Skocz do zawartości

Co to jest za czujnik ? 318i


Darek418

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowym użytkownikiem na forum mam problem z moja e46 318i

 

Oto opis :

 

Mam Pytanie posiadam bmw e46 318i wstawiłem ją do mechanika na wymianę poduszek pod silnikiem .

Ale kiedy mechanik zaczął oglądać bardziej dokładnie silnik ściągną plastik z pokrywy zaworów od czoła silnika był odczepiony czujnik , po włożeniu go na swoje miejsce silnik po odpaleniu jak by chodził na 2 cylindry po wyciągnięciu go silnik chodzi normalnie . Kiedy odpaliłem silnik i włożyłem ten czujnik chodził okey to sie przejechałem i chodzi jeszcze lepiej ma większego kopa .

Moje pytanie od czego wgl jest ten czujnik , za co on odpowiada i ile takie cacko morze mnie kosztować .

 

Dziękuje za wszelkie odpowiedzi

Edytowane przez Darek418
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisz jeszcze do tematu 318i żeby było wiadomo. Naiprostrza przyczyna błędu to olej we wtyczce , wystarczy wymienić simering czujnika. Wtyczka wchodzi do czujnika magnetycznego valvetronika. No niestety przydałby się błąd żeby sprawdzić o co chodzi bo nie wiem czy chodzi o silniczek czy czujnik,albo jeszcze o coś innego. Valvetronik to zmienna długość skoku zaworów jeśli wypniesz tą wtyczkę silniczek otwiera je na Maks i zaczyna pracować przepustnica. Normalnie przy sprawnym silniku jest cały czas otwarta. Jeśli zbyt długo wtyczka była wypieta mogło dojść do połamania sprężyn, ale to się baaardzo Zadko zdarza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód mam od 4 miesięcy wiec pewnie i trochę przed była juz odpięta wtyczka tak ja przypuszczam .

takie cudo jak szukałem w internecie kosztuje 500zł troche duży jak dla mnie wydatek no ale jak juz trzeba będzie to sie wymieni ,

w wtyczce nie ma oleju wiec pewnie sam czujnik poszedł sie ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na działanie Vvt ma wpływ kilka rzeczy. Po co ślepo wymieniać części skoro po podpieciu do inpy wszystko jest jasne. Zainwestuj w kabel i ściągnij program z neta. Jak nie to napisz skąd jesteś może któryś kolegów z forum cię poratuje i sprawdzi co i jak. Jeśli to nie będzie czujnik? To co kolejny będziesz wymieniał silniczek za 600zł? Potem się okaże że też nie silniczek i podejrzenie pójdzie na wałek itd itp. To jest super silnik tylko musi przy nim robić ktoś kto się zna, a niestety fachowców niewielu. Może akurat wystarczy adaptacje zrobić i będzie hulało. Albo jakaś inna pierdoła.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jestem umówiony na komputer wiec zobaczymy co jest nie tak .

 

Wiec jutro dam dalsze info do tematu mam jechać na 8 rano wiec zobaczymy co sie okaże :)

 

 

Zawsze chciałem bmw e46 no i kupiłem i chciałbym ratować ten silnik i doprowadzić do igiełki takie sa moje plany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na wpietej wtyczce po skasowaniu błędu wyskoczył jeszcze raz? Był jakiś opis błędu? Sam sprawdzales czy mechanik? Jak nie zrobisz adaptacji to też wyskoczy błąd czujnika tylko w opisie będzie wartości nieprawdopodobne. Chyba że robił to jakiś ogarnięty mechanik bo oczywiście jest możliwość że to czujnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci tak ze "mechanik" mnie w kulki robi prawdopodobnie z tego co sie dowiedziałem .

 

Jestem umówiony dopiero na 8 lutego do mechanika żeby ocenił co i jakz moim Bmw bo juz w mój aktualny warsztat nie wieże .

 

Tak na wypietej wtyczce wyskoczył jeszcze raz ten .

Na dodatek jak dojeżdżam do skrzyżowania np : wzuce na bieg jałowy to zaczyna na obrotach falować jak by miała zgasnąć a w sek podnosi .

