Skocz do zawartości

E39 rozładowuje akumulator na otwartym aucie


davidson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem posiadaczem e39 520i, problem polega na tym ze na odryglowanym aucie auto pobiera tyle prądu, że po 2-3 godzinach jest problem z odpaleniem. Kontrolki migają, oswietlenie wnetrza nie swieci słabo, pare miesiecy temu sprawdzalem prad po uspieniu i na uspieniu jest w normie. Problem jest wtedy kiedy chce posprzatac w aucie albo pogrzebać w środku to po dłuzszej chwili moge już nie odpalić, wie ktoś gdzie szukać problemu? Radio podstawowe z cd bez zmieniarki z 4 glosnikami. Próbowałem już wyłączac światło kiedy siedze w aucie ale to nie światło rozładowuje, gdzie dalej szukac problemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzałem pobory prądu.

a) przy wyłączonej stacyjce i otwartym samochodzie i włączonym oświetleniu kabiny - ok. 1,52A

b) przy wyłączonej stacyjce i otwartym samochodzie i włączonym oświetleniu kabiny - ok. 1,16A

 

Natomiast zauważyłem dziwną zależność między bezpiecznikami 4 i 11, po wypnięciu tylko jednego z nich pobór spada do 0.06A, dokładnie tak jak na uśpieniu samochodu.

Próbowałem wypiąć radio, odpiąć kostkę od jeża nic się nie zmienia.

 

Może jestem przewrażliwiony, ale czy pobór prądu ponad 1A jest normalny przy otwartym samochodzie?

Już kilka razy zdażyło mi się, że grzebałem coś przy aucie i padł aku na tyle, że na stacyjce robiła się choinka i rozrusznik tylko tykał.

Natomiast przy codziennym użytkowaniu auta odpalaniu w mrozy i zamykaniu samochodu odrazu po zgaszeniu silnika nigdy nie spotkał mnie zonk, prąd po uśpieniu jest ok.

Zwróciłem na to uwagę, ponieważ znajomi zostawiają swoje samochody otwarte na noc w garażu i rano nie mają żadnego problemu z odpaleniem, podejrzewam, że gdybym zostawił otwarty samochód na noc to rano byłby wyżyłowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 odpowiada chyba za spryskiwacze i oświetlenie schowka i bagażnika, może jednak któreś światło ci świeci? Np tak jak pisałem w schowku. 11 to servotronic czyli to wspomaganie elektromechaniczne. Ale zaczalbym od tych swiatelek jednak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwarty czy zamknięty, po uśpieniu nie powinien być aż tak duży pobór. Łatwo policzyć jeśli masz aku załóżmy 72 Ah to przy poborze 1.5A aku z max do zera zejdzie w 48h. Do zera całkowitego że nawet nie wzdychnie nic. Do stanu jak rozrusznik nie będzie miał siły dużo szybciej. Pozatym tak jak kolega wyżej napisał aku dostaje mocno. Pisałeś też że jakiś wentylator cały czas chodzi. Chodziło Ci od nawiewu wnętrza? Pobór opada po wyjęciu 1 bezpiecznika czy obydwu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otwarty czy zamknięty, po uśpieniu nie powinien być aż tak duży pobór. Łatwo policzyć jeśli masz aku załóżmy 72 Ah to przy poborze 1.5A aku z max do zera zejdzie w 48h. Do zera całkowitego że nawet nie wzdychnie nic. Do stanu jak rozrusznik nie będzie miał siły dużo szybciej. Pozatym tak jak kolega wyżej napisał aku dostaje mocno. Pisałeś też że jakiś wentylator cały czas chodzi. Chodziło Ci od nawiewu wnętrza? Pobór opada po wyjęciu 1 bezpiecznika czy obydwu?

 

Otwarty, po uśpieniu pobór prądu jest dobry 0,06A.

Wentylator w klimatroniku chodzi, po uśpieniu też zapewnie gaśnie. Pobór opada po wyjęciu obojętnie którego z w.w bezpieczników.

 

JESZCZE RAZ zaznaczę, problem nie dotyczy poboru po uśpieniu auta lecz kiedy auto jest otwarte.

Miałem już kilka takich sytuacji, że podczas głupiego dłubania czegoś we wnętrzu auta np. podłączania cb radia, prowadziłem kabel, drzwi były otwierane, zamykane, cała operacja trwała góra 2-3 godziny.

Chcę odpalić i zonk, czy tak powinno być?

 

Inny przykład, przyjechałem, zatrzymuje się gaszę silnik, podłączyłem auto pod INPE na dosłownie 5-10 minut i ZONK.

 

Wszystkie te sytuacje sprowadzają się do tego, że jak gdzieś się zatrzymuje boje się gasić samochód bo posiedzę 15 minut w aucie i nie ruszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może winnego trzeba szukać w kiepskim akumulatorze, nie trzyma prądu.

zgadzam się z kolegą, miałem tak samo, INPA podłączona na parę minut i koniec prądu, po wymianie aku od wiosny jeszcze mi się nie zdarzyło żebym nie mógł odpalić auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto bez zamykania wogole się chyba nie usypia i ma większy pobór. Dopiero po 15 min od zamknięcia sprawdza się pobór

 

Tak, to jest oczywiste...

Po raz kolejny piszę, że martwiło mnie bardzo szybkie rozładowywanie akumulatora na postoju przy otwartym aucie, dziś byłem sprawdzić i okazało się, że akumulator pod obciążeniem traci napięcie poniżej 9V, czyli śmietnik.

 

Przymierzam się do zakupu nowego stąd moje pytanie, wystarczy 72Ah, 74Ah czy może 77Ah? Silnik 2.0 benzyna 150km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe ja dopiero zajarzyłem po twoim przedostatnim wpisie że NIE chodzi o problem po uśpieniu jeśli chodzi o pojemność w takim przedziale to mniej ważne. Możesz wziąć 77 i zobacz żeby miał dobry prąd rozruchu. Przy wyborze aku ma znaczenie jakie odcinki jeździsz, czy zdąży się doładować. Ile odbiorników masz w samochodzie. Np kupisz 100ah i robisz 10km dziennie to go nie doladujesz. I w drugą stronę tak samo kupisz 50ah. A często siedzisz w samochodzie na postoju podlaczas np inpe, grzejesz siedzenia, chodzi nawiew, radio, świeci oświetlenie... to rozladujesz w momencie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie przy tych silnikach były 70Ah, wodotrysków nie mam, elektryczne szyby, climatronic, zwykłe radio, manualne fotele i zdecydowałem się zakupić akumulator 72Ah 760A.

Dziennie jeżdze tylko po mieście, dojazd i powrót do domu + dwa razy w tygodniu trasa ~25km.

 

Poczytałem trochę i stwierdziłem, że skoro producent przewidział taką a nie inną pojemność to coś w tym musi być, do tego doliczyć moje "trasy" to nie zdążyłbym doładować większego a to oczywiście wpłynie na jego żywnotnośc - zasiarczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.