Skocz do zawartości

[N42] [e46] Wiązka z valvetronica ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wszystkim,

 

Silnik N42B18

Ostatnio oddałem samochód do wymiany uszczelniaczy zaworowych bo paliło mi olej. Poprosiłem też mechanika żeby przeanalizował skąd w silniku mam ciągle dwa błędy, których nie da się skasować nawet na wyłączonym silniku.

2850 Variable valve gear - guide sensor

2852 Variable Valve gear - reference sensor

Niedawno był naprawiany valvetronic (wymiana silniczka i czujnika wałka mimośrodowego - w tusk piniędzy wszystko nowe ori + robocizna) rzeczywiście, kontrolka już się nie świeci - gaśnie po chwili od uruchomienia silnika ( gdzieś wyczytałem że powinna przed uruchomieniem zgasnąć )

 

Aktualny mechanik podmieniał jednak zarówno czujnik jak i sterownik valvetronica i błędy w dalszym ciągu nie dają się kasować. Najprawdopodobniej valvetronic w ogóle w dalszym ciągu nie działa, otwiera tylko zawory na pełną i tak sobie jeżdżę i palę 9 litrów na 100km benzyny albo więcej niezależnie od tego czy miasto czy trasa. Zaproponował żeby sprawdzić wiązkę do valvetronica, być może tutaj leży problem.

 

Stąd piszę do was z pytaniem od czego zacząć, czy są gdzieś schematy w jakich miejscach powinny być jakie napięcia lub przynajmniej skąd dokąd prowadzą odpowiednie przewody w tej wiązce?

Mam garaż, kanał, narzędzia i fach elektronika więc myślę że sprawdzenie tego nie będzie dla mnie dużym wyzwaniem. Proszę o pomoc.

Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedź.

 

Oczywiście adaptacja po wymianach była robiona?

Podobno tak - ręki sobie uciąć nie dam, nie było mnie przy tym.

 

Oleju we wtyczce nie ma?

Jak ostatnio oglądałem to nie było. Jak najlepiej wyczyścić taką wtyczkę ? Są jakieś preparaty do usuwania oleju, czy najprościej benzyną ?

 

Co dokładnie jest w błędzie?

Wrzucam screena z inpy, w odczycie z Rheingolda u mechanika było to samo, poza tymi bzdurnymi przebiegami które na każdym kolejnym programie i kolejnego mechanika są śmieszniejsze.

7b6f224cc2cf.jpg

Opublikowano
Skąd jesteś tak z ciekawości? Co dokładnie miałeś wymieniane? Zwłaszcza chodzi o czujnik tylko on sam? Chodzi o każdy element. To co pisałeś czy było coś jeszcze? Co do wtyczki to kompresorem potraktuj. Następnie kontaktem. Jeśli pojawia się olej to uszczelnienie do wymiany.
Opublikowano

Jestem z okolic Katowic.

 

Z informacji które dostałem od mechanika który naprawiał valvetronic, dostałem informację że wymienił silniczek valvetronic na nowy oraz czujnik na nowy. I to tyle. Przy wymianie czujnika jeszcze coś się wymienia ?

Stary czujnik i silniczek dostałem, i czujnik to był ten od wałka mimośrodowego (o ile dobrze rozumiem to ten od valvetronica), do którego wpina się tą wielopinową okrągłą wtyczkę, którą muszę wyczyścić.

 

Problem jest jeszcze taki, że u innego mechanika i czujnik i sterownik valvetronica był podmieniony dla sprawdzenia czemu błędy nie dają się kasować. Nie znikają ani na moment. Stąd podejrzenie o połączenie...

Opublikowano
Połączenia jak najbardziej do sprawdzenia. Ale oprócz czujnika, na wałku Vvt jest koło magnetyczne które podaje sygnał o położeniu wałka. https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3009-sterowanie-zaworow-walek-mimosrodowy/i47624/kL/sN nr 5 na schemacie. Może przy sciaganiu je uszkodzili przypadkiem? Nie wiem co rozbierali dokładnie więc to tylko strzelanie. Sprężyny wszystkie pozakladali? Masz rację Albert ale kolega pisał że sterownik był podmieniany. W sumie to jedyna różnica pomiędzy N42 i N46 w e46 w młodszych modelach pozbyli się jeszcze disy itd...
Opublikowano
Z tego co mi wiadomo w n42 jest jeszcze komputer vvt.

Ja mam n46 i już nie ma ECU od vvt.

Jeżeli się mylę proszę o poprawienie.

Masz rację, w moim jest komputer i był podmieniany do sprawdzenia.

 

koło magnetyczne które podaje sygnał o położeniu wałka.

Jest to jakiś trop, ale wg mnie jeśli by było uszkodzone bądź by go brakowało, na pewno aktualny mechanik by to zauważył i by mnie o tym poinformował. Druga sprawa jeśli same koło magnetyczne było by uszkodzone, to błąd dałby się wykasować.

 

Połączenia jak najbardziej do sprawdzenia.

W jaki sposób to najlepiej sprawdzić ? Miernikiem, mierząc napięcie, oporność między pinami, połączenie od punktu A - B ?

Opublikowano
Co do sprawdzenia to nie wiem co gdzie którędy idzie trzeba by było znaleźć jakiś schemat i wg tego sprawdzać. A co do wykasowania błędu jeśli koło magnetyczne nie podaje żadnego impulsu i czujnik go nie wykrywa to błąd raczej nie zniknie. Ale to tylko domysły nie jestem mechanikiem przy autach dłubie hobbystycznie. Taka opcja wydaje mi się po prostu możliwa. Niestety nie znalazłem nigdzie schematu elektrycznego Vvt.
Opublikowano
Może ktoś inny wie jak najprościej sprawdzić wiązkę idącą do czujnika wałka mimośrodowego. W ostateczności po prostu sprawdzę tylko wtyczki i przewody w samej wiązce od komputera vvt do czujnika, nic innego mi nie pozostanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.