Skocz do zawartości

m47 nie odpala. 2.0 136km


Kristof89pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w piątek rano przed pracą musiałem dłużej kręcić rozrusznikiem żeby odpalił po pracy odpalił od strzała. W piątek po pracy zostawiłem samochód na podjeździe pod domem (podjazd jest trochę pod górkę i stał przodem wyżej- może to ma też jakiś wpływ) w sobotę nie odpalałem a w niedziele już nie chciał odpalić.Temperatury -2 do +1. Kręci rozrusznikiem ale nie odpala, podładowałem akumulator ale to nic nie dało. W samochodzie jest pół baku ropy. W INPA po niemiecku udało mi się sprawdzić błędy może któryś z nich jest odpowiedzialny za to : 8 growl device, 27 coolant temperature heater, 101 bost controll,6 exhaust-gas recircuration- controller, 38 air mass meter. Czytałem o pompie vp44 ale zanim zacznę szukać mechanika który to wymontuje chciałbym się upewnić że to to i w tym potrzebowałbym Waszej pomocy krok po kroku w diagnozie. Dane samochodu:e46 2.0 136km 2001r 210tyś posiadam od 177tys ok poltora roku filtr powietrza i paliwa wymieniony jakieś 10 miesięcy temu Edytowane przez Kristof89pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Parę rzeczy - zepsuty egr, zwłaszcza w pozycji otwartej może utrudnić oddalenie auta, zepsute świece żarowe też. Zapowietrzony układ paliwowy też może swoje zrobić. Masz parę rzeczy do sprawdzenia na początek.

 

With mobilephone sent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EGR zepsuty w pozycji zamkniętej i nie jest nawet brudny za bardzo , układ paliwowy odpowietrza się chyba sam po przekręceniu na zapłon i poczekaniu chwile? świece miałem wymienione trzy bo jednej mechanik nie mógł odkręcić. Czy gdyby nie działała pompa paliwa w baku lub progowa wyskoczył by jakiś błąd? bo chyba są dwie pompki u mnie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak masz silnik m47 136km (n47 jest w e90) to masz tylko pompę w baku, progowej nie masz, powinien być błąd o niskim ciśnieniu paliwa.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Możliwe, ale ja najpierw zajrzałbym do filtra paliwa. Z drugiej strony masz błąd egr i przepływomierza, więc raczej to problem z powietrzem a nie paliwem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Normalnie powiedziałbym, że pompa wtryskowa, ale nie ma żadnych błędów, idź może narazie tropem świec żarowych, te które wymienił były spalone? Co z czwartą? Spalona? Bo błąd masz, sprawdź przekaźnik świec.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

były wymieniane przez poprzedniego właściciela jakieś 60tyś km temu i jednej właśnie nie mógł odkręcić ale była wtedy dobra to zostawił i nie wymienił a co z nimi było to nie wiem. Jak sprawdzić przekaźnik świec żarowych i gdzie on znajduje się ? szukałem w google ale dużo nie jasnych informacji albo zdjęcia które wygasły
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz info w tym temacie

viewtopic.php?f=69&t=112622

Ja mam sterownik, bo mam inny silnik.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przekaźnik sprawdzę jutro bo dziś rozładowałem akumulator. Jest jeszcze problem z elektromagnesem rozrusznika sam rozrusznik był regenerowany też przez poprzedniego właściciela a od jakiegoś czasu rozrusznik się zacina słychać że kręci rozrusznik ale nie silnik wystarczy dac na zero kluczyk i odpalić ponownie- wtedy odpalał. Czy to może być także przyczyną problemu ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z prostej i niekosztownej diagnostyki to może jednak zalej zbiornik paliwa do pełna i zaparkuj przodem do dołu, bo pisałeś;

rano przed pracą musiałem dłużej kręcić rozrusznikiem żeby odpalił
po pracy zostawiłem samochód na podjeździe pod domem (podjazd jest trochę pod górkę i stał przodem wyżej- może to ma też jakiś wpływ) w sobotę nie odpalałem a w niedziele już nie chciał odpalić.

Niby pisałeś że po przekręceniu kluczyka z filtra leciało paliwo ale pod jakim ciśnieniem ?

A z tym rozrusznikiem to musisz zrobić bo problemy się mogą nakładać i wychodzą dziwne objawy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaję mi się że ciśnienie było spore, strumień jak z kranu. Chciałem odpalić i dojechać o własnych siłach do warsztatu wymienić elektromagnez i co tam jeszcze trzeba będzie a nie dam rady sam na podjeździe ale chyba będzie ciężko ;p jak przyjedzie ktoś znajomy to przestawimy samochód odwrotnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak za filtrem paliwa miałeś strumień jak z kranu to możesz sobie dać spokój z przestawieniem auta.

