Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy zawór Disa da się wyciągnąć bez demontażu gumowego kolana za filtrem powietrza.

Jeśli ktoś wyciągał to niech poda jaki patent użył bo ja nie mogę go wyciągnąć a nie chce demontować na razie kolana dolotu.

 

 

 

bb2251753e38ccf2med.jpg

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

kolano układu dolotowego i tak będę musiał zdemontować ponieważ w moim jest dziura i ciągnie lewe powietrze ( zrobiłem test dymem papierosowym)

czekam za nowym zamówiłem z ebay:

 

http://www.ebay.pl/itm/BMW-X3-E83-04-06-AIR-INTAKE-FLOW-METER-ELBOW-THROTTLE-HOUSING-HOSE-13543412292-/182168140835?hash=item2a6a113c23:g:IREAAOSwzJ5XVeiQ

 

pojawiają się błędy P0171 , P0174 do tego wypadanie zapłonu na wielu cylindrach oraz na każdym z osobna

co objawia się telepaniem budy na zimnym silniku a po rozgrzaniu falowaniem obrotów .

 

w zaworze disa chcę wymienić tylko oring ponieważ jest trochę płaski reszta zoworu jest ok

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

Disa wymontowany , należy go wyciągnąć maksymalnie w prawo aż do grodzi a potem okręcić ku górze

jednocześnie odchylając przewody za disą oraz na ścianie grodzi , oraz nagiąć kolano dolotu do dołu

 

w miejscu oznaczonym żółta strzałką ciągnie lewe powietrze

czekam teraz aż przyjdzie nowe kolano ,

 

dc96789fb0734e04med.jpg

23a459b154f80c7amed.jpg

af91ec99dac84c17med.jpg

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Opublikowano

kolano wymienione , auto złożone , silnik chodzi poprawnie nie telepie na zimnym a obroty nie falują

z narzędzi to polecam zaopatrzyć się w przegub cardana 1/4" oraz giętkie przedłużki 1/4"

 

9129b02486b92503med.jpg

cf23f2f3f76eebc8med.jpg

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Cześć, nie mogę wysiągnąć DISA (e83 M54B30). Wyjąłem już kolano dolotu bo było dziurawe, ale disa opiera się o kielich. Odchylałem cały silnik, ale nadal brakuje kilku milimetrów. Nie chcę go uszkodzić bo jest sprawny. W którą stronę go obróciłeś, w lewo czy w prawo (stojąc pd strony zaworu/kierowcy)?
Opublikowano

Bez kolana dolotu to pewniej łatwiej wyjąć DISA.

Stojąc od strony zaworu (przy lewym kole, strona kierowcy) zawór przyciągasz do siebie czyli w kierunku kielicha amortyzatora i okręcasz go w prawo.

Tam są dwa grube węże od klimatyzacji i one skutecznie blokują , należy je poluźnić wystarczy ,że odetniesz trytkę powyżej (zobacz 1foto z tematu) oraz drugą głębiej idąc po wężach.

Wtedy będziesz mógł je trochę przesunąć, właśnie te mm brakują aby go wyciągnąć. Nie pisałem tego wcześniej bo to taki mały suprise :norty: dla demontujących zawór.

żadnych dizli tylko Pb+LPG

R4 + turbo, V6 , R6 i V8

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.