Skocz do zawartości

535i 306KM czy 530i 272KM


NikodemGalicki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szczesliwych posiadaczy BMW E60 :)

 

Na chwile obecna jezdze, jak to mowia posiadacze Opli "bunia dla ubogich" czyli Opel Omega 2.5 DTI.

Przymierzam sie do zakupu BMW E60 od 2007r w gore.

Odnosnie wyposazenia nie wydaje mi sie aby byl sens prowadzic jakas wieksza dyskusje co jest lepsze, ale odnosnie napedu tak.

Pytanie moje brzmi co lepiej wybrac i w jakim zestawieniu biorac pod uwage koszta eksploatacji, niezawodnosc.

 

To co interesuje mnie najbardzie to zestawienie 530i 272KM + skrzynia manualna + naped tylko na tyl.

Na logike rzecz biorac silnik bez turba nie wymaga regeneracji turbiny :) hehe, naped na tyl to nie XDrive wiec tez jakies wydatki odchodza no i skrzynia manualna wiec tez niby nie ma sie co psuc.

Na drugim miejscu jest 535i 306KM + skrzynia manualna + naped na tyl. Tutaj wiadomo ze predzej czy pozniej turbine trzeba bedzie zregenerowac.

 

Czy sa jeszcze jakies koszta oprocz turba, ktorych moge sie spodziewac?

Ktory silnik ma wiecej plusow a ktory minusow - oczywiscie zakladamy ze jeden i drugi jest na podobnym poziomie eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie obu silników, czyli N53 272 KM i N54 306 KM, jak to bywa w przypadku nowoczesnych motorów z wtryskiem bezpośrednim mają wspólną bolączkę, jak osadzający się nagar na zaworach ssących, który należy regularnie czyścić ręcznie bądź metodą wtryskiwania mikro łupinek orzechów pod dużym ciśnieniem, tzw walnut shell blasting (w Polsce kilka firm to oferuje; metoda ręczna również skuteczna ale bardziej pracochłonna-polecam lekturę http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=285383#p2190403; zabieg należy powtarzać co około 80 tys km). Nagar ten może powodować nieprawidłową pracę silnika, możliwe check engine oraz na pewno odbiera sporo koni spod maski.

 

Bardzo ważny temat wart uwagi tutaj: http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=279778 - mówi on o ogólnych problemach dotyczących wtryskiwaczy (wysoka usterkowość), z reguły wersji N53 bez turbiny dotyka więcej bolączek odnośnie wtrysków i innych czujników z paliwem związanych. Kolejną wspólną bolączką oprócz wtrysków jest usterkowa pompa wysokiego ciśnienia paliwa tzw. HPFP.

W serwisie jest nawet darmowa akcja serwisowa dotycząca wymiany wtrysków, pompy wysokiego ciśnienia...

 

Wersja z turbinami N54 szła tylko na USA (jeśli mowa o modelu E60, bo w serii 3 E90 były też na Europę) - mniejsza bądź większa przeszłość wypadkowa murowana. Przy większych przebiegach, choć nie jest to wyznacznikiem, mogą być problemy z poceniem się oleju (a nawet i drobne wycieki) spod turbin i rurek olejowych wokół turbin.

Wersję N54 z manualem z udokumentowaną historią naprawy szkody na sprzedaż ma kolega forumowy o nicku KW_ http://bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?mode=viewprofile&u=65849. Poszukaj jego posty nt tego egzemplarza. Sądzę, że jest wart uwagi.

Swoim skromnym zdaniem bardziej mimo wszystko polecam N54, bo spalanie potrafi baaaardzo mile zaskoczyć :cool2: a rezerwa mocy zawsze zadowoli. Mój automat 4x4 palił 9-10 litrów, oszczędnie 7.5-8! Autostrada 140+ 11l.

Wersja Xi czyli xDrive jest niezwykle interesująca. Zimą jak i latem przyklejona do drogi, tam gdzie inne auta stoją bo pod zaśnieżoną górkę nie mogą, to ty z nudów stajesz sobie na środku ośnieżonej górki i ruszasz pod górę jak petarda. Należy pamiętać o regularnej wymianie olejów w przekładni przedniej osi oraz skrzynce xDrive. Skrzynka rozdzielcza xDrive ponadto jest bądź co bądź na swój sposób usterkowa, tzn wyrabiają się w niej łożyska i inne rzeczy, lecz jest to spowodowane głównie przebiegiem i ogromem pracy jaki wykonuje, z reguły co 150-200tys km wymaga remontu generalnego (są firmy co się tym zajmują i koszt w zależności od uszkodzeń do 3tys zł). Mimo wszystko szczerze polecam 4x4!

