Skocz do zawartości

Pomoc pilna - wymiana skrętu/ blad skrzyni - Dramat


octanos145

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...

 

Samochod wskazal blad tasmy lub jak kto woli czujnika skrętu, wyciagnalem cala tasme z kierownicy i wlozylem nowa, czujnik polozenia jest juz ok wszystko dziala a wyskoczyl blad skrzyni ... Wyjazd mam w sobote i nie wiem co robic, mechanik moj rozklada rece.. Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dotykałes moduł SZL.

Do tego modułu podłaczona jest wajcha zmiany biegow. P D N R ......

Podejzewam ze ten moduł jest winny.

By było łatwiej jakbys napusał jaki masz bład i jakie objawy.

Bład tasmy czy czujnika skretu?

Bo to dwie odrebne rzeczy. Czujnik skretu mierzy połozenie kierownicy a tasma odpowiada za przepływ pradu i informacji pomiedzy modułem kierownicy i centralna jednostka sterowania kolumna SZL. Do tego pod spodem masz jeszcze kolejna jednostke CIM odpowiedzialna za regulacje połozenia kolumny kierowniczej i RPA..... w e65 wszystko jak w mrowisku. Brakuje trutnia i cale mrowisko szlag trafia.... Przez przpadek rozkodowany modug potrafi namieszac

Tak wiec wiecej szczegòłow

Co bylo przed demontarzem a co sie stało po...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostala zmieniona ta cala taśmy wraz zwajha biegow, czyli ta cala część gdzie podlaczone sa kierunki swiatla biegi. Przed wyjeciem tej taśmy palia sie kontrolka czujnika stretu oraz nie odbijaly kierunki , a teraz to sie naprawilo a wszedl blad skrzyni :/ i auto stoi ... Mechanik rozklada rece a moim zdaniem pewnie coś sie rozkodowalo i trzeba zrobic jakis update
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Musisz zakodowac SLZ. Potrzebujesz mu wgrac VIN oraz wyposazenie pozniej ustawic. Czyli takie rzeczy jak podgrzewana kierownica brak lub jest czujnik deszczu wersje itp. Bez kogos obeznanego zapomnij.

Na forum jest ktos kto koduje na odległosc byles miał kompa z oprogramowaniem i wi fi w zasiegu. Sprzedaja rowniez oprogramowanie. Moja propozycja. Nie dawaj auta na warsztat gdzie maja program ale zero pojecia bo moze sie skonczyc dla ciebie nowymi otwartymi postami o pomoc......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialem przed chwilą z mechanikiem ... Twierdzi ze czujnik skrętu sie naprawil i po przejechaniu sie auto adaptacja pewnie sama sie zrobi ale nie da sie ruszyc auta poniewaz tak jak by nie czyta skrzyni.. Bledy po podpieciu pod kompa wyszly: 51AA , 507A, 50DC... Forum ostatnia deska ratunku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałes ostatnie posty???? :mad2:

Musisz zakodowac SLZ. Potrzebujesz mu wgrac VIN oraz wyposazenie pozniej ustawic. Czyli takie rzeczy jak podgrzewana kierownica brak lub jest czujnik deszczu wersje itp.Mozesz to zrobic po zakodowaniu VIN pustym plikiem .man Bez kogos obeznanego zapomnij.

Niech ktos mnie poprawi jesli sie myle !

Nie masz komunikacji pomiedzy "tasma" jak ty to nazywasz gdzie podpieta jest wajcha zmiany biegow a skrzynia biegow.

Jakiego programu uzyłes do odczytania błedow? Jakim oprogramowaniem dysponuje twoj mechanik?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozmawialem przed chwilą z mechanikiem ... Twierdzi ze czujnik skrętu sie naprawil i po przejechaniu sie auto adaptacja pewnie sama sie zrobi

Powiem szczerze - brak słów. I tak jest wszędzie w Polsce. I co najważniejsze - większość krzyczy, że może to naprawić, nie mając przy tym elementarnego pojęcia jak to zrobić. Zrozumcie już w koncu - jest mechanik , a jest elektryk/elektronik. Zupełnie dwa różne kierunki.

Dla autora - zapomnij w tej sytuacji o mechaniku. Trzeba w SZL przepisać VIN auto, zakodować SZL, zrobić kalibrację czujnika skrętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialem przed chwilą z mechanikiem ... Twierdzi ze czujnik skrętu sie naprawil i po przejechaniu sie auto adaptacja pewnie sama sie zrobi ale nie da sie ruszyc auta poniewaz tak jak by nie czyta skrzyni.. Bledy po podpieciu pod kompa wyszly: 51AA , 507A, 50DC... Forum ostatnia deska ratunku

 

Moje ulubione dobory słów:

- "się naprawił"

- "samo się zrobi"

- "się zepsuło"

 

itd. ....... ehh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialem przed chwilą z mechanikiem ... Twierdzi ze czujnik skrętu sie naprawil i po przejechaniu sie auto adaptacja pewnie sama sie zrobi

Powiem szczerze - brak słów. I tak jest wszędzie w Polsce. I co najważniejsze - większość krzyczy, że może to naprawić, nie mając przy tym elementarnego pojęcia jak to zrobić. Zrozumcie już w koncu - jest mechanik , a jest elektryk/elektronik. Zupełnie dwa różne kierunki.

Dla autora - zapomnij w tej sytuacji o mechaniku. Trzeba w SZL przepisać VIN auto, zakodować SZL, zrobić kalibrację czujnika skrętu.

 

BRAWO!!

Mogę dodać, że większość użytkowników BMW w ogóle nie powinno nawet myśleć o posiadaniu tej marki.

Polecam Skode, Opla, VW... wtedy Heniek w stodole na pewno sobie poradzi.

:cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozmawialem przed chwilą z mechanikiem ... Twierdzi ze czujnik skrętu sie naprawil i po przejechaniu sie auto adaptacja pewnie sama sie zrobi

 

Tak jest na maszynach, u których aktywny układ kerownicy. Błąd znika sam po 20 metrów jazdy, pod warunkiem sprawnego systemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.