Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam;)

Zwracam się o pomoc w ustaleniu liczby sond w moim e46 316i n42 2002r,

Cały czas borykam się z błędem 2738: Wydajność katalizatora poniżej progu

Na innym komputerze pokazało 2378: Katalizator rząd cylindrów 1

Według schematu mam 5 sond: https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/18_0643-sonda-lambdaelementy-dod/vKP08275

 

Gdy kupiłem autko miało wycięty katalizator i wstawione coś w stylu tłumika.

Sonda przed "Katem" nr.12 jest odcięta a ta za "katem" nr. 13 jest podłączona.

Mechanik sugeruje że mogło być coś programowo grzebane skoro nie pokazuje że ta jedna sonda jest całkowicie odcięta.

Ile macie sond w swoich n42? Potrafi ktoś ustalić które sondy należą do rządu cylindrów 1?

Ktoś miał podobne problemy? Wszelkie podpowiedzi mile widziane które pomogą w rozwiązaniu problemu.

Opublikowano
Były wersje z 5 sondami i 2 sondami. Możesz mieć 2 wtedy ta przed katem jest regulacyjna mająca wpływ na mieszankę, i 2 za katem monitorujaca sprawdzajaca stan katalizatora. W opisie błędu w Inpie wyskakuje czy chodzi o sondę przed czy za katem.
Opublikowano
A ile masz sond? 5 czy 2? Kable są po prostu odcięte? Może ktoś dał emulator. Co do rzędu to nie wiem pomocne by było wrzucenie błędu z opisem.
Opublikowano

Mam 5 sond tak jak na schemacie podano. Tylko dlaczego nie wychodzą błędy że ta sonda jest uszkodzona?

Mam jeszcze 2 katalizatory na rurach wychodzących z kolektora.

Może tamta sonda jest jakos przeprogramowana a wywala mi błąd o kiepskim stanie ktoregoś z tych dwòch katòw.

Mechanik proponuje zrobić jakiś swap żeby te sondy przeprogramować.

Opublikowano
Na schematach czasami są błędy. Nawet jeśli na schemacie jest 5 sond w rzeczywistości mogą być 2. Oczywiście jeśli piszesz ze masz 5 to tak jest. Chodzi mi tylko o to że jest jeden schemat dla wszystkich wersji. Co do sond to trzeba by było sprawdzić jakie wartości pod kompem pokazują. Czy jest program zmieniony czy dany emulator, to tego nie wiem. Tak czy inaczej trzeba podpiąć.
Opublikowano
Sporo tego. Lambda może przeklamywac przez wypadanie zapłonu np. Widzę też przeplywka. Szczerze inpa byłaby lepsza do diagnostyki bo jest opis błędu który pokazuje czy jakieś zwarcie do masy czy też przerwa w obwodzie albo wartości nieprawdopodobne. Tak to są same ogóły. Wypadanie zapłonu może być znów przez lewe powietrze, vanosy /ciśnienie oleju, dawkę paliwa, cewki, świece.... I mnóstwo innych. Pozatym pokazalaby dokładniej o które lambdy chodzi i co z nimi. Czy grzałka lambdy, wartości itp. Tak to masz sam ogół. Co do rzędów to szczerze nie wiem. Pozatym inpą sprawdzisz parametry sond w trakcie pracy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.