Skocz do zawartości

Ile sond lambda w silnikach N42.


bzykus92

Rekomendowane odpowiedzi

Witam;)

Zwracam się o pomoc w ustaleniu liczby sond w moim e46 316i n42 2002r,

Cały czas borykam się z błędem 2738: Wydajność katalizatora poniżej progu

Na innym komputerze pokazało 2378: Katalizator rząd cylindrów 1

Według schematu mam 5 sond: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/18_0643-sonda-lambdaelementy-dod/vKP08275

 

Gdy kupiłem autko miało wycięty katalizator i wstawione coś w stylu tłumika.

Sonda przed "Katem" nr.12 jest odcięta a ta za "katem" nr. 13 jest podłączona.

Mechanik sugeruje że mogło być coś programowo grzebane skoro nie pokazuje że ta jedna sonda jest całkowicie odcięta.

Ile macie sond w swoich n42? Potrafi ktoś ustalić które sondy należą do rządu cylindrów 1?

Ktoś miał podobne problemy? Wszelkie podpowiedzi mile widziane które pomogą w rozwiązaniu problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były wersje z 5 sondami i 2 sondami. Możesz mieć 2 wtedy ta przed katem jest regulacyjna mająca wpływ na mieszankę, i 2 za katem monitorujaca sprawdzajaca stan katalizatora. W opisie błędu w Inpie wyskakuje czy chodzi o sondę przed czy za katem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 5 sond tak jak na schemacie podano. Tylko dlaczego nie wychodzą błędy że ta sonda jest uszkodzona?

Mam jeszcze 2 katalizatory na rurach wychodzących z kolektora.

Może tamta sonda jest jakos przeprogramowana a wywala mi błąd o kiepskim stanie ktoregoś z tych dwòch katòw.

Mechanik proponuje zrobić jakiś swap żeby te sondy przeprogramować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na schematach czasami są błędy. Nawet jeśli na schemacie jest 5 sond w rzeczywistości mogą być 2. Oczywiście jeśli piszesz ze masz 5 to tak jest. Chodzi mi tylko o to że jest jeden schemat dla wszystkich wersji. Co do sond to trzeba by było sprawdzić jakie wartości pod kompem pokazują. Czy jest program zmieniony czy dany emulator, to tego nie wiem. Tak czy inaczej trzeba podpiąć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo tego. Lambda może przeklamywac przez wypadanie zapłonu np. Widzę też przeplywka. Szczerze inpa byłaby lepsza do diagnostyki bo jest opis błędu który pokazuje czy jakieś zwarcie do masy czy też przerwa w obwodzie albo wartości nieprawdopodobne. Tak to są same ogóły. Wypadanie zapłonu może być znów przez lewe powietrze, vanosy /ciśnienie oleju, dawkę paliwa, cewki, świece.... I mnóstwo innych. Pozatym pokazalaby dokładniej o które lambdy chodzi i co z nimi. Czy grzałka lambdy, wartości itp. Tak to masz sam ogół. Co do rzędów to szczerze nie wiem. Pozatym inpą sprawdzisz parametry sond w trakcie pracy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.