Skocz do zawartości

[E81] Swap silnika


Brzuzia88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Niestety ale sie stalo w mojej bmw e81 120d 177km 2007r wysiadl silnik. (Tlok wyszedl bokiem) chce wymienic silnik i mam takie pytanie czy do osprzetu z tej jednostki jest mozliwosc wlozenia innego silnika np. 184km? Czy bedzie duzo kombinacji i lepiej wsadzic taka sama jednostke 177km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym powiedział, że choćby z powodu tego, że w silnikach z początku produkcji pękają bloki ;) sporo o tym na forum niestety. Więc jak już poszedł i tak czy siak musisz wymienić, to wsadzaj poprawiony silnik z oznaczeniem C lub D.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja bym powiedział, że choćby z powodu tego, że w silnikach z początku produkcji pękają bloki

To wiem ale jest poprawiony 177KM dlatego zastanawia nnie zamiana na 184

Pewnie bedzie inny ECU a co jeszcze to wyjdzie w praniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki C i D są poprawione, dokładnie. Więc możesz zostać przy 177 ale z końcówką C/D. Co do linka z allegro musiałby się wypowiedzieć ktoś kto wymieniał taki silnik, na ile to jest dobra cena. Bo zwróć uwagę, że zabierają stary silnik, a na pewno można z niego jakieś pieniądze wyciągnąć (choćby samo aluminium powinno dac sie sprzedać). Nie robiłem, nie wiem, sam jestem ciekaw jak to finansowo wygląda?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile wymiana motorowni ? ja kupowalem moj silnik u typa w myslenicach do 123d. 697618771 dzwon. przy uzywanym silniku niech ci sprawdza pompe wtryskowa bo szlag ja trafia jak motor dlugo nie jezdzi i od razu zrob rewizje blota w zbiorniku paliwa

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to 7 koła ze wszystkim (laweta, wymiana, stary silnik zostaje na stanie). A Ty Stinger ile dałeś? Ciekawią mnie koszta takiej operacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm patrząc po ich profilu na Facebooku, wyglądają wiarygodnie i dużo tego robią. Może dzięki temu mogą sobie pozwolić na lepsze ceny, może mają dobre dojście do tych silników. Grube fury tam goszczą. Swoją drogą Ty chyba dosyć dawno Stinger wymieniałeś ten silnik, więc ceny mogły być inne ;) no i weź pod uwagę, że stary silnik zostaje u nich.

 

W temacie niestety, mam problem znajomego który jeździ silnikiem N47 tylko bi-turbo właśnie. Był ubytek płynu chłodniczego, zdiagnozowano pęknięte tuleje na dwóch cylindrach. Silnik poszedł do tulejowania, przy okazji wymienione zostały: poduszki pod silnikiem, pełen rozrząd, świece, sterownik świec, uszczelka pod głowicą, zawory, pierścienie, wszystkie inne uszczelki, uszczelka pod głowicą, splanowana głowica, wyczyszczony kolektor... no generalka, pół silnika nowe. Po naprawie wszystko ok było do czasu, na początku lekka jazda, aż zaczął występować dziwny objaw (z którym ja np w życiu w żadnym samochodzie się nie spotkałem) - przy wyższych obrotach (powyżej 4 tysięcy) np przy redukcji z 6 na 5 na autostradzie auto na 2 sekundy traciło moc (jakby odcinało paliwo) i spod maski dobiega dziwne terkotanie (rytmiczne szybkie tykanie/stukanie). Po 2 sekundach objaw ustępuje i auto jedzie normalnie. Objaw występuje nagminnie przy gwałtownym ruszaniu z 1 biegu, po przerzuceniu na drugi bieg (okolice 4 tys obrotów) terkotanie spod maski, brak mocy przez 1,5-2 sekundy i normalnie ciągnie. Żadnych objawów, ZERO błędów na komputerze, wtryski korekcje idealne, praca na cylindrach idealna, turba doładowują jak trzeba, auto sprawdzane z podpiętym kompem podczas jazdy (zarówno normalnej jak i takiej wywołującej tą usterkę) nie daje żadnych nieprawidłowości. Ja osobiście nie mam pomysłów, mechanicy rozkładają ręce, jedyny pomysł jaki padł to hydro-popychacze zaworów (że niby mogą być zawalone olejem z wodą i się nie domykać na czas, nie były wymieniane podczas wymiany zaworów), ale sam mechanik stwierdził, że to strzał w ciemno, mi to tak średnio pasuje... W skrócie auto oddane z ubytkiem płynu chłodniczego, naprawa na 9 koła prawie, a oddane de facto z niesprawnym silnikiem, sprawa tam się powoli o sąd zaczyna ocierać, więc próbujemy ze znajomym dojść co tu może być nie tak, czy to się jeszcze da jakoś odratować.. Przed naprawą nigdy czegoś takiego nie było, ja osobiście jeździłem wieloma N47 o różnej mocy wiele setek kilometrów i nigdy też się z czymś takim nie spotkałem. Zagwozdka dla ambitnych, ktoś pomoże ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzimy trop. A co myślisz o fakcie, że wystąpiło to zaraz po naprawie? Zbieg okoliczności? Pompa nie wywala żadnych błędów? Dodam, że auto pali normalnie, nie ma problemów z odpalaniem i nie gaśnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak pompa w baju nie podawała i zabiłem 2 pompy w Bochni mi naprawili. 2.0 d bmw wyleczyło mnie z diesla. Śmigam wolnassacym 3,0i pali ok 2-3 l wiecej niz dyzel i lepiej jeździ niz moja kiszona 123d na 252ps. Zycze hartu ducha w naprawach