Ale jak masz problem z rozrusznikiem to na zaciąg powinien zapalić

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy przekazniku na grubszym czerwonym przewodzie 12v i na wtyczce są 4 grubsze przewody i 4 cienkie, na tych czterech grubszych pokazuje się 11,5v przez ten czas kiedy grzeją się świece więc to chyba te idą do świec. Czy prosto z tego przekaźnika te przewody idą na świece i czy czasem moje świece nie są na 5v?

 

Sprawdzę jeszcze te bezpieczniki które są tym przekaźniku ale muszę dojść do tego jak zdjąć tą osłonkę z nich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W Twoim silniku powinny być świece 12v a jakie masz to już tylko Ty możesz nam powiedzieć.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba zamontowane były dobre bo błąd odkryłem dopiero przed napisaniem tego tematu, przy poprzedniej diagnostyce (ok 3 miesiące temu) miałem tylko błąd przepływomierza i czujnika doładowania.. Poprzedni właściciel dał mi jedną tą której nie udało się wymienić pamiętam że była marki bosch, jak ją znajdę upewnię się czy jest odpowiednia. Wygląda na to że świeca któraś niesprawna i przez to nie mogę odpalić. Bezpieczniki w podszybiu też są ok. Przy próbie odpalania z wydechu spaliny jasno szare. Co jeszcze mogę sprawdzić ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wysoko prężnym to niby proste;

1. odpowiednie sprężenie w cylindrach

2. w odpowiednim momencie wtryskiwane paliwo w postaci mgiełki

3. dopływ powietrza

4. swobodny wydech

 

Hmm... czy Ci przypadkiem łańcuch nie przeskoczył ? bo piszesz że pompa nie daje błędów ? i nawet na plaka nie łapie ?

 

Przy sprawnym silniku to bez podgrzewania świeć powinien zapalić przy -5C a przy pomocy samostartu -10c

 

Ps. Maniek w tych silnikach jest dobry to jak nie trafia to może mu nie podajesz wszystkich symptomów albo nie typowy przypadek co trzeba zrobić diagnozę warsztatową.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 i 2 raczej nie sprawdzę sam ani czy łańcuch nie przeskoczył. Chyba że jest jakiś prosty sposób ? 3. Dopływ powietrza czyli co muszę sprawdzić po kolei od filtra powietrza idzie do turbiny później intercooler i przez wlot EGR do kolektora. W kolektorze możliwe że klapki zepsuły się na pozycji zamkniętej ? 4. Wydech katalizator ten drugi od silnika rozsypał się i został wyrzucony i jakiś dymek leci podczas próby odpalenia więc nie wiem czy to może być wydech. Autostart zablokowalem śrubokrętem i ustawiłem żeby psikal w filtr paliwa i kręciłem. Obroty na ułamki sekund podskoczył trochę ale nic nie dalo więcej. Możliwe że czegoś nie dostrzegam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakby pompa nie dawała odpowiedniego ciśnienia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zrozumiałem co piszesz

Autostart zablokowalem śrubokrętem i ustawiłem żeby psikal w filtr paliwa i kręciłem.

Samostart się psika w dopływ powietrza

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrysk sterujący sprawdzony 91omów, egr wyczyszczony od strony wydechu był zasyfiały teraz czysto, chciałem przy okazji wymontować klapki ale okazało się że ich nie mam a sprzedawca zaślepek po vin sprawdził ze mam. Skasowałem błędy i po próbie odpalenia sprawdziłem jeszcze raz jest tylko ten błąd świec. Samostart nie daje dalej efektów. Co jeszcze mogę sprawdzić ? może rozrusznik za słabo kręci ?

Filmik z próby odpalenia:

https://www.youtube.com/watch?v=FASKEonp5js

Zdjęcia:

http://imageshack.com/a/img924/4513/mVKJpW.jpg

http://imageshack.com/a/img923/645/Gjw3mP.jpg

http://imageshack.com/a/img923/1520/cjgdyx.jpg

http://imageshack.com/a/img922/6015/UDh02g.jpg

http://imageshack.com/a/img922/9863/x9zRBu.jpg

ktoś wie co to jest przypięte paskiem ?

w inpa na live data nominala prędkość silnika pokazuje 956 a samochód nie odpalony czyli źle działa ten czujnik ale nie pokazuje błędu ? może przez to nie chce odpalić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.