Edytowane przez Darek418
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mechanik stwierdził ze padły czujniki prawdopodobnie od rozrządu lub trzeba bedzie wyciagnac cały vanos bo ponoć on może powodować drgania silnika jak i falowanie na obrotach .....

 

Czarna bajka jutro mam wiedziec dokładnie o co chodzi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć Kopernik był kobietą. Uwielbiam u mechaników stwierdzenie ponoć. Jak słyszę to słowo odrazu omijam takich szpeców z daleka. Wymieniony masz czujnik już? Sprawdzał lewe powietrze? Czy odrazu wziął się za drogie rzeczy.? Pierwsze skoro jest pewność zrobiłbym czujnik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyskakuje błąd nieregularne fazy rozrządu .. .

 

I jak kupiłem moje bmw to z 2 czujników leciał mi olej i to sporo chodzi o 2 czujniki które wchodzą w głowice od czoła silnika po lewej stronie ..

 

Czyścił silniczek krokowy , jak i sprawdzał dolot czy jest szczelny itp ma dziś zrobić adaptacje tych czujników jak sie uda .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżej w głowicy masz czujniki wałków ssacego i wydechowego. A ciut niżej elektrozawory vanosa trzeba było wymienić na nich oringi. Jeśli chodzi o czujniki wałków to może być lekko przestawiony rozrząd, przetarty przewód i kilka innych, elektrozawory mogą być brudne.https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3296-glowica-cylindrow-elektr-elem-dod/i47633/kL/sN Co do szczelności sprawdzał sam dolot, w sensie kolektor czy lewizne przez odmę też? O to może ciekawostki się dowiem. Gdzie w N46 jest silniczek krokowy? Niektórzy błędnie nazywają krokowym Vvt ale z tego co widzę i wiem jest raczej nierozbieralny a konkretniej trzeba się postarać i wiedzieć jak żeby go rozebrać. Nie jest to prosta sztuka. https://www.google.pl/search?q=silniczek+valvetronic+n46&client=ms-android-orange-pl&biw=360&bih=559&prmd=ivsn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiC9ZyA1YLSAhVBJpoKHZbkC_4Q_AUIBygB#imgrc=7KNzB3JHr9dDNM: jeśli jego czyscil to jak? Wyszorował go z zewnątrz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojecia jutro bede u niego to sie go zapytam co i jak ...

 

zrobił adaptacje tych czujników i nadal był błąd czujniki z sprawnego samochodu ..

 

jadąc samochodem do 2 tys obrotów wyczuwam drgania delikatne i mechanik mówił ze w skarnych wypadkach może byc uszkodzony sam vanos jak i przez niego faluja obroty ?

Moja pomyłka silnik N42 ..

 

czy to prawda ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dopytaj się dokładnie. Może być vanos ale tak jak napisałeś w skrajnych przypadkach. Ale to rzadko się zdarza. Częściej pada coś w okładzie olejowym. Pomimo zmiany vanosa problem nie ustępuje. Dlatego trzeba zacząć od rzeczy najprostszych /najtańszych. Chyba że masz pewność co do vanosa. Ja bym mechanikom nie specjalnie ufał. A co do N42 dlaczego pomyłka? Nie on jeden ma vanosa i valvetronic. Pozatym że przy tym silniku mechanicy wymyślają od najdroższych rzeczy naprawy to nie widzę innych minusów w nim. Falowanie może być spowodowane przez multum rzeczy co do błędu z fanami rozrządu. Masz tam jakiś konkretny opis błędu? Lepiej sprawdzić to pod inpą. Sam coś sprawdzałeś czy idziesz na ślepo to co ci mechanik mówi?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj sam nie mam pojecia zielonego co zrobic , od czego sie zabrać zeby coś zdiagnozować .

Umówiłem sie do elektryka na za tydzien ma zobaczyć co i jak z tymi błędami bede przy nim cały czas to wezmę wykres , jak dzwoniłem do niego to mówił ze może byc coś nie szczelnego a może bedzie trzeba zrobic regeneracje . W moim Miescie nie ma chyba odpowiedniego mechanika do mojego Bmw i to mnie boli tylko wysyłaja mnie od 1 do 2 i to już mnie denerwuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.