Skocz do zawartości

520i i praca wentylatora


jaromat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, od 3 tygodni jeżdżę 520i o mocy 184 koni, i teraz moje pytanie czy to normalne że przy takich niskich temperaturach na zew.wentylator cały czas chłodzi silnik, w czasie jazdy trudno mi to stwierdzić ale po zatrzymaniu się dosłownie za chwilę włącza się wentylator silnika a wskazówka stoi na 90 stopniach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam kolegów, od 3 tygodni jeżdżę 520i o mocy 184 koni, i teraz moje pytanie czy to normalne że przy takich niskich temperaturach na zew.wentylator cały czas chłodzi silnik, w czasie jazdy trudno mi to stwierdzić ale po zatrzymaniu się dosłownie za chwilę włącza się wentylator silnika a wskazówka stoi na 90 stopniach.

Często to samo widziałem.

W pierwszym przypadku - nie bylo żadnych błędów w ogóle, wszystkie dane w czasie rzeczywistym były OK, w drugim - błąd był po termostatu, ale temperatura była OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim 528i N20 wiatrak też włącza się dosyć często - nawet przy nie nagrzanym silniku. Na kompie nie ma błędów. Wymieniony termostat i płyn chłodniczy po zakupie auta, Czasem tylko słyszę bulgotanie na włączony i chyba na wyłączonym silniku też. W drugiej 528ix nie zauważyłem, żeby włączał się tak często, ale nie jeżdżę drugim autem zbyt często. Nie wiem czy to problem związany po wymianie owych elementów czy po prostu ten typ tak ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to ma już nawet G30 w dieslu :lol: (co ciekawe, wysokoprężne F10 nie miało).

Być może chodzi o chłodzenie katalizatora, czasem podobno on tego wymaga. Ale to raczej powinno dotyczyć DPF-a (wysoka temperatura wypalania).

Zawsze tak się robi, czy tylko po określonej trasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy klimatyzacja jest w użyciu cały czas?

Na zaoceanicznych forach piszą, że czasem wentylator głupieje przez uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji albo przez jej nieprawidłowe nabicie (zbyt wysoki poziom czynnika). Objawy są takie same, czyli właśnie wentylator silnika [chłodzenia] się załącza po wygaszeniu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.