięnią jeździłem przez 2 tyg z puszczającym termostatem to spalanie już dobijało do 9l, a rosło w takim tempie, że przez następne 2 tyg pewnie by było 10+. W 2.0d. To sobie przemyśl sam co masz zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze wyczytałem to założyciel tematu napisał, że był w serwisie i powiedzieli że ok :) .

 

Bez docinek illiapanasiuk koledzy dobrze doradzili co na początek powinieneś zrobić, bądź świadom że koszta serwisowe BMW nie są na poziomie wspomnianej Corsy i trzeba na więcej rzeczy zwracać uwagę.

 

Na ewentualne wtryski, pompy, czujniki itd. również przyjdzie prędzej czy później pora bo taka jest kolej rzeczy :D , a jeżdżąc z niesprawnymi termostatami (+ ewentualnie przy wymienniku ciepła) skracasz żywotność wtryskiwaczy i wtedy koszta :twisted: aby na 100% była fabryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat główny - odpal zimne auto, przejedź sie kawałek tak by kreska wychodziła z niebieskiego pola, zobacz na schemacie (np realoem) lub w internecie ktore weze wychodzą z termostatu - najlepiej przed odpaleniem jeszcze auta dokladnie sprawdz, potem po tej jeździe wychodzisz z auta i macasz wąż idący z termostatu do dużego obiegu - jak ciepły no to masz termostat do wymiany, jak zimny no to jest ok, możesz też macać chłodnicę o ile jest dostęp

termostat egr(o ile występuje), odkręcasz(2 srubki), wyciągasz, dmuchac w niego - jak masz przelot to termostat śmietnik i musisz kupić drugi.

 

Co do temperatury - diagnostyka komputerem - porównanie odczytów temp. z czujników - może czujnik uwalony?

ale najpierw i tak do sprawdzenia termostat j/w napisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra.kupilem dzisaj termostat glowny i egr,250 zl. BEHR.We wtorek mi wymienia.Nie sprawdzalem weza,ale sprawdzalem chlodnice po przejechaniu 15 kilometrow,jest ciepla,to znaczy ze termostat grzeje chlodnice.Ale kupilem egr,bo wiem ze tez ma swoje lata.Ale teraz jak zrobilo sie cieplo to spalanie 13 litrow)ale silnik i tak nie dogrzewa 82 stopni miall,prz mocnym gazowaniu.130 zloty robota za wymiane,troche drogo,ale razem wymienia mi przednie zarowky ksenony,polecialy,jeszcze 400 oddalem za Osrama za dwie.800 za dzien(((taki sa wydatki...nic nie poradzisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trzeba było wymienić samemu, zaoszczędziłbyś 130,- a nie ma przy tym żadnej filozofii.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na części wydał 1050zł to co to jest te 130zł na robociznę ? ale jednak często lepiej zrobić samemu bo szybciej jak się bujać po nie pewnych warsztatach kilka dni.Grunt to trafić na zaufanego mechanika bo tacy jednak jeszcze są.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.