Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Chciałbym się Was poradzić odnośnie problemu z którym walcze od dwóch miesięcy.

Więc od początku:

Mimo że ciśnienie w kołach było poprawne zapaliła mi się raz kontrolka około 2 miesiące temu, dodam że nie jeździłem wtedy na oponach typu RunFlat.

Około 2 tygodnie później po przejechaniu około 15km od odpalenia auta zaczął się problem z szarpaniem spowodowanym tym że kontrola trakcji wykrywa poślizg.

Gdy włącze DTC wszystko jest OK jeżeli chodzi o właściwości jezdne, 0 szarpania. Dodam że DSC działa, wykrywa poślizg ale gdy już go wykryje zaczynają się problemy z regularnym szarpaniem auta (lub gdy auto się rozgrzeje jest dokładnie to samo). Co około 40-60km zapala się kontrolka ciśnienia w oponach mimo dobrego ciśnienia (sprawdzane wielokrotnie i dopompowywane według zaleceń producenta). Nawet gdy opony były na górnej granicy ciśnienia zapaliła się kontrolka i zupełnie nic to nie zmieniło.

Mimo tego że wymieniłem opony na RunFlaty, do tego sprężyny zawieszenia, tarcze hamulcowe, wszystkie klocki, amortyzatory z tyłu i odboje również z tyłu dalej powtarza się problem z tym samym nasileniem.

Była podpinana pod 2 komputery na innych softach i nie wykazały zupełnie nic. ABS działa normalnie, 0 błędów, przy ostrym hamowaniu również działa. Co najdziwniejsze prędkość obrotowa koła również jest czytana z każdego koła bez błędów.

Moje E90 to wersja bez iDrive, z tego co mi wiadomo to ciśnienie w kołach jest mierzone poprzez prędkość obrotową.

Jeżeli ktoś miał z tym styczność prosiłbym o pomoc, z góry dziękuję! :)

Opublikowano

Jezeli nie zebatka i czujniki abs, to tylko pompa abs do wymiany/naprawy. Mialem bardzo podobna przypadlosc.

 

 

 

Ps: predkosc obrotowa kol sprawdzales jak szarpalo silnikiem i kontrolka migala?

Opublikowano

viewtopic.php?f=70&t=221143&start=15 czytaj mój post.

Komputer trzeba podłączyć i w czasie jazdy sprawdzić prędkość kół w momencie szarpania. gdy nic nie miga nie będziesz miał błędów, a nawet po miganiu też nie będziesz ich miał.

 

"Gdy włącze DTC wszystko jest OK jeżeli chodzi o właściwości jezdne" raczej gdy wyłączysz

Opublikowano
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221143&start=15 czytaj mój post.

Komputer trzeba podłączyć i w czasie jazdy sprawdzić prędkość kół w momencie szarpania. gdy nic nie miga nie będziesz miał błędów, a nawet po miganiu też nie będziesz ich miał.

 

Czytałem post, pokazywałem nawet mechanikowi ale uznał że to niemożliwe. Uprzedzając też poprzednią wypowiedź samochód był podłączony w czasie jazdy i podczas szarpania. Najpierw zrobiliśmy jazdę testową żeby zaczęło szarpać a potem był podpięty komputer podczas kolejnej jazdy (zakładam że szarpało, mechanik nawet nie gasił silnika).

Opublikowano
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221143&start=15 czytaj mój post.

Komputer trzeba podłączyć i w czasie jazdy sprawdzić prędkość kół w momencie szarpania. gdy nic nie miga nie będziesz miał błędów, a nawet po miganiu też nie będziesz ich miał.

 

Czytałem post, pokazywałem nawet mechanikowi ale uznał że to niemożliwe. Uprzedzając też poprzednią wypowiedź samochód był podłączony w czasie jazdy i podczas szarpania. Najpierw zrobiliśmy jazdę testową żeby zaczęło szarpać a potem był podpięty komputer podczas kolejnej jazdy (zakładam że szarpało, mechanik nawet nie gasił silnika).

ZMIEŃ MECHANIKA możliwe i prawdziwe. U siebie zmieniłem na jednej półosi, ale czujnik wytarty też jest na drugiej i pewnie niedługo trzeba będzie wymienić. Mówię Ci, ILE TAM JEST RDZY. :cool2:

Sam to wymieniałem i nie jest to skomplikowana robota, a czujnik i pierścień wizualnie pod przysłowiowym "domem" możesz sprawdzić.

Opublikowano
Wszystko zmierza do czujników i koronek ABS. Jeśli system pomiaru ciśnienia działa na zasadzie mierzenia różnicy prędkości obrotowej kół. Koło bez powietrza będzie kręcić się szybciej co wykryje czujnik ABS. Poda sygnał do kompa i automatycznie będą problemy z DSC i ciśnieniem. Może się też zdarzyć że błędne pomiary będzie robił czujnik skretu, w zakręcie też jest różnica prędkości kół. Koło zewnętrzne pokonuje większy dystans niż wewnętrzne w tym samym czasie. Może on podaję jakiś fałszywy pomiar przez co automatycznie wariuje. Chyba że jest to jednak system z czujnikami ciśnienia ale to już bardziej skomplikowana sprawa.
Opublikowano
Ok, dzięki za wszystkie odpowiedzi. Sprawdzę czujniki i pierścienie i gdyby problem nie ustąpił to poinformuję.
Opublikowano
Wymieniłem pierścienie ABS z tyłu i auto jeździ jak nowe, jednak powinienem zmienić mechanika :D Dziękuję za pomoc! :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.