 

Są oczywiście drobne różnice między wersją USA a EU, lecz wszystko dokładnie opisane na forum co i jak zmienić (szukaj w moich wątkach-sam przerabiałem swoje auto). Generalnie to tylne kierunki w USA są czerwone (zmiana lamp lub przeróbka diod na pomarańczowe), panel klimatyzacji ma stopie Fahrenheita (panel po wyjęciu składa się z 2 części i wystarczy zmiana przedniego panelu tam gdzie są stopnie bo tylny zostaje oryginalny), radio inne częstotliwości (kodowanie na EU), brak tylnego przeciwmgielnego (europejski przełąćżnik świateł plus dorobienie wiązki do modułu świateł od włącznika świateł). To chyba tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za bardzo wyczerpującą odpowiedź :) oddam się lekturze poleconym postom.

Oczywiście BMW na ogłoszeniu widziałem, piękna sztuka.

Do pełnej radości M-pakiet no i może manetki przy kierownicy.

Niestety z zakupem muszę poczekać do po weselu :) pewnie do tej pory znajdzie już właściciela.

 

Czy w F10 dalej występują podobne problemy czy może trochę to poprawili?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bój się bo ta sztuka stoi długo. Tzn cieszy właściciela. Na pewno jest przerobiony na EU plus inne fajne dodatki. N55 w F10 to bardzo podobny silnik do poprzedniego, ma tylko 1 turbinę, pompa HPFP ta sama chyba, wtryski podobnie, ale niby poprawili problem z osadzajacym się nagarem.

Mój nie miał M pakietu ale przeszkadzało mi to tylko na zdjęciach jakie zrobiłem, na żywo ładnie się prezentował. Koszt dolozenia to ok 5-6 tys na używanych oryginalnych częściach.

Moje F10 jeszcze nie jest gotowe bo tez juz za 3 tyg wesele i nie nam czasu się nim zająć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na takie pytania jak sie nie myle jest osobny dzial ale ze juz zaczelismy rozmowe to wrzuce to tutaj.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-bmw-530-xi-salon-polska-4x4-automat-ID6yCnDX.html#xtor=SEC-8

 

Wiadomo ze ze zdjec to malo mozna wywnioskowac ale 55tys zl, niby krajowa, przebieg niby 154tys km., bezwypadkowa hehe.

Wszystko cacy. Gdzie sie udac aby po vinie sprawdzic historie tego samochodu i ile to moze mnie kosztowac.

 

Jaka jest szansa ze ogloszenie nie klamie lub jest malo przeklamane?

Przy zalozeniu ze przebieg jest prawdziwy lub przekrecony tylko o 100 tysiecy jakich nieuniknionych napraw lub wymian w okolicach tych przebiegow mozna sie spodziewac?

 

Odnosnie F10 to juz jest dalekosiezny plan ale kupic E60, zaczac odkladac na F10, sprzedac E60 kupic F10 i tutaj to juz na 100% bede szukal tylko 535i.

Mialem przyjemnosc przejechac sie nowa z salonu 535d m-pakiet i wszystko co tylko mozliwe (plus minus 360tys zl) i sie zakochalem :) hehe

Byle tylko nie diesel, jednego juz mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

550 i polecam, jest lekarstwem na niedosyt mocy , dźwięku, kultury pracy... spalanie przy jezdzie mieszanej dość dynamicznej to 13-14l przy spokojnej 12l a jak gnieciemy do oporu to 20 nie jest problemem.

Problem jest ze znalezieniem egzemplarza wartego uwagi.

Ja troche zapaliłem się i kupilem lekko zaniedbany egzemplarz i szybko dołożyłem 12 -15 tys ale teraz mam praktycznie nowe zawieszenie, hamulce i kilka innych rzeczy więc spokój na dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie robiłem nic związanego z silnikiem.

Mam auto pol roku także malo jezdzilem. Silnik jest prosty i bez turbo więc powinno byc bez problemow. Duzo jest info o rozszczelniajacej sie rurce cieczy miedzy glowicami i uszczelniacze zaworowe padają. Ale jeździ sie wspaniale z v8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.