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Stinger za tropy. Auto dzisiaj zmieni mechaników, będą działać, zobaczymy. Objaw z tego co widziałem występuje zasadniczo tylko przy dosyć żwawej jeździe (trzeba mu trochę depnąć), najcześciej z 1 na 2 bieg, a tak to przy redukcjach np 6 na 5.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie tak dzialo przy dodawaniau gazu mocniej. okazalo sie ze jeden z tych czujnikow na listwie byl zepsuty pompa wtryskowa zabita a przyczyna byla zepsuta pompa w zbiorniku paliwa. przy okazji niech ci wyczyszcza zbiornik

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

i silnik już został wymieniony. Całkowity koszt 8300 z transportem i drobnostkami.

Jedyny problem jaki pozostał to cały czas swieci się kontrolka hamulca ręcznego. czytałem że to wina czujnika i trzeba go wymienić kwestia tylko gdzie on się znajduje. w środku auta w tunelu czy przy kole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gruba kasa :(

Czujnik od podniesienia dźwigni ręcznego, jest przy dzwigni. Trzeba zdjąć ten mieszek. Tak to wygląda na schemacie

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UD71-EUR-04-2009-E87N-BMW-118d&diagId=34_1405

Numerek 5 to ten czujniczek.

Ale ja nie słuszałem nigdy żeby to się komuś popsuło. Może coś jest rozłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graulacje ;) myślę, że ręczny to już pikuś. Dostałeś w ogóle na ten silnik jakieś papiery? Jak z obłsugą i ogólnym wrażeniem - firma ma dosyć różne opinie w branży i internecie.. Jakieś przykazania co do dotarcia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W papiery jedynie wglad. Dostalem oswiadczenie z jakiego auta nr Vin tego auta jaki przebieg i rok produkcji. Gwarancje 30dni protokuly z sprawdzenia wtryskow. Mozliwosc przedluzenia gwarancji na rok za 2tys lub na pol roku za tysiaca. Prawie caly bak paliwa wyjezdzili. Specjalnie zdjecie licznika robilem przed zabraniem auta ponad 400 km zrobili. Moim zdaniem duzo zwlaszcza ze jak tam zajechalem stalo Bmw x3 i 40 min stalo odpalone caly czas tez po wymianie silnika kwesta sprawdzenia wszystkiego. Ogolnie z firmy jestem zadowolony. A wracajac do recznego to rozebralem i wszystko jest ok. Zastanawiam sie czy jest jakis bezpiecznik od tego bo wszystko wporzadku jest a swieci caly czas. I czy nie ma nic wspolnego z wymiana klockow